• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza
    Flizz skrev 2015-08-07 12:42:55 följande:

Då jag fick ledigt från jobbet nästa vecka spontanbokade vi in ett privat ultraljud, antar att det kommer vara för tidigt att se kön men skrev in de som önskemål efter att ha kollat så allt (förhoppningsvis) ser bra ut.

kommer var på gränsen till v.17 förmodigen 15+5-6 om man ska gå på vad dom sa sist även om det var ett tag sedan.

Jag upplever även att jag denna graviditet är tusen gånger nojigare än jag var förra gången, första ultraljudet då var RUL och jag hade inte tänkt en tanke på att något skulle vara fel förrän 5 min innan då jag insåg att alla har inte turen att få ett barn/friskt barn. Denna gången är jag helt förstörd tänker att det måste vara något fel varje dag, vi kan ju liksom inte ha turen att få två friska barn. Gjorde ett ultraljud tidigt och allt såg bra ut då och hjärtat pickade på fint men det känns som att så mycket kan ha hänt sen dess och är livrädd för att nästa vecka få veta att barnet dött/är sjukt.

Någon fler som har dessa extremt jobbiga tankar?

Ja, jag. Har skrivit två inlägg om det tidigare idag, läs längre upp så ser du. Känns jobbigt men jag hoppas på det bästa. Har RUL på måndag i v 18+6.
  • Znö

Då jag fick ledigt från jobbet nästa vecka spontanbokade vi in ett privat ultraljud, antar att det kommer vara för tidigt att se kön men skrev in de som önskemål efter att ha kollat så allt (förhoppningsvis) ser bra ut.

kommer var på gränsen till v.17 förmodigen 15+5-6 om man ska gå på vad dom sa sist även om det var ett tag sedan.

Jag upplever även att jag denna graviditet är tusen gånger nojigare än jag var förra gången, första ultraljudet då var RUL och jag hade inte tänkt en tanke på att något skulle vara fel förrän 5 min innan då jag insåg att alla har inte turen att få ett barn/friskt barn. Denna gången är jag helt förstörd tänker att det måste vara något fel varje dag, vi kan ju liksom inte ha turen att få två friska barn. Gjorde ett ultraljud tidigt och allt såg bra ut då och hjärtat pickade på fint men det känns som att så mycket kan ha hänt sen dess och är livrädd för att nästa vecka få veta att barnet dött/är sjukt.

Jag blir nojjigare för varje barn. Väntar nu tredje och undrar om jag kan ha turen att få ett välskapt och friskt barn ännu en gång. Har inte gjort VUL eller andra UL utan ska göra RUL till veckan.
  • daoan

Jag har också jobbiga negativa tankar.

MA och xu förra året. Det Ställde om min kropp helt och bara haft ont och massa problem sedan dess. Har rul om en vecka och längtar ihjäl mig. Allt känns bra men är ändå rädd, speciellt att släppa greppet helt och bara vara glad. Lyssnar lite med doppler då och då för att lugna mig.

Men förstår absolut hur du känner!

• Blgebo
    mitthemligajag skrev 2015-08-06 20:59:25 följande:
    Lite tidigt påtänkt kanske men de slog mig när jag såg att du var bm! Kan man tala om innan förlossningen typ i fl brevet om de är ngn barnmorska man INTE vill ha? Känner igen en mamma till en vän och så vill jag heller inte ha samma kärring som förlöste mig sist.
    Visst kan man det  
    Sedan är det ju som vanligt, ibland kör det ihop sig och finns inte möjlighet att få ngn annan Men skriv det, absolut. Jag väljer och väljer bort, och vi pratar faktiskt om på jobbet vem vi vill ha och vem vi inte vill ha när vi själva ska föda. Vi är ju olika  
    Haha, undrar vem det var som var "kärringen"  
  • Blgebo
    Pyret 85 skrev 2015-08-07 09:32:26 följande:

sen tror jag det beror lite på vad man har i bagaget som gör att man är mer/mindre orolig. Jag har varit gravid 4 gånger det senaste året och har därför haft/har svårt att släppa min oro att något ska gå galet.

