• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    Blgebo skrev 2015-08-05 12:42:44 följande:

Det är ju bra för BNP om inte annat. Tänker som så, att skiter det sig, lär jag ju få barnbarn någon gång, eller så skaffar ngt av mina tre syskon barn snart, de är ju i "rätt åldrar" för att börja barnverkstaden...

Tycker jag investerat väldigt lite till de fyra första...så det här är väl ngn slags revansch... varit fattig student alla gånger, nu har jag jobb  

Jag tycker det är rätt, man ska köpa det man vill och när man vill. Till min första när jag fortfarande hade kontakt med min mamma fick man bara höra hela tiden att vänta med att handla, vänta med att handla. Det var det enda hon sa hela tiden. Men sen ville hon ju inte ha barnbarn heller. Nej, man ska köpa när man vill. Det är ju sååå mysigt att få titta på allt fint.

Och när man väntar en sladdas som jag så är det ju nästan precis som att börja om, hihi. Har spanat in en sån fin filt på jollyroom som jag tänkt inhandla.

Förresten när vi ändå pratar lite om sånt här med att inhandla och så. Jag har börjat fundera på hur man ska bädda i vagnen bäst vintertid? Åkpåse eller fårskinn och täcke?
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-08-05 12:47:20 följande:

Mysigt att läsa om era inköp! Själv har jag fortfarande inte köpt någonting alls. Min svärmor har dock börjat på en filt med mormorsrutor i pastellfärger, samt en pippikofta enligt mina önskemål, that's it . Ska på RUL på måndag så det är mest det jag väntar på, vill ha lite mer garantier för friskt barn även om det aldrig är hundraprocentigt.

Vi flyttar ju även till USA den 18/8 så vi hade ändå inte haft plats att ta med en massa bebisgrejer också - undrar redan hur jag ska få plats med de kläder, jackor och skor jag vill ha med mig... Hoppas på bra bebisshopping när vi kommit fram istället .

Förstår er som flyttar utomlands och där har du väl världens möjligheter sen att shoppa fina bebisprylar

Men det är roligt att läsa om andras inköp tycker jag.
  • Hame

Roligt att höra om inköp Glad Jag tycker nästan att det känns lite tråkigt att vi redan har så mycket eftersom det är andra barnet, det är ju kul att planera och välja ut saker! Det enda jag har köpt ännu är en dubbelvagn, begagnad av min bror så det var inte så mycket att välja haha. Sedan har jag beställt nya framhjul till vår vagn, behövdes verkligen efter 2,5 års dagligt körande. 

Efter RUL på måndag tänkte jag nog köpa lite bebisgrejer, dels för att förhoppningsvis fira att allt ser bra ut och dels för att vi hoppas att vi vet kön då. 

• WiMe06
    Blgebo skrev 2015-08-05 15:45:29 följande:

Egentligen, behöver jag inte köpa något....alls. Har två vagnar, en liggvagn och en duovagn. Och nu en till vagn. Har babykläder, allt till spädbarn/barn, leksaker, badbaljor, spjälsängar (obs plural..)  osv... Det jag inte har, är väl en dopklänning som passar en pojke...Första sonen döptes i leksandsdräkt när han var 2 år gammal. Men idag råkade jag dels handla babykläder på nätet, och så på kappahl.... Får ta och sluta gå i affärer. Tur att det inte är en flicka jag väntar...då hade det väl slagit helt slint, finns ju så mkt fina flickkläder.  

Vi har knappt ingenting sparat sedan dem andra barnen, mest babyfiltar och några få få plagg. Det är lite tråkigt med pojkkläder på det sättet att det finns ju inte alls lika mkt fint som på flicksidan i en affär. Vet inte vad vi väntar ännu, så det lär väl bli klädinköp lite senare när vi vet
  • Hame
    WiMe06 skrev 2015-08-05 15:46:49 följande:
    Förresten när vi ändå pratar lite om sånt här med att inhandla och så. Jag har börjat fundera på hur man ska bädda i vagnen bäst vintertid? Åkpåse eller fårskinn och täcke?
    Vi har både och sedan första barnet men jag tyckte absolut att åkpåse var smidigast. Täcke ser ju mysigt ut men är inte så praktiskt om man har en sprallig bebis Glad
  • Blgebo
    WiMe06 skrev 2015-08-05 15:46:49 följande:
    Jag tycker det är rätt, man ska köpa det man vill och när man vill. Till min första när jag fortfarande hade kontakt med min mamma fick man bara höra hela tiden att vänta med att handla, vänta med att handla. Det var det enda hon sa hela tiden. Men sen ville hon ju inte ha barnbarn heller. Nej, man ska köpa när man vill. Det är ju sååå mysigt att få titta på allt fint.

Och när man väntar en sladdas som jag så är det ju nästan precis som att börja om, hihi. Har spanat in en sån fin filt på jollyroom som jag tänkt inhandla.

Här räknar jag med att det kommer bli kallt, så jag kör på en tjock åkpåse, och kommer förmodligen lägga fårskinnet under. 
  • WiMe06
    Kixpix skrev 2015-08-05 15:42:44 följande:

Kan någon hjälpa mig med hur man får kontakt med frökenC så man kan komma med i gruppen på Facebook?

Går du in i bf listan så har hon skrivit ett inlägg näst sist så där når du hennes presentation och kan skriva ett privat meddelande om du vill.
  • WiMe06
    Hame skrev 2015-08-05 15:54:41 följande:

Vi har både och sedan första barnet men jag tyckte absolut att åkpåse var smidigast. Täcke ser ju mysigt ut men är inte så praktiskt om man har en sprallig bebis 

Tycker också att täcke verkar så himla mysigt. Men det kanske som du säger. Lätt att det sparkas av och så kanske.
  • WiMe06
    Blgebo skrev 2015-08-05 15:54:43 följande:

Här räknar jag med att det kommer bli kallt, så jag kör på en tjock åkpåse, och kommer förmodligen lägga fårskinnet under. 

Okej, där jag bor är det lite olika, förra/detta året hade vi knappt ingen snö alls och det var aldrig jättekallt. Men åren innan har varit kallare. Så svårt att säga med vad som behövs. Men visst räcker det men tunn overall om dem ligger i åkpåse? Känns ju som att dem ligger så skyddade där under locket och eventuellt fodrad åkpåse och sådär?
  • Blgebo
    WiMe06 skrev 2015-08-05 16:05:21 följande:
    Okej, där jag bor är det lite olika, förra/detta året hade vi knappt ingen snö alls och det var aldrig jättekallt. Men åren innan har varit kallare. Så svårt att säga med vad som behövs. Men visst räcker det men tunn overall om dem ligger i åkpåse? Känns ju som att dem ligger så skyddade där under locket och eventuellt fodrad åkpåse och sådär?
    Jag har en tunn overall i ullfleece som jag tycker är jättesmidig i vagnen. 
Svar på tråden BF Januari 2016 :)