• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-08-03 09:19:08 följande:

Idag är det bara en vecka till RUL för mig, längtar jättemycket fast lite orolig också eftersom de ju KAN hitta något fel på bebisen, men jag hoppas att det ska gå bra!

Någon som har RUL redan den här veckan?

Jag har. Men är inte så orolig så. Kan ändå inte påverka det utan det som sker det sker. Är ju mitt fjärde ultraljud på typ sex veckor också.
  • Seven Costanza
    amalie79 skrev 2015-08-03 09:32:40 följande:

Jag har. Men är inte så orolig så. Kan ändå inte påverka det utan det som sker det sker. Är ju mitt fjärde ultraljud på typ sex veckor också.

Okej, jag har inte gjort något ul sedan kub-testet och det var väl fem-sex veckor sedan nu. På det testet bedömer de ju inte t ex hjärta, hjärna och andra organ så det finns ju risk att de hittar sådana fel på RUL. Det vore ju hemskt om man upptäcker något fel nu när man nästan gått halva graviditeten och är så inställd på att få barn men det är som du säger att man kan ändå inte påverka det. Jag försöker tänka positivt, är bara medveten om att det inte finns några garantier för ett friskt barn även om man ändå på något sätt förutsätter att det är friskt.
  • amalie79
    kindofnothing skrev 2015-08-03 09:37:26 följande:

Tusen tack. Ja fast jag får byta arbetsuppgifter nu när jag berättat om graviditeten... Men ska fortfarande ha uniform. 

Lycka till på RUL. 

Tack:)

Jag arbetar med trädgård och fastighet. Hoppas klara av sista gräsklippningssvängen fram till september iaf så bra som jag mår hittills tror jag inte det är något problem. Hösten är mest gå runt byta lampor, tillsyn i förråd, rensa lite ogräs, rensa några brunnar och köra lite lastmaskin. Inser att lövblåsningen får jag nog stå över och snöröjningen beroende på snön behagar komma- bor längs kusten och här är ju oftast ingen snö före jul:)
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-08-03 09:42:22 följande:

Okej, jag har inte gjort något ul sedan kub-testet och det var väl fem-sex veckor sedan nu. På det testet bedömer de ju inte t ex hjärta, hjärna och andra organ så det finns ju risk att de hittar sådana fel på RUL. Det vore ju hemskt om man upptäcker något fel nu när man nästan gått halva graviditeten och är så inställd på att få barn men det är som du säger att man kan ändå inte påverka det. Jag försöker tänka positivt, är bara medveten om att det inte finns några garantier för ett friskt barn även om man ändå på något sätt förutsätter att det är friskt.

Nej jag gjorde ju också senast på kub för en månad sedan. Klart det vore fruktansvärt om något är fel nu.

Min bästa vän har ett barn med kromosmskada som ingen hade en aning om innan hon kom, så jag är väl medveten om inga garantier. Samt att ett barn med svårt handikapp som skulle kunna framkomma på rul inte skulle rymmas i vårt liv som det ser ut med sambons barn sedan innan som inte är helt enkla alltid pga massa omständigheter osv.

Min sambo är väldigt sådär att ingen mening lägga energi på saker innan man vet. Försöker ha lite av hans syn på det och lyckas ganska bra i detta vilket förvånar mig själv lite. Kanske för att man funderat kring det ända sedan min väninna fick sitt barn för många år sedan.
  • Seven Costanza
    amalie79 skrev 2015-08-03 09:50:57 följande:

Nej jag gjorde ju också senast på kub för en månad sedan. Klart det vore fruktansvärt om något är fel nu.

Min bästa vän har ett barn med kromosmskada som ingen hade en aning om innan hon kom, så jag är väl medveten om inga garantier. Samt att ett barn med svårt handikapp som skulle kunna framkomma på rul inte skulle rymmas i vårt liv som det ser ut med sambons barn sedan innan som inte är helt enkla alltid pga massa omständigheter osv.

Min sambo är väldigt sådär att ingen mening lägga energi på saker innan man vet. Försöker ha lite av hans syn på det och lyckas ganska bra i detta vilket förvånar mig själv lite. Kanske för att man funderat kring det ända sedan min väninna fick sitt barn för många år sedan.

Sådan är min man också! Han är alltid optimistisk och säger att allt ordnar sig och hittills har han haft rätt, men framförallt att man inte behöver oroa sig för det värsta gör det är inte så stor sannolikhet att man själv skulle drabbas av det.

Nej jag känner också just att det vore tufft att inte få ett friskt barn och jag har svårt att se oss som föräldrar till ett sjukt barn/barn med diagnos. Vi har inga barn sedan innan så det beror inte på det men självklart anpassar man ju sig och gör det bästa man kan om det skulle vara något fel på barnet.

Vilken dag är ditt RUL? Lycka till!
  • amalie79

[quote=75594559][quote-nick]Seven Costanza skrev 2015-08-03 09:59:22 följande:[/quote-nick]Sådan är min man också! Han är alltid optimistisk och säger att allt ordnar sig och hittills har han haft rätt, men framförallt att man inte behöver oroa sig för det värsta gör det är inte så stor sannolikhet att man själv skulle drabbas av det.

Nej jag känner också just att det vore tufft att inte få ett friskt barn och jag har svårt att se oss som föräldrar till ett sjukt barn/barn med diagnos. Vi har inga barn sedan innan så det beror inte på det men självklart anpassar man ju sig och gör det bästa man kan om det skulle vara något fel på barnet.

Vilken dag är ditt RUL? Lycka till![/quot

De där männen kanske har det i sitt DNA. Min karl är gammal idrottare och tränare- där finns ingen tid för att gråta utan man reser sig, borstar av sig och kämpar tills man blöder:)

Onsdag har vi rul.

• Flizz

Vad har ni andra haft för blod/järnvärde (vad säger man?)?
    Mitt låg på 134 så det var ju jättebra men jag är så gräsligt trött ändå, vill bara strunta i jobbet och åka hem..

Svar på tråden BF Januari 2016 :)