• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2015-08-05 15:49:33 följande:

Förstår er som flyttar utomlands och där har du väl världens möjligheter sen att shoppa fina bebisprylar

Men det är roligt att läsa om andras inköp tycker jag.

Ja det är kul att läsa och det ska bli så roligt när jag själv kan börja köpa saker - det är första barnet för oss så det blir ju en hel del att inhandla . Blir ännu roligare känner jag ifall vi får reda på kön på ultraljudet - färgmässigt tycker jag att båda könen kan ha allt men jag skulle t ex inte köpa klänningar till en pojke om han inte själv uttryckligen vill ha...

Ni som har större barn, är det ens praktiskt med klänning på en bebis eller är det mer när hon ska vara finklädd? Omlottbodies med knäppning fram och i grenen har jag hört ska vara praktiskt, eller? Vilka kläder ska man undvika?
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-08-05 16:28:58 följande:

Ja det är kul att läsa och det ska bli så roligt när jag själv kan börja köpa saker - det är första barnet för oss så det blir ju en hel del att inhandla . Blir ännu roligare känner jag ifall vi får reda på kön på ultraljudet - färgmässigt tycker jag att båda könen kan ha allt men jag skulle t ex inte köpa klänningar till en pojke om han inte själv uttryckligen vill ha...

Ni som har större barn, är det ens praktiskt med klänning på en bebis eller är det mer när hon ska vara finklädd? Omlottbodies med knäppning fram och i grenen har jag hört ska vara praktiskt, eller? Vilka kläder ska man undvika?

Har inga flickor så klänning vet jag inte så mkt om. Men när det gäller bodys så tycker jag omlottbodys var det absolut smidigaste och bästa att ha på bebis. Ibland händer det att olyckan tränger upp på kläderna och då är det kanske inte jätteroligt att dra en nerkletad body över huvudet på stackars bebis. Och sen tyckte jag att dem med knäppning på axeln ofta kunde vara svåra att dra över huvudet så jag skulle absolut rekommendera omlott. Kommer själv satsa på uteslutande omlott när bebis är nyfödd
  • Blgebo
    Seven Costanza skrev 2015-08-05 16:28:58 följande:

Bodies överlag är bra. Omlottbodies är väldigt smidigt. Det man ska undvika, är väl separata delar, alltså typ tunn tröja och underbyxa, som man  hade förr...omlottskjortor m snörning är inte heller praktiskt. Det knölar sig och korvar upp sig i ryggen. Klänning är opraktiskt, fast sött...ofta är ju bäbisklänningar jättekorta, som en tröja, och så har man body och strumpbyxor till, då funkar det. Sedan föredrar jag byxor med fot åt riktigt små... strumpor åker av. Enda gången det är opraktiskt med hela byxor är väl på BB, när de ska mäta syrehalten i blodet. då behöver de ha en hand och en fot. Inte så kul att behöva väcka ett sovande spädbarn... 
  • WiMe06

Kappahl och pop jar bra strumpor, dem är ribbstickade i skaftet och går att vika upp och ner eller vad man säga, dem funkar bättre än vanliga tjocka som en del babystrumpor är. Finns ju säkert på dem flesta klädaffärer men vet att dessa brukar sitta ganska bra iallafall på sprattlande bebis

• Videkatten

Vi hoppas på en flicka så har vi 30 flyttkartonger kläder, 0-10 år efter min dotter. Mormor har sparat ALLT. Annars får vi hoppas det blir inne med rosa, volanger och rosetter för killar också ;)

• Blgebo
    anaconda skrev 2015-08-05 17:25:23 följande:

Alice tittar ut 11/1-16 <3

Härligt! Grattis!  
  • WiMe06

Åh, vad fin vi har också bestämt Alice om det blir en flicka, det är så fint
  • Seven Costanza

Gud va kul! Själv är jag hittills beräknad 4/1 men har inte RUL förrän på måndag, tiden går sååå långsamt just nu .
  • dinin

Alice tittar ut 11/1-16 <3 php7Wd8Mv18305.jpg

Åh vad mysigt! Grattis!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)