Inlägg från: minahjärtan0609 |Visa alla inlägg
  • minahjärtan0609

BF Januari 2016 :)

Jag har också en konstig känsla i kroppen v21 nu. Var på Liseberg hela dagen igår och då kändes det näsan som om jag fått foglossning. Får dock skylla mig själv, gick hela dagen, dessutom med platta skor. Har även molvärk mest hela tiden så jag känner mig faktiskt lite nojjig. Dock känner jag bebisen så det är ju ett gott tecken. Tröttheten har blivit så mycket bättre sedan jag började med järn, bara normal trötthet.

• minahjärtan0609
    dinin skrev 2015-08-23 07:26:05 följande:

Jag går in i v 19 imorgon och har inte känt något än som jag med säkerhet vet är bebisen... Har RUL imorgon och börjar bli lite nervös. Hur har ni andra det med rörelser? Jag vet inte hur min moderkaka ligger, fick inte veta det på kub.

Jag har moderkakan i Framvägg och känner tydliga rörelser sedan två veckor tillbaka, dock tredje barnet. Men känner dem bara långt ner, under naveln. Inga sparkar utan mer fladder. Jag tror det kan ta längre tid om moderkakan ligger så.
  • minahjärtan0609
    Seven Costanza skrev 2015-08-23 08:23:36 följande:
    Tack för tipset jag ska kolla upp det smile1.gif . Till slut efter många timmars letande köpte vi ett vitt och pastellgult set med nallemönster, en vit body med bruna och ljusblå tecknade hundar och tre haklappar i rött och marinblått. Var svårt att helt komma undan blått utan att gå på rosa, men det blev mönster som jag tycker passar till en bebis i alla fall så nu känns det lite roligare smile1.gif .

Det gick nog bra på jobbet, vet ju inte vad de tycker innerst inne men fick inga trista kommentarer. Har väl gått okej med flytten förutom att vi inte har något eget boende än, vi bor på air bnb (inneboende mot betalning). Har tittat på massa lägenheter men allt är svindyrt och det mesta tycker vi inte är värt pengarna, sedan vill vi bo på första våningen med tanke på kommande barnvagn (här finns oftast bara två våningar och då har de ingen hiss). Vi har lämnat in en ansökan på en lägenhet vi gärna vill ha så vi hoppas få positivt svar på den på måndag.
    Vet inte om du gillar hm men det finns en del gulligt till bebis och hm finns ju i USA.
  • minahjärtan0609
    dinin skrev 2015-08-24 12:43:34 följande:

Jag har börjat kräkas massa igen och mår ungefär lika dåligt som i början. Fick tre veckor utan spyor och nu är jag tillbaka igen :( Man trodde ju att det skulle vara över nu!!

Låter jobbigt! Jag har också börjat må illa igen, inte så jag kräks men det gjorde jag inte i början heller. Har fått avsmak för kaffe igen och känner mig allmänt kass.
    Min mage växer jättemycket. Fick kommentarer idag av elever som inte sett tidigare och de tyckte att jag såg jättetjock ut Antar att det händer mycket nu. Någon som vet? 21+4 idag.
  • minahjärtan0609
    Krocki1 skrev 2015-08-25 04:24:42 följande:

Måste få gnälla av mig lite. Ligger på Danderyds sjukhus se i söndags. Jag åkte in för att få hjälp med min dumma magkatarr som kom på morgonen och helt plötsligt ligger jag nu här med en bort opererad blindtarm. Det är inte skönt. Speciellt inte när man är gravid. Vår lilla prinsessa fick vi se igår efter op, visserligen på en gammal otydlig ul maskin men iaf något. Imorgon vill jag lyssna på hjärtljud så stt de låter bra oxå.

Jag bävar för imorgon då de ska tvinga upp mig på benen för det kommer göra så ont. Nu har jag kisskateter. Inte så optimalt att behöva resa sig hundra ggr för att jag är gravid och ska behöva kissa. Som sagt redan rädd. Hoppas alla andra mår bra.

