• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Blgebo
    mitthemligajag skrev 2015-08-07 16:50:48 följande:
    Lena hette hon, riktig sur tant, blondt kort hår i 50 års åldern. Lämnade mig ensam när jag hade kryst värkar och tyckte att de ändå var långt kvar. När jag tillslut protesterade på riktigt så kände hon att "oj de var visst inte så långt kvar". Tack ich lov nör hon av en gudomlig kvinna ( majdi?) som var störtskön! Så jag behövde bara stå ut med Lena under sista delen haha. Men Frida (ung tjej med blondt hår) och majdi, vilka underbara barnmorskor!!!! Dom vill jag ha igen!
    Haha, vet precis vilka de är F och M skulle jag absolut själv kunna tänka mig om jag föder i Falun. 
  • Kixpix

Ska tilläggas att jag äter penicillin för UVI så det bör inte vara det som spökar.

• mitthemligajag
    Blgebo skrev 2015-08-07 18:24:32 följande:
    Haha, vet precis vilka de är smile1.gif F och M skulle jag absolut själv kunna tänka mig om jag föder i Falun. 
    Ja dom var såååå himla bra! Frida gjorde verkligen sitt allt för att vi skulle ha det bra och majdi var en riktigt rivig rolig tant, riktig klös gumma som i alla mina tusen spyor varannan minut och värkar fick mig att skratta gott haha! Helt underbara! Önskar jag hunnit tala om det för dom innan vi åkt. Hoppas verkligen jag får se dom två igen i januari!
  • mitthemligajag
    Kixpix skrev 2015-08-07 18:22:05 följande:

Någon som känner igen det här:
    Fick tokont i magen och ryggen, så pass ont att jag fick panik, böla och skrek. Kändes som att jag skulle skita på mig. Gick på toa, men inget hände. Så här höll det på i 45 minuter med jämna mellanrum men det minskar nu hela tiden. Så fort jag rör mig kommer det igen.. Försökte ta ett bad men det gick icke.
    Jag är i v17 ( 16+4 ) idag. Jag antar att detta är sammandragningar, men de ska väl ändå inte göra ont? :(

Oj det låter ju inte bra alls. Men är du säker på att de inte är magen? Förra grav hade jag en hel natt där jag spydde av smärtor och fattade inte ens att de var min förstoppning som gjorde så fruktansvärt jävla ont. Var jätte tidigt i graviditeten dock så jag skulle nog ringt och frågat faktiskt
  • Kixpix
    mitthemligajag skrev 2015-08-07 18:58:38 följande:
    Oj det låter ju inte bra alls. Men är du säker på att de inte är magen? Förra grav hade jag en hel natt där jag spydde av smärtor och fattade inte ens att de var min förstoppning som gjorde så fruktansvärt jävla ont. Var jätte tidigt i graviditeten dock så jag skulle nog ringt och frågat faktiskt
    Ja, förstoppad är jag inte då jag varit på toa två gånger tidigare idag. Förstoppad har jag varit många gånger i mitt liv (tyvärr) så det vet jag hur det känns.
    Det har gått över nu, men vem ska man ringa och fråga? Kommer det igen åker jag in. Eller ringer jag min bm på måndag.
  • Kixpix

Har också hållt på och städat som en tok idag. Kanske kan ha med det att göra...

• mitthemligajag
    Kixpix skrev 2015-08-07 19:01:33 följande:
    Ja, förstoppad är jag inte då jag varit på toa två gånger tidigare idag. Förstoppad har jag varit många gånger i mitt liv (tyvärr) så det vet jag hur det känns.
    Det har gått över nu, men vem ska man ringa och fråga? Kommer det igen åker jag in. Eller ringer jag min bm på måndag.
    Jag hade nog åkt in akut, eller ringt 1177 men dom kommer säkert svara dig ngt i stil med " de är nog växtvärk" eller ngt annat dåligt svar. Åk in akut så dom får göra ultraljud eller iaf lyssna på hjärtat nästa gång, klart du blir orolig så med all rätt, åk in då!
  • Kixpix
    mitthemligajag skrev 2015-08-07 22:55:35 följande:
    Jag hade nog åkt in akut, eller ringt 1177 men dom kommer säkert svara dig ngt i stil med " de är nog växtvärk" eller ngt annat dåligt svar. Åk in akut så dom får göra ultraljud eller iaf lyssna på hjärtat nästa gång, klart du blir orolig så med all rätt, åk in då!
    Ja, det lär de göra. Jag har haft väldiga problem med mage/tarmar i mitt liv och detta var något HELT annat.. Känslan av att skita på mig kände jag igen, men inte smärtan.

1177 hurrar jag inte mycket för tyvärr, är som du säger, man får väl något klyschigt svar.
    Jag blir orolig om det är för att jag gjort "för mycket". Hur f*n ska det gå i jobbet :( tur jag har semester en vecka till, men känner på mig att det kommer icke gå :(
  • WiMe06
    Kixpix skrev 2015-08-07 19:16:07 följande:

Har också hållt på och städat som en tok idag. Kanske kan ha med det att göra...

Aldrig varit med om ngt liknande själv men förstår att du blir väldigt orolig, med all rätt. Jag hade som mitthemligajag skriver också åkt in akut. Dem vill ju att man ska ringa 1177 innan men tyvärr tror jag inte du får ngt vettigt svar, jag fick stora blödningar en gång och ringde 1177 men tyvärr fick jag bara en dum kärring (ursäkta uttrycket) som satt helt tyst i andra änden och hade inget vettigt att säga alls.
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-08-07 23:37:30 följande:
    Aldrig varit med om ngt liknande själv men förstår att du blir väldigt orolig, med all rätt. Jag hade som mitthemligajag skriver också åkt in akut. Dem vill ju att man ska ringa 1177 innan men tyvärr tror jag inte du får ngt vettigt svar, jag fick stora blödningar en gång och ringde 1177 men tyvärr fick jag bara en dum kärring (ursäkta uttrycket) som satt helt tyst i andra änden och hade inget vettigt att säga alls.
    Nu har det som tur lagt sig.. Låg ner i flera timmar för deg blev värre när jag var uppe och gick.

Kommer det i helgen får man ju åka in akut, men händer inget mer ska jag prata med min bm på måndag. Hon måste ju ha något vettigt svar på vad det är..
Svar på tråden BF Januari 2016 :)