• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • cattis83
    WiMe06 skrev 2015-08-28 00:09:38 följande:

Är det fler som har problem med sömnen? Jag har jättesvårt att sova ibland, det är både nästäppa, en miljon toalettbesök och extrem varmt som ställer till det. Borde det inte vara tvärtom, att man får skönhetssömn dessa månader så man är riktigt utvilad när nästa sömnstörning kommer smile2.gif

Här e en till har precis kissat.... Myrkryp i ett ben.. Täppt i näsan... Å inte kan ja somna om än
  • Eleonor01
    cattis83 skrev 2015-08-28 03:21:06 följande:
    Här e en till har precis kissat.... Myrkryp i ett ben.. Täppt i näsan... Å inte kan ja somna om än
    Å hungrig å törstig hela tiden.... Saknar sömn :(
  • amalie79

Jag för min del sover som ett barn, peppar peppar. Känner mig väldigt utvilad på morgonen. Ett toabesök per natt är standard för mig sedan tonåren, och än så länge håller jag samma tid, sover 23:30-04, kissar och matar katten, somnar om till 06 då klockan ringer. Kan göra dessa saker i mörkret som tur är. Men tror det varit värre om jag inte redan var nattkissare:)

• Eleonor01
    amalie79 skrev 2015-08-28 06:16:03 följande:

Jag för min del sover som ett barn, peppar peppar. Känner mig väldigt utvilad på morgonen. Ett toabesök per natt är standard för mig sedan tonåren, och än så länge håller jag samma tid, sover 23:30-04, kissar och matar katten, somnar om till 06 då klockan ringer. Kan göra dessa saker i mörkret som tur är. Men tror det varit värre om jag inte redan var nattkissare:)

Jag är också vann vid att vakna minst en gång per natt sen tidigare men när msn vaknar tre ggr per natt när man är en sömn junkie då e det mega jobbigt... Äter dessutom kortison dagligen å tyvärr blir jag pigg av det :( tur att jag studerar så jag själv kan sätta tempot om dagarna! På lördag har halva min tid passerat!!! Var tog tiden vägen????
    Önskar er alls en go helg
  • WiMe06
    cattis83 skrev 2015-08-28 03:21:06 följande:
    Jag brukar vakna av att jag får kramp i ena benet. Skitjobbigt är det. Åh, det är så jobbigt när man inte kan somna om.
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-08-28 04:14:33 följande:
    Å hungrig å törstig hela tiden.... Saknar sömn :(
    Vissa nätter när jag vaknar brukar jag vara hungrig och tar en sväng förbi kylen, haha!
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-08-28 06:16:03 följande:

Vad skönt, jag har aldrig behövt gå upp på nätterna innan så för mig känns det skitjobbigt när man plötsligt måste gå upp två ibland, haha.
  • Hame
    WiMe06 skrev 2015-08-27 18:07:24 följande:
    Jag har börjat fundera en del över klädsel i vinter. Just nu väger jag att lägga ett liggunderlag under madrassen i vagnen för att isolera underifrån, sen bädda med fårskinn, täcke och att bebisen får ha en tunnare overall. Vi brukar inte få så kalla vintrar där vi bor. Men sen behöver man ju säkert nån tjockare overall om man ska åka bil eller sådär. Än så länge har jag inte inhandlat några plagg förutom en stickad overall.

Är också orolig för det här med rs, har ju också äldre barn som måste till skolan och så vidare. Så ut bland folk måste man ju ibland, likadant med att handla och så, det blir lite svårt att lämna bebis själv hemma när sambon är borta mkt i veckorna ibland.
    Tänk på att man egentligen inte ska ha overall på barn när de sitter i babyskydd eller barnstol. Det går det väldigt svårt att spänna fast dem rätt samtidigt som det lätt blir för varmt. Bättre att varmköra bilen lite om man har en spädis och ha filt ovanpå som man kan ta av vid behov. 
  • WiMe06
    Hame skrev 2015-08-28 07:49:18 följande:
    Tänk på att man egentligen inte ska ha overall på barn när de sitter i babyskydd eller barnstol. Det går det väldigt svårt att spänna fast dem rätt samtidigt som det lätt blir för varmt. Bättre att varmköra bilen lite om man har en spädis och ha filt ovanpå som man kan ta av vid behov. 
    Tänkte på en sådan typ åkpåse där man spänner bältet i ett hål liksom men som du säger med värmen, det blir ju väldigt varmt i en bil och sen med overall på det. Kanske bättre att satsa på en liten mjuk jacka och filt istället.
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2015-08-28 08:04:51 följande:
    Tänkte på en sådan typ åkpåse där man spänner bältet i ett hål liksom men som du säger med värmen, det blir ju väldigt varmt i en bil och sen med overall på det. Kanske bättre att satsa på en liten mjuk jacka och filt istället.
    Jacka ska du också undvika. Jag har arbetat m trafiksäkerhet i hela mitt vuxna liv å sett på tok för mycket som är farligt. Bältet ska alltid vara det som är närmast kroppen. Inte ytterkläderna. Detta för att undvika att det blir två krockar så att säga. En då smällen kommer å en när de inre organen får stryk av skakningarna.

Glöm inte detta även nu vuxna när ni senare bär vinterkläder. Knäpp uppjackan, bälta er å stäng sedan jackan om nu skulle frysa :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)