• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Hame
    kindofnothing skrev 2015-08-04 12:31:14 följande:

Jag tyckte mig känna lite fladder i en sekund för några dagar sen o nu tyckte jag det igen men upprepat. Är bara i v 16 så det känns tidigt.. När jag känt det har jag bara legat på soffan iofs. Men var i magen har ni kämt först fladdret? Detta var vid naveln, ligger inte bebisen längre ner?

Min bebis sprallar lite ibland och jag är i v.19 nu, känns mest inifrån ännu men lite, lite på utsidan också. Skulle säga att det känns strax under naveln i början, sist blev det mer och mer på sidorna ju längre tiden gick. Antar att det är för att bebisen blir längre och att det mest är händer och fötter som buffas. 

Mysigt med fladder!
  • Hame
    Kixpix skrev 2015-08-04 13:00:51 följande:

Ska man ringa sin BM angående fötterna? För 2 veckor sen var jag i v15, då kände jag hur skorna börja trycka åt och vissa sandaler hade jag svårighet att klämma in fötterna i. Nu börjar jag få jätteont i fötterna, under hela foten & jag tycker mina fötter är rätt tjocka och svullna. Brukar man börja samla på sig vätska så här tidigt? :(

Det låter lite tidigt men det brukar nog tyvärr inte vara så mycket bm kan göra åt det.. Mitt enda tips är stödstrumpor! Man känner sig som en tant men det är jätteskönt. Håller tummarna för att det lägger sig när det blir lite svalare!
  • Flizz

Inskrivning idag efter lunch, träffade samma tant förra veckan  på hälsosamtalet och man kan väl beskriva henne som minst sagt sträv. som tur är så är hon bara sommarvikarie och jag får den ordinarie sen, får väl hoppas på att vi klickar lite bättre.

börjar kännas lite tungt att det bara är 3 veckor kvar innan sambon flyttar men jag har i alla fall bara 1,5 veckor kvar på mitt vedervärdiga jobb så vi får i alla fall lite tid tillsammans innan han åker.

• Kixpix
    Hame skrev 2015-08-05 07:48:48 följande:
    Det låter lite tidigt men det brukar nog tyvärr inte vara så mycket bm kan göra åt det.. Mitt enda tips är stödstrumpor! Man känner sig som en tant men det är jätteskönt. Håller tummarna för att det lägger sig när det blir lite svalare!
    Detta är ingenting som har med värmen att göra. Detta började när det var en riktig tråkig sommar där jag bor.. Det mitt problem är att om jag fortfarande har så hör ont om 2 veckor, så kan jag inte jobba. Jag kan knappt gå. Och jag jobbar i hemtjänsten.. Vilket inte fungerar.
  • Blgebo

Läkare ringde från s-mvc idag strax före 8. Fick svaret på FVP så nu vet vi att det är ett barn med normal kromosomuppsättning, och vilket kön  

• Seven Costanza
    Blgebo skrev 2015-08-05 10:40:57 följande:

Läkare ringde från s-mvc idag strax före 8. Fick svaret på FVP så nu vet vi att det är ett barn med normal kromosomuppsättning, och vilket kön  

Skönt att höra!
  • Kixpix

Oj.. Råkade beställa första saken till bebisen igår. Det blev en blöjhink. Haha. Kunde inte motstå priset. Smått galen!

• dinin
    Kixpix skrev 2015-08-05 11:02:08 följande:

Oj.. Råkade beställa första saken till bebisen igår. Det blev en blöjhink. Haha. Kunde inte motstå priset. Smått galen!

Du ligger i lä jämfört med oss som har köpt barnvagn ;)
  • Kixpix
    dinin skrev 2015-08-05 11:14:15 följande:
    Du ligger i lä jämfört med oss som har köpt barnvagn ;)
    Haha kanske det! Jag ska dock beställa vagnen denna eller nästa vecka! Blir från 2016 års modell :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)