• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-08-20 14:34:40 följande:

Idag fick jag ringa gyn.akuten då jag fick en större blödning inatt. Så oron var ett faktum och ville absolut inte vänta en vecka för att se att allt var ok. Så fick en tid idag vid 13.30. Allt verkade vara bra med bebis, och allt runt omkring såg också bra ut så troligtvis beror allt på att jag är väldigt skör och sen blir jag mer lättblödande utav trombylen jag äter. Så nu kan jag lugna mig lite till rul nästa vecka.

Viken tur att allt verkar bra med bebis. Förstår om du blev rädd. Blödningar är ju så läskiga särskilt när man varit med om missfall tidigare.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-08-20 16:48:17 följande:

Viken tur att allt verkar bra med bebis. Förstår om du blev rädd. Blödningar är ju så läskiga särskilt när man varit med om missfall tidigare.

Ja, dem blir extra skrämmande då.
  • WiMe06
    Znö skrev 2015-08-19 21:10:28 följande:

Tack för svar...jag lider med dem men känner mig mindre ensam, det finns nån fler därute som faktiskt går igenom samma helvete som vi just nu.

Vi har också tänkt mycket på våra barn. Hela familjen hade hamnat i ett kristillstånd. Personligen känner jag bara tack gode Gud för att jag kan välja, för att lagstiftningen är såhär och för att jag hade en skicklig BM som signalerade direkt vid RUL. Om än det känns förjävligt. Hade man inte upptäckt på RUL hade hon förmodligen fötts "normal" men avlidit efter ett litet tag, vi bor 140 mil från Göteborg och hade inte hunnit med transport ner.

Jag bara ligger i soffan och vägrar gå ut genom dörren, jag ser ju gravid ut hur jag än klär mig! Tänk om någon ska till och börja gratulera. Imorgon åker mina barn till sin mormor och kommer hem när detta är klart.

Jag känner mig dock ödmjuk och tacksam över de friska barn jag har, de slåss, springer, skrattar och lever rövare - precis som barn ska

Jag finner inte ord för allt egentligen. Lider så enormt med er och alla andra som går igenom detta. Saker hamnar i andra lägen när sådant här händer, förstår att du inte vill lämna huset, hade inte jag heller velat göra. Ta nu hand om er och tänk på er nu! Önskar er alla styrka inför framtiden! Styrkekramar.
  • Kixpix

Någon här som har erfarenhet av att gå till psykolog hos mhv pga förlossningsrädsla?

• himw
    Pyret 85 skrev 2015-08-20 13:17:42 följande:

Så nu har jag pillat och haft mig på vagnen. Fullkomligt älskar den. Behöver dock ta av ett bakhjul för att få in den i vår lilla rio men det överlever jag eftersom hjulen är extremt lätta att ta av. En av dom bästa sakerna är att suffletten på sittdelen går att dra fram väldigt långt så barnet blir väldigt skyddat från sol och vind om det ligger ute och sover. Sittdelen är väldigt lätt att vända från framåt till bakåt och det är även väldigt lätt att byta från liggdel till sittdel osv.  Vi ska ju även köpa brio primo med bas och det babyskyddet kan du lätt klicka i på vagnens chassi. Brio smile får tummen upp från mig <3

Vad kul att ni är nöjda- den ser toppen ut! Liten plats men ändå rejäl. Vi var helt inne på denna men när vi kom till affären och klämde på den så tyckte jag att suffletten till sittdelen lät jättehögt- trodde det var något fel på just denna vagn men butiksinnehavaren sa att det var så på alla Smile men bara på sittdelen- liggdelen lät inget alls. Är det något ni tänkt på?
  • Hame
    Kixpix skrev 2015-08-20 22:30:58 följande:

Någon här som har erfarenhet av att gå till psykolog hos mhv pga förlossningsrädsla?

Jag gick på aurorasamtal på förlossningen förra gången. Första bm jag träffade var inte särskilt hjälpsam alls så jag bad att få byta, nästa gång fick jag träffa en som var jättebra så mig hjälpte det absolut. Sedan fick jag träffa en läkare på förlossningen för att "spika" det jag och barnmorskan kommit fram till. 
  • Krocki1

Hej tjejer.

Efter mitt rul fick jag hoppa från den 6:E till den 12:E januari.

Efter besök hos min barnmorska så undrade jag om det var något att oroa sig för (pga min historik) hon ringde mig Senare samma dag och hade då pratat med deras läkare som ville att jag skulle göra ett blodflödes Ultraljud.

Blev ju såklart orolig och nu måste jag vänta en månad innan jag får kika på vår flicka och hoppas hon får all näring hon ska ha.

Någon som gjort denna typ av ultraljud?

Någon som har blivit flyttad mer än en vecka förut?

På kuben fick vi alltsp datumet den 6:E och på rul den 12:E

Är det verkligen något att oroa sig för? Skrämmer min barnmorska upp mig (fast inte med flit såklart) de kanske bara vill ha extra koll på mig.

• Krocki1

Hej tjejer.

Efter mitt rul fick jag hoppa från den 6:E till den 12:E januari.

Efter besök hos min barnmorska så undrade jag om det var något att oroa sig för (pga min historik) hon ringde mig Senare samma dag och hade då pratat med deras läkare som ville att jag skulle göra ett blodflödes Ultraljud.

Blev ju såklart orolig och nu måste jag vänta en månad innan jag får kika på vår flicka och hoppas hon får all näring hon ska ha.

Någon som gjort denna typ av ultraljud?

Någon som har blivit flyttad mer än en vecka förut?

På kuben fick vi alltsp datumet den 6:E och på rul den 12:E

Är det verkligen något att oroa sig för? Skrämmer min barnmorska upp mig (fast inte med flit såklart) de kanske bara vill ha extra koll på mig.

• WiMe06
    himw skrev 2015-08-21 07:44:24 följande:

Vad kul att ni är nöjda- den ser toppen ut! Liten plats men ändå rejäl. Vi var helt inne på denna men när vi kom till affären och klämde på den så tyckte jag att suffletten till sittdelen lät jättehögt- trodde det var något fel på just denna vagn men butiksinnehavaren sa att det var så på alla Smile men bara på sittdelen- liggdelen lät inget alls. Är det något ni tänkt på?

Var också helt inställd på brio smile när vi skulle åka och titta på den irl. Men blev ganska besviken när jag såg den. Tänkte också på det knäppande ljudet men det är nog ngt man vänjer sig vid tror jag. Dock pratade hon i affären inte särskilt gott om den. Dem hade haft jättemånga missnöjda kunder som kommit in med sina och varit besvikna. Och när jag såg emmaljunga super vikingen och provkörde den var jag helt såld. Så skön den var att köra.

Här är vår vagn.

• himw

Vi ska tillbaka idag och klämma på massa olika vagnar, var så inställd på Smile eller Cybex förra gången så tittade mest på dem.

Spännande men usch vad svårt att välja! Ska nog kolla på super viking- den såg också jättefin ut! :)

Svar på tråden BF Januari 2016 :)