• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    idape skrev 2015-08-26 22:26:22 följande:

Här var allt också bra på rul idag!! Det var troligtvis en flicka!! Är så lycklig!! Vi hade en pojk innan och önskade oss så en av varje!!

Vad roligt, Grattis. Vi väntar troligtvis också en flicka och har två pojkar sedan innan så det kändes extra roligt.
    Jag fick behålla samma datum som vid nupp-testet.
  • mitthemligajag
    idape skrev 2015-08-26 22:28:55 följande:

Blev dock tillbakaflyttad 1 v! Och det kan inte stämma eftersom jag vet ju när jag plussade. Men hon sa det kunde vara så. Fler som också blev det?

Jag Blev de men vet om att min äl alltid är senare än "vanligt" :) blev likadant förra gången med, visste exakt när jag plussade och när äl var. Men äl kan ju vara senare än om man utgår från sista mensens första dag :) hon kom på bf + 5 och då vart jag framflyttad 5 också :)
  • mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-08-27 05:06:19 följande:
    Jag blev tillbakaflyttad fyra dagar men själv blev jag tvärtom jätteglad och förväntansfull för jag vill gärna ha ett januaribarn och nu fick jag några fler dagars marginal. Först var mitt BF 4/1 enligt KUB och nu blev det 8/1 så jag hoppas på 2016 och inte 2015. Kan ju komma mycket tidigare också och det spelar ju inte så stor roll egentligen men så känns det nu i alla fall. Om jag vore beräknad senare i januari hade jag nog inte brytt mig vare sig om jag blev fram- eller tillbakaflyttad.
    Blev också överlycklig över att bli flyttad lite framåt haha, vill verkligen ha ett januari barn så nu fick vi mycket bättre marginal :)
  • Hame

Jag blev flyttad så att bf är tidigare, gick ifrån 8/1 till 29/12. Jag tog ägglossningstest så jag vet att det datumet de säger inte kan stämma. Sedan kan ju bebisen komma då iaf, de säger ju att +/- två veckor räknas som normalt.

Jag hoppas och tror nog ändå att det blir januari. Kommer inte kännas lika jobbigt att "gå över" denna gången som förra Tungan ute

• minahjärtan0609

Jag fick behålla mitt datum 6/1 som sattes på kub-ul. Bm trodde dock att 15/1 vore ett mer rätt datum. Hon menade att jag får räkna med att gå över tiden. Helt ok med lite marginal, vill som ni andra gärna få barn i jan.

• Seven Costanza
    mitthemligajag skrev 2015-08-27 07:50:29 följande:

Blev också överlycklig över att bli flyttad lite framåt haha, vill verkligen ha ett januari barn så nu fick vi mycket bättre marginal :)

Ja precis jag hoppas så mycket på januari, vill helst gå över några dagar dessutom utöver 8/1. Vad fick du för BF nu och vad hade du tidigare?
  • Seven Costanza
    Hame skrev 2015-08-27 08:40:21 följande:

Jag blev flyttad så att bf är tidigare, gick ifrån 8/1 till 29/12. Jag tog ägglossningstest så jag vet att det datumet de säger inte kan stämma. Sedan kan ju bebisen komma då iaf, de säger ju att +/- två veckor räknas som normalt.

Jag hoppas och tror nog ändå att det blir januari. Kommer inte kännas lika jobbigt att "gå över" denna gången som förra 

Det var ändå ganska många dagar att bli flyttad. Bebisen kanske bara har växt snabbt i början så att den verkar längre gången, men det kan ju kanske lugna ner sig med tillväxten sedan så att den inte blir klar förrän efter årsskiftet . Mm, två veckor +- är ju normalt men vi är nog många runt årsskiftet som håller tummarna för att den inte kommer före BF!

Hur mycket gick du över förra gången? Vilken månad födde du i då? Själv tycker jag att just december/januariskiftet känns lite extra spänt så hade jag fattat att mitt BF skulle bli såhär tidigt om vi lyckades på första försöket så kanske vi hade väntat en månad med att börja försöka, men då kanske man å andra sidan inte skulle ha haft samma flyt med att lyckas direkt så jag får ju vara tacksam för det Jag är ju förstföderska så jag hoppas på att gå över som de flesta gör med första barnet.
  • daoan

Jag jar börjat gå upp i vikt- ganska fort! Ca 0,5 kg PR vecka sista tiden.

Vad beror det på? Vad säger ni?

Jag tycker att jag äter precis som innan och

Rör mig ungefär lika- om inte mer!

Märkligt!

• Hame
    Seven Costanza skrev 2015-08-27 13:32:09 följande:
    Det var ändå ganska många dagar att bli flyttad. Bebisen kanske bara har växt snabbt i början så att den verkar längre gången, men det kan ju kanske lugna ner sig med tillväxten sedan så att den inte blir klar förrän efter årsskiftet . Mm, två veckor +- är ju normalt men vi är nog många runt årsskiftet som håller tummarna för att den inte kommer före BF!

Hur mycket gick du över förra gången? Vilken månad födde du i då? Själv tycker jag att just december/januariskiftet känns lite extra spänt så hade jag fattat att mitt BF skulle bli såhär tidigt om vi lyckades på första försöket så kanske vi hade väntat en månad med att börja försöka, men då kanske man å andra sidan inte skulle ha haft samma flyt med att lyckas direkt så jag får ju vara tacksam för det Jag är ju förstföderska så jag hoppas på att gå över som de flesta gör med första barnet.
    Ja det är många dagar! Först räknade bm ut 8/1, sedan sade de 4/1 på kub och nu 29/12 på RUL :) Nu vågar vi inte gå tillbaka till mvc längre Flört

Jag gick över nio dagar sist och födde i februari. Tycker rent generellt att det var bra att få barn i den perioden. Mysigt att sitta inne första tiden och sedan har de blivit lite större och tåligare tills sommaren så man kan göra lite utflykter Glad

Vi tänkte precis som ni med årsskiftet! Eftersom jag gjorde ÄL-test VET jag att det var minst 40 veckor till nyår, så datumet ifrån KUB kan som sagt inte stämma..  Vi får vänta och se helt enkelt, det blir en spännande jul/nyår Flört
  • amalie79
    minahjärtan0609 skrev 2015-08-27 11:59:38 följande:

Jag fick behålla mitt datum 6/1 som sattes på kub-ul. Bm trodde dock att 15/1 vore ett mer rätt datum. Hon menade att jag får räkna med att gå över tiden. Helt ok med lite marginal, vill som ni andra gärna få barn i jan.

Mig flyttade de från 4/1 till 15/1. Bra om det stämmer för det är vår tur att ha julen hos oss så då hoppas vi hinna med det!

Har någon av er börjat fundera på vad man ska klä bebisen i första månaderna? Tänker typ overall, åkpåse? Klart man förstår att hålla sig borta från mkt folk mitt i vinter osv men eftersom sambon redan har två barn med allt vad det innebär så kommer det ju oundvikligen bli att den får hänga med ibland och ligga i vagnen osv.

Sen är ju vintern " min" årstid, älskar allt med den så man hoppas ju att man orkar en del barnvagns/ sjalpromenader i snö! :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)