Nej din stackare! Låter inte roligt alls. Krya på dig!
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-08-24 20:36:15 följande:
    Tror det händer väldigt mkt nu för det mesta ska ju vara utvecklat hos bebisen så dessa veckor som kommer nu från v 20 lägger bebisen mkt kraft på att bara växa, därför tror jag man känner så mkt med magen. Jag har aldrig någonsin haft så stor mage som jag har nu, inte ens när jag födde sönerna var jag såhär "stor", haha, så jag känner mig jättegravid och undrar var det här ska sluta smile2.gif
    Samma med mig. Har bara gått upp 4kg men magen är enorm
    Kanske har du en liten flicka i magen denna gången...
    Jag kände mig mycket mer vacker och välmående när jag väntade sonen, även om det kanske är en myt.
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-08-26 09:57:03 följande:

Nu har vi varit på RUL och allt såg bra ut. Det verkar som att vi väntar en liten flicka smile2.gif

Grattis! Skönt att allt såg bra ut och va kul med en tjej! (Självklart spelar könet ingen roll men när man har två av en sort så är det kul att trean blir det andra).
  • minahjärtan0609
    dinin skrev 2015-08-26 10:18:46 följande:
    Åh, vi ska också få en liten flicka och allt såg jättebra ut! Jag svävar på moln för tillfället och känner mig awsome som går omkring med en liten minimänniska i magen. Blev så jäkla imponerad över hur det såg ut där inne med alla organ och att urinblåsan var full osv. Så himla häftigt! 
    Grattis till dig med!!!
  • minahjärtan0609
    MeEmmA skrev 2015-08-26 11:37:58 följande:

Jag har bara hoppats på att tröttheten ska lägga sig, men det blir bara värre och värre! Kämpar på som bara den varje dag för att jag inte har något val men min kropp och huvud skriker efter vila just nu och den konstanta smärtan jag har haft i fogarna sista dagarna vet jag inte vad jag ska göra med. Hade en liten önskan om att kunna gå på vattengympa för gravida, men med en sambo som reser mycket i jobbet är det bara att glömma :( och vila överhuvudtaget just bu finns det inte rum för. Känner mig lite trött o negativ idag, är tom sur på min stackars sambo heltänt utan anledning.

Jobbar du eller är du hemma på dagarna?
    Jag mådde som du beskriver förra veckan och därför beslutade jag mig att vara hemma denna veckan (sjukskriven). Nu mår jag fantastiskt och glädjs över min graviditet. Börjar inse att med det jobbet jag har så kommer jag inte klara av att jobba så mycket som jag brukar. Det är ju inte bara jobbet man har att tänka på eftermiddagarna är fullproppade med simskola, aktiviteter och läxor.
    Visst har du en liten hemma? Kan tänka mig att du är ännu tröttare i så fall. Mina barn är självgående även om det är mycket kring dem.
  • minahjärtan0609
    MeEmmA skrev 2015-08-26 12:59:35 följande:
    Jag är föräldraledig med min 10-månaders son och har två barn till som är 6 och 9. Visst är det mycket på dagarna, mycket hämtningar/lämningar, aktiviteter 5dgr/veckan och kompisar. Har funderat på om det finns något som går att dra ner på, men det gör det inte. Och eftersom att min sambo jobbar så mycket som han gör så är det svårt att få avlastning också. Normalt sätt tycker jag att det är jättekul att vara med barnen överallt, men det känns som att kroppen säger ifrån nu. Finns inget att göra åt det mer än att bara köra på ändå, vill absolut inte att nån av barnen ska bli lidande för att jag är gravid!
    Å då är du ju i en knepigare sits än mig räcker ju inte att sjukskriva sig liksom. Nej man vill ju att barnen ska få fortsätta sina liv som vanligt. Jag offrar gärna mitt jobb och sänker ribban i hemmet men barnen ska som du säger inte behöva offra sitt. Lider med dig, kämpa på!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)