Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

Amalie79, vad skönt att allt såg bra ut! Men det är verkligen hemskt att behöva ligga på rygg sådär länge, fy farao.

Låter ju nästan som ditt första bf skulle kunna stämma bättre om bebis var såpass stor nu. Eller så är det bara rejäla gener. Jag var också en knubbis när jag föddes så jag hade också lite klurigt med sockret men mamma fick till det med amningen ändå, men de var nog inte lika ok med flaska för 35 år sen. :-P Sonen var dock medelsvensson redan från början, jag var lite orolig för en stor bebis minns jag. Nu tänker jag att det mest är huvudmåttet som spelar roll ändå, hehe, mer än vikten, just för förlossningen.

• qatteriin

Fy tusan. Har åkt på en monsterförkylning med jätteont i halsen och bihålorna, och snor som bara rinner... Hoppas jag inte får feber bara. Jag MÅSTE jobba de här dagarna fram till läkarbesöket!!

• qatteriin
    amalie79 skrev 2015-12-13 07:03:12 följande:

Tack, ja det är det jag misstänker också. För både min bm, gynekologen på Mvc, och bm på kub satte det första datumet. Rul sa annorlunda dock fem veckor senare... Så vi får se! :)

Mm sant ang huvudet ja... :)

Ja just så var det! Och här ändrar de inte på rul om man gjort kub så hade du bott i Örebro så hade du fått det tidigare datumet som bf.
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-12-13 07:18:30 följande:

Nej! fy! Drick en massa, gör gärna te på färsk ingefära och citron och lättare sagt än gjort (jag har sovit 4,5 h i natt) SOV!!! Skicka iväg Axel och manen på adventsmys på stan eller nåt.

De ska nog få åka och storhandla iaf, haha! Pimplar honungsvatten just nu till lucia. Bara jag inte tappar rösten, för DÅ är det svårt att jobba!
  • qatteriin
    Eleonor01 skrev 2015-12-13 07:37:48 följande:

Vem var det sv er två i Örebro som skulle kolls adapterfästet??? Hur har det gått? Ska Jah skicka??!

Det var nog jag ja! Vad jag hittat så går det inte med vår Emmaljunga, men tack för erbjudandet!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-13 08:38:48 följande:

Jag kan tänka mig det, vi fick ju en väska på köper nu när vi köpte vagnen, hittade prislappen på en plastpåse som låg i väskan, över 800 spänn och skötväskan verkar inte ens bra. Jag tror aldrig den kommer rymma det jag tidigare haft med till dem stora grabbarna. Men kikade runt lite igår efter en vanlig väska att ha istället. Har hört mkt om den där väskan från stadium, många som haft den. Men jag hittar inga bilder på den nånstans.

Såhär såg den ut som vi har, 2012 års modell så de brukar byta print med jämna mellanrum. Jag blingade den som sagt, haha. Lite bling har ramlat av men den duger nu med, tills bebis får en egen minikånken eller jag hittar på nåt annat.

fnoffenochqatteriin.files.wordpress.com/2012/01/dsc_0018.jpg
  • qatteriin

Revolution heter den visst. Har blivit 50:- dyrare sen 2012... Men priset är helt ok för det man får. Jag blev nästan sugen på en ny för jag tyckte detta printet var snyggare än det vi hade, hehe.

• qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-13 17:06:17 följande:

Usch, nu blir jag lite nojjig! Det verkar som min man kommer bli ivägskickad på jobb nästan 3 timmar bort efter jul vilket innebär att han inte kommer vara hemma i veckorna, vilket ytterligare innebär att sätter förlossningen igång när han är borta så finns risken att han inte hinner hem, woho!! Jätteroligt!!!

Åh nej, vilken mardröm!! Jag som tycker det räcker med att ha maken en halvtimme bort, och jag har inte ens haft nån snabb förlossning! Hur tänkte dom där, liksom?!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-13 17:14:39 följande:

Ja, det kan man fråga sig. Jag har varit nervös för att han är 1 timme bort nu. Han kör asfaltsjustering och dem lägger ner det nu i december för det går inte att köra om det blir för kallt, så då måste min mans arbetsgivare skicka honom på annat jobb och då ska dem tydligen gräva kabel nånstans istället. Såå surt! Men vad gör man. Hoppas bebis behagar dyka upp innan han åker iväg eller åtminstone på helgen när han är hemma och gärna innan skolorna börjar igen. Haha. Om den lilla tösen där inne kunde lyssna på det

Ah ja det är ju den stora nackdelen med jobb som är så temperaturberoende... Jag kanske ska vara tacksam att min man inte hittat nåt grävmaskinsjobb trots att han har en sån utbildning. Hoppas bebis tajmar det bra med helgdag eller så!
  • qatteriin

Aaaah vad det INTE är skönt att vakna flera gånger av att man verkligen inte får luft!! Den här jäkla förkylningen alltså, det räckte visst inte med ont i bihålorna, snor som rinner, huvudvärk och täppta öron (!) utan vi kör hårt slem i luftvägarna också så jag inte kan andas ordentligt och inte ens kan hosta upp skiten! :-P I morgon får jag leta och se om jag har nån astmamedicin hemma, fast jag har tyvärr ingen snabbverkande. Så jädra obehagligt alltså. Hade jag inte haft en massa "sista besök" inplanerade så hade jag inte gått till jobbet i morgon kan jag säga, men gör jag inte de här grejerna nu i dagarna så måste jag boka om, för att få ett bra avslut. Och då kan jag inte be att få den där sjukskrivningen på torsdag. Vilken jäkla rävsax... Men jag jobbar ju bara halvdagar och det ska jag väl orka.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)