• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • MeEmmA
    Hame skrev 2015-08-20 07:53:50 följande:
    Du behöver inte vara med i facket för att få gå på ultraljud, men tjänstledigt med lön tror jag inte du har rätt till..  Däremot har du rätt att ta föräldraledigt för sådant och det kan din arbetsgivare aldrig neka dig.
    Kanske inte behöver gå med i facket för bara ultraljudet såklart, men bra om du är med där om din chef kör på eget race o jävlas. Just för barnmorskebesök har man rätt till ledighet precis som läkarbesök och med vissa avtal har man även rätt till betald arbetstid. Även pappan har rätt till att följa med på några besök, tror min sambo har ca tre ggr han får följa med, andra ggr stämplar han ut under tiden när han vill med. Kolla därför vad som gäller med dina avtal, går att rådfråga facket även om man inte är med! Så kan du ju därefter informera din chef vad som gäller :)
  • Blgebo

Åker på RUL nu, så nervös... Vaknade med spänningshuvudvärk av den värre sorten, och har haft hjärtklappning sedan i morse. Hoppas det släpper efteråt. 

• Pyret 85
    minahjärtan0609 skrev 2015-08-20 06:01:21 följande:
    Vi funderar också på brio smile. Kan du inte berätta vad du tycker om den när du fått hem den? Jag tycker det är så svårt när man står i affären och jämför olika vagnar, finns ju alltid någon som är bättre liksom.
    Så nu har jag pillat och haft mig på vagnen. Fullkomligt älskar den. Behöver dock ta av ett bakhjul för att få in den i vår lilla rio men det överlever jag eftersom hjulen är extremt lätta att ta av. En av dom bästa sakerna är att suffletten på sittdelen går att dra fram väldigt långt så barnet blir väldigt skyddat från sol och vind om det ligger ute och sover. Sittdelen är väldigt lätt att vända från framåt till bakåt och det är även väldigt lätt att byta från liggdel till sittdel osv.  Vi ska ju även köpa brio primo med bas och det babyskyddet kan du lätt klicka i på vagnens chassi. Brio smile får tummen upp från mig <3

• WiMe06

Idag fick jag ringa gyn.akuten då jag fick en större blödning inatt. Så oron var ett faktum och ville absolut inte vänta en vecka för att se att allt var ok. Så fick en tid idag vid 13.30. Allt verkade vara bra med bebis, och allt runt omkring såg också bra ut så troligtvis beror allt på att jag är väldigt skör och sen blir jag mer lättblödande utav trombylen jag äter. Så nu kan jag lugna mig lite till rul nästa vecka.

• MeEmmA
    WiMe06 skrev 2015-08-20 14:34:40 följande:

Idag fick jag ringa gyn.akuten då jag fick en större blödning inatt. Så oron var ett faktum och ville absolut inte vänta en vecka för att se att allt var ok. Så fick en tid idag vid 13.30. Allt verkade vara bra med bebis, och allt runt omkring såg också bra ut så troligtvis beror allt på att jag är väldigt skör och sen blir jag mer lättblödande utav trombylen jag äter. Så nu kan jag lugna mig lite till rul nästa vecka.

Gud va skönt att det gick bra, blödningar är alltid skrämmande!
    Mina blödningar har varit borta helt ett tag nu, men vid ultraljudet sa hon att de nog kommer tillbaka på grund av moderkakans läge om den inte flyttar på sig :( hoppas inte att det blir så, vet hur rädd jag var när det bara rann ur mig! fördelen är dock nu att om de kommer så ska jag bara åka in till förlossningen direkt för att kolla på en gång sa hon (varje gång det kommer blödningar). När man är lite längre gången så bryr de sig mer, vilket är förståeligt också.
  • WiMe06

Ja, det kändes skönt. Han kollade ju inte bebisen nu mer än att hjärtat slog. Så det får vi se på rul nästa vecka. Men visst är det jobbigt med blödningar. Helst ville dem inte ge mig ngn tid idag men jag ville verkligen inte vänta. Så dem skakade fram en tid ändå.

• Blgebo

Allt ok på rul. Hon kollade hjärtat och kärlen extra noga, såg tom Alla hjärtklaffar! Har haft patient med odiagnosticerad hjärtfel och bad henne kolla extra. Pungen och snoppen var det första vi såg när hon började kolla, ingen hade kunnat missa dem, men vi visste ju redan innan.

• MeEmmA
    Blgebo skrev 2015-08-20 15:18:06 följande:

Allt ok på rul. Hon kollade hjärtat och kärlen extra noga, såg tom Alla hjärtklaffar! Har haft patient med odiagnosticerad hjärtfel och bad henne kolla extra. Pungen och snoppen var det första vi såg när hon började kolla, ingen hade kunnat missa dem, men vi visste ju redan innan.

Vad kul, grattis :) jag tyckte att vi såg snippan väldigt tydligt på vårt rul medan hon mätte lårbenen så blev det en sk pottyshot, men när man är oerfaren hur stora chanser tror du att det är att man ser fel? Mina pojkar har jag sett snopparna väldigt tydligt på. Hmm, första gången jag är med om att de inte vill berätta vad dom ser...
  • Blgebo
    MeEmmA skrev 2015-08-20 15:54:12 följande:

Vad kul, grattis :) jag tyckte att vi såg snippan väldigt tydligt på vårt rul medan hon mätte lårbenen så blev det en sk pottyshot, men när man är oerfaren hur stora chanser tror du att det är att man ser fel? Mina pojkar har jag sett snopparna väldigt tydligt på. Hmm, första gången jag är med om att de inte vill berätta vad dom ser...

Vet inte...min förra dotter låg och bresade rejält så på henne kunde man inte missa. Ser ut som en hamburgare (hamburgersign kallas det).
  • minahjärtan0609
    Pyret 85 skrev 2015-08-20 13:17:42 följande:
    Så nu har jag pillat och haft mig på vagnen. Fullkomligt älskar den. Behöver dock ta av ett bakhjul för att få in den i vår lilla rio men det överlever jag eftersom hjulen är extremt lätta att ta av. En av dom bästa sakerna är att suffletten på sittdelen går att dra fram väldigt långt så barnet blir väldigt skyddat från sol och vind om det ligger ute och sover. Sittdelen är väldigt lätt att vända från framåt till bakåt och det är även väldigt lätt att byta från liggdel till sittdel osv.  Vi ska ju även köpa brio primo med bas och det babyskyddet kan du lätt klicka i på vagnens chassi. Brio smile får tummen upp från mig <3

Å va fin den är! Och va bra att du är nöjd. Vi har en stor bil så plats i bilen kommer inte vara ett problem. Ska se om jag kan ta mig till någon av våra närmaste städer i helgen och spana.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)