• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Kixpix
    Emelie86 skrev 2015-08-02 22:50:46 följande:
    Åh den har vi också fastnat för, den blir det för oss. Såååå fin Glad
    Vilken färg har ni fastnat för? Min sambo ville prompt ha Dakar :)
  • Hame

Hej allihopa Glad Nu har jag haft semester i fyra veckor, har haft fullt upp så det blev visst semester härifrån också! Går in i vecka 19 nu, 18+0, och har RUL på måndag. Många som haft det redan? Hoppas allt är bra och att vi får reda på om det är en pojke eller flicka därinne Hjärta 

Har en liten mage som man ser om man tittar noga eller känner mig väl, och har känt många buffar inifrån men bara enstaka gången på utsidan. 

• Caisas
    daoan skrev 2015-08-03 11:46:05 följande:

Vem skulle man skriva till om man ville bli med i fb- gruppen?

FrökenC Glad

Jag har försökt lägga in den infon i trådstarten men det fungerar inte, vet inte om det finns en gräns på hur många uppdateringar man får göra...
  • Seven Costanza
    Hame skrev 2015-08-03 12:55:47 följande:

Hej allihopa  Nu har jag haft semester i fyra veckor, har haft fullt upp så det blev visst semester härifrån också! Går in i vecka 19 nu, 18+0, och har RUL på måndag. Många som haft det redan? Hoppas allt är bra och att vi får reda på om det är en pojke eller flicka därinne  

Har en liten mage som man ser om man tittar noga eller känner mig väl, och har känt många buffar inifrån men bara enstaka gången på utsidan. 

Jag går in i v 19 imorgon, har också RUL på måndag . Ska bli spännande och hoppas också på att de inte hittar något avvikande samt att de kan se och vill berätta könet, är så nyfiken! Jag har ganska stor mage redan men längtar tills den blir mer fast. Känner bara bebisen lite grann ibland (eller jag tror att det är bebisen, vet inte riktigt hur det ska kännas).
  • dinin
    Flizz skrev 2015-08-03 12:23:28 följande:

Vad har ni andra haft för blod/järnvärde (vad säger man?)?
    Mitt låg på 134 så det var ju jättebra men jag är så gräsligt trött ändå, vill bara strunta i jobbet och åka hem..

Jag hade 102 så fick förklaring på min extrema trötthet och huvudvärk. Nu måste man bara vänta ett par veckor på att järntabletterna kickar in... Synd man inte kan sova till dess :)
  • Blgebo
    Flizz skrev 2015-08-03 12:23:28 följande:

Vad har ni andra haft för blod/järnvärde (vad säger man?)?
    Mitt låg på 134 så det var ju jättebra men jag är så gräsligt trött ändå, vill bara strunta i jobbet och åka hem..

146 i Hb, och 46 i ferritin. Så högt ferritin har jag nog aldrig haft Förra gången jag skrev in mig hade jag 9. Jag har iofs käkat gravidvitaminer nu dagligen sedan förra grav. 
  • daoan

Tack :)

Caisas skrev 2015-08-03 13:00:33 följande:

FrökenC 

Jag har försökt lägga in den infon i trådstarten men det fungerar inte, vet inte om det finns en gräns på hur många uppdateringar man får göra...

• Kixpix

Hur söker man medlemmar via datorn så man kan kontakta frökenC? Blir knäpp!

• Pyret 85

Har inte skrivit här inne på jättelänge. Hinner knappt med att läsa allt och allt på fb haha. Rul idag. Just nu ligger bebis och buffar rundor i magen, det är så mysigt!

• Hame

Nu kommer kanske lite onödigt mycket information men jag och min mage är inte riktigt sams.. Får super ont i magen emellanåt och mår illa, inte "gravid-illa" utan mer "kräksjuke-illa". Igar håll det i sig hela kvällen, hade svårt att somna och vaknade sedan flera gånger på natten. Tar både visiblin och laktulos dagligen men får ändå ingen jämn balans så jag slipper ha ont.. Gråter  Det är svårt att lägga sig ner och vila som jag hade velat när jag har en busig 2,5 åring att ta hand om dessutom.. Någon som har några tips?

Är dessutom väldigt trött och borde nog börja med järntabletter, men är livrädd för att ta något som påverkar magen. 

Svar på tråden BF Januari 2016 :)