Absolut. 
    Det här är min femte graviditet, de fyra första har resulterat i fyra friska barn, så jag räknar kallt med att det går vägen den här gången med. Fast jag _vet_  ju att det aldrig finns garantier. 

Ja, det är därför jag bara _måste_  göra fostervattenprov... Är toksäker på att det skulle vara ngt allvarligt kromosomfel annars. Mådde skit graviditet nr 2 för att jag inte hann göra KUB så med 3,4,5 har jag gjort FVP och det känns skönt, även om mkt annat kan gå fel. 
  • mitthemligajag
    Blgebo skrev 2015-08-07 15:38:32 följande:
    Visst kan man det smile1.gif  
    Sedan är det ju som vanligt, ibland kör det ihop sig och finns inte möjlighet att få ngn annan smile4.gif Men skriv det, absolut. Jag väljer och väljer bort, och vi pratar faktiskt om på jobbet vem vi vill ha och vem vi inte vill ha när vi själva ska föda. Vi är ju olika smile1.gif  
    Haha, undrar vem det var som var "kärringen" smile5.gif  
    Lena hette hon, riktig sur tant, blondt kort hår i 50 års åldern. Lämnade mig ensam när jag hade kryst värkar och tyckte att de ändå var långt kvar. När jag tillslut protesterade på riktigt så kände hon att "oj de var visst inte så långt kvar". Tack ich lov nör hon av en gudomlig kvinna ( majdi?) som var störtskön! Så jag behövde bara stå ut med Lena under sista delen haha. Men Frida (ung tjej med blondt hår) och majdi, vilka underbara barnmorskor!!!! Dom vill jag ha igen!
  • mitthemligajag
    mitthemligajag skrev 2015-08-07 16:50:48 följande:
    Lena hette hon, riktig sur tant, blondt kort hår i 50 års åldern. Lämnade mig ensam när jag hade kryst värkar och tyckte att de ändå var långt kvar. När jag tillslut protesterade på riktigt så kände hon att "oj de var visst inte så långt kvar". Tack ich lov nör hon av en gudomlig kvinna ( majdi?) som var störtskön! Så jag behövde bara stå ut med Lena under sista delen haha. Men Frida (ung tjej med blondt hår) och majdi, vilka underbara barnmorskor!!!! Dom vill jag ha igen!
    Oj va fel skrivet! Menade så här

ångt kvar". Tack och lov BÖT hon av en gudomlig kvinna ( majdi?) som var störtskön!
  • Emelie86
    Kixpix skrev 2015-08-03 12:51:59 följande:
    Vilken färg har ni fastnat för? Min sambo ville prompt ha Dakar :)
    Har lite beslutsångest ang färgen, tycker också dakar är fin så kanske den, eller grå eller vit. Vet inte hur vi ska kunna bestämma oss, men vi har ju lite tid att fundera iaf Flört
  • Emelie86
    Bubblor skrev 2015-08-06 16:22:49 följande:

Ser många som är sugna på Alice som namn om det blir flickor :) Vad har ni mer för namnförslag?

För oss är det Ylva om det blir en flicka och Viktor om det blir en pojke just nu :) Kan ju självklart ändras, men det är var vi känner nu iallafall :D

Vi är inne på Molly om det blir en flicka Glad Pojknamn tycker vi är mycket svårare så blir det en pojke vet jag inte vad han ska heta än.
  • Kixpix

Någon som känner igen det här:
    Fick tokont i magen och ryggen, så pass ont att jag fick panik, böla och skrek. Kändes som att jag skulle skita på mig. Gick på toa, men inget hände. Så här höll det på i 45 minuter med jämna mellanrum men det minskar nu hela tiden. Så fort jag rör mig kommer det igen.. Försökte ta ett bad men det gick icke.
    Jag är i v17 ( 16+4 ) idag. Jag antar att detta är sammandragningar, men de ska väl ändå inte göra ont? :(

Svar på tråden BF Januari 2016 :)