Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

En sån här har vi köpt som "utemössa". Kanske lite stor i början, vet inte, men vi lånade likadana till sonen hans första vinter och de var så bra. Jag tror ju eventuellt att jag kommer bära rätt mycket och då är ju en redig mössa bra. Jag hade velat ha en silkesmössa också men det känns lite overkill för de är rätt dyra. Men jag måste verkligen få till att sy nån mössa eller två i jersey snart...

• qatteriin

Ååååh hur mycket snor kan en näsa producera egentligen?! Det är det enda slem jag får se kan jag säga! Fy tusan!! Inatt har jag vaknat en gång i timmen för att snyta mig - en gång vaknade jag av att snoret RANN nerför kinden på mig!! Herregud, det var längesen jag var såhär förkyld. Hoppas jag orkar med de här jobbdagarna nu och att jag är pigg i tid för julbord på torsdag. Och att mina jobbarkompisar är friska så man får prata lite med folk innan det är slut med det, det är så många sjuka nu.

• qatteriin
    fruthomas skrev 2015-12-15 07:07:17 följande:

Nu vill jag ju inte skrämmas men på vår föräldrautbildning fick vi veta att det är farligare för barnet att bli för varm för då kan det sluta andas. Jag gör som många andra och bäddar med ett fårskinn i vagnen, kommer låta bebisen ha en vindfleece och ev en filt eller täcke om det är väldigt kallt. Med nr 1 köpte jag massa bäddset till vagnen, som vi aldrig använde och till nr 2 köpte jag åkpåse. De blev välanvända och och jag har dem kvar.

Vad gäller kläder till bebisen är jag lite återhållsam. Vet ju inte om det är en flicka eller pojke. Min syster fick en pojke i oktober så där finns det massor att hämta. Och blir Derek flicka kommer jag nog bli knäpp och köpa alla klänningar jag hittar.

Min mamma har även börjat att sy kläder till de små så hon kommer leverera massor unika kläder, även hon kommer bli tokig om det blir en flicka. Hon har ju två döttrar, men sista barnet var en pojk och sen har hon 3 barnbarn som också är pojkar.

Jag är nog skälv lite mer inställd på en pojke.

Vad tror ni andra, som inte vet vad det ska bli, att det blir?

Nu "vet" jag ju enligt rul, men jag har varit övertygad sen senast v 10 om att det är en flicka där inne. Alla mina graