• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Kixpix
    Hame skrev 2015-08-04 08:00:49 följande:

Nu kommer kanske lite onödigt mycket information men jag och min mage är inte riktigt sams.. Får super ont i magen emellanåt och mår illa, inte "gravid-illa" utan mer "kräksjuke-illa". Igar håll det i sig hela kvällen, hade svårt att somna och vaknade sedan flera gånger på natten. Tar både visiblin och laktulos dagligen men får ändå ingen jämn balans så jag slipper ha ont.. Gråter  Det är svårt att lägga sig ner och vila som jag hade velat när jag har en busig 2,5 åring att ta hand om dessutom.. Någon som har några tips?

Är dessutom väldigt trött och borde nog börja med järntabletter, men är livrädd för att ta något som påverkar magen. 

Ett tips är att dricka mycket vatten och röra på dig! Kanske det kan sätta lite fart på magen.. I alla fall genom att dricka mycket vatten! :)
  • daoan

För mig hjälper vatten o vila mot illamående..(ibland!!- ibland hänger det i flera dagar) . Men jag har å andra sidan inga andra barn...

För en krånglig mage äter jag yoghurt, torkad frukt och mycket grönt. Magen är ändå strulig och får magknip titt som tätt.

Hoppas det lättar- alltid jobbigt med struligt illamående och mage!

Hame skrev 2015-08-04 08:00:49 följande:

Nu kommer kanske lite onödigt mycket information men jag och min mage är inte riktigt sams.. Får super ont i magen emellanåt och mår illa, inte "gravid-illa" utan mer "kräksjuke-illa". Igar håll det i sig hela kvällen, hade svårt att somna och vaknade sedan flera gånger på natten. Tar både visiblin och laktulos dagligen men får ändå ingen jämn balans så jag slipper ha ont..   Det är svårt att lägga sig ner och vila som jag hade velat när jag har en busig 2,5 åring att ta hand om dessutom.. Någon som har några tips?

Är dessutom väldigt trött och borde nog börja med järntabletter, men är livrädd för att ta något som påverkar magen. 

• jennica0
    mitthemligajag skrev 2015-08-04 09:37:45 följande:

Kan inte ngn som sitter vid datorn starta en bild tråd :) alltid kul med magar och bebisar hihi

Haha vad lägligt, jag startade en tråd för en stund sen bara där jag la in bild och vill gärna se fler bilder
  • kindofnothing

Jag tyckte mig känna lite fladder i en sekund för några dagar sen o nu tyckte jag det igen men upprepat. Är bara i v 16 så det känns tidigt.. När jag känt det har jag bara legat på soffan iofs. Men var i magen har ni kämt först fladdret? Detta var vid naveln, ligger inte bebisen längre ner?

• Kixpix

Ska man ringa sin BM angående fötterna? För 2 veckor sen var jag i v15, då kände jag hur skorna börja trycka åt och vissa sandaler hade jag svårighet att klämma in fötterna i. Nu börjar jag få jätteont i fötterna, under hela foten & jag tycker mina fötter är rätt tjocka och svullna. Brukar man börja samla på sig vätska så här tidigt? :(

• mitthemligajag
    kindofnothing skrev 2015-08-04 12:31:14 följande:

Jag tyckte mig känna lite fladder i en sekund för några dagar sen o nu tyckte jag det igen men upprepat. Är bara i v 16 så det känns tidigt.. När jag känt det har jag bara legat på soffan iofs. Men var i magen har ni kämt först fladdret? Detta var vid naveln, ligger inte bebisen längre ner?

Min livmoder har inte nått naveln än trotts att jag nyss var gravid men tror den ska ligga i navel höjd efter vecka 20 :) men jag känner mest nere kanske 5-10 cm under naveln typ vid blygdbenet
  • mitthemligajag
    jennica0 skrev 2015-08-04 10:27:37 följande:
    Haha vad lägligt, jag startade en tråd för en stund sen bara där jag la in bild och vill gärna se fler bilder smile1.gif
    Yeyy spännande! Vet inte varför men finner de otroligt roligt att titta på andras bebis magar och jämföra haha!! Men mest kul när de börjar komma bebisar wihoo!!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)