• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza
    Hame skrev 2015-08-06 08:47:16 följande:

Jag har RUL på måndag och då kommer jag vara i v.20, så jag har senare än du. Det var likdant sist och beror nog på att de är underbemannade här under semestern. Vi har gjort KUB så det gör inte så mycket tycker jag, förutom att det är segt att vänta

Men tittade de även på hjärta, hjärna, lungor etc på ditt KUB? Min BM sa bara att allt hon kunde se såg normalt ut, men som jag förstått det kan de inte se så tidigt om alla organ verkligen utvecklas som de ska eftersom det inte kommit så långt i utvecklingen när man gör KUB. Jag känner mig inte helt lugn bara för att jag gjort KUB men jag kanske har missförstått.
  • anaconda
    Hame skrev 2015-08-06 09:26:59 följande:
    Haha, jag tänker nog lite så om hunden också. Det eda som gör att jag tvekar (om det nu blir en tjej) är att vår son (2,5 år) kanske blir förvirrad. Han tycker väldigt mycket om hunden och pratat om Alice jämt och ständigt Obestämd
    Tror storebror kommer förstå att bebis oxå är en Alice, han är endå så pass stor :) gör de som känns rätt för just er
  • anaconda
    WiMe06 skrev 2015-08-06 09:34:34 följande:
    Vi har också beslutat oss för Alice om det blir en flicka.
    Många Alice:ar i januari blir de då :)
  • WiMe06
    anaconda skrev 2015-08-06 09:43:18 följande:

Många Alice:ar i januari blir de då :)

Egentligen hade jag velat ha ett mer ovanligt namn, men kan inte släppa Alice riktigt för det är ju såå himla fint
  • Blgebo
    Seven Costanza skrev 2015-08-06 09:08:15 följande:
    Kan du inte ringa igen och se om du kan få en ny tid lite snabbare? Jag kollade upp det nu och det var t.o.m v 22 med tillstånd från socialstyrelsen. Men det blir ju bråttom även för t ex mig om det skulle vara något fel för jag gör RUL i v 18+6 alltså går jag ju in i v 20 dagen efter och sedan har man ju bara två-tre veckor på sig, så mab får ju hoppas att de är snabba på att behandla sådana ärenden. Det värsta är ju att man måste föda ut barnet om man gör en abort såhär sent; en kompis syster fick göra det och det var fruktansvärt att genomgå som en förlossning men sedan inte få något barn.

Vi får hoppas att alla våra barn är friska!
    Socialstyrelsen handlägger ansökningar om senaborter på fredagar kl.8. Man ska ha skickat in ansökan senast vid lunchtid på torsdagen, dvs. dagen innan. De kan även ta beslut andra veckodagar om det är riktigt akut. 
  • Seven Costanza
    Blgebo skrev 2015-08-06 10:13:59 följande:

Socialstyrelsen handlägger ansökningar om senaborter på fredagar kl.8. Man ska ha skickat in ansökan senast vid lunchtid på torsdagen, dvs. dagen innan. De kan även ta beslut andra veckodagar om det är riktigt akut. 

Tack för svar. När och hur får man veta vad de beslutar då?
  • Blgebo
    Seven Costanza skrev 2015-08-06 11:26:19 följande:
    Tack för svar. När och hur får man veta vad de beslutar då?
    De faxar svar tillbaka (till kuratorn har jag för mig, eller om det var läkaren...osäker) rätt omgående. 
  • Seven Costanza
    Blgebo skrev 2015-08-06 12:42:44 följande:

De faxar svar tillbaka (till kuratorn har jag för mig, eller om det var läkaren...osäker) rätt omgående. 

Okej, bra att veta, även om jag hoppas slippa uppleva det. Har du alltså varit med om detta? Beklagar verkligen isåfall, måste vara hemskt.
  • Blgebo
    Seven Costanza skrev 2015-08-06 13:52:51 följande:
    Okej, bra att veta, även om jag hoppas slippa uppleva det. Har du alltså varit med om detta? Beklagar verkligen isåfall, måste vara hemskt.
    Nej, men jag är barnmorska, så jag har läst infon. Har som tur är aldrig behövt göra vare sig en abort eller uppleva ett missfall *känner sig lyckligt lottad*
  • Bubblor

Ser många som är sugna på Alice som namn om det blir flickor :) Vad har ni mer för namnförslag?

För oss är det Ylva om det blir en flicka och Viktor om det blir en pojke just nu :) Kan ju självklart ändras, men det är var vi känner nu iallafall :D

Svar på tråden BF Januari 2016 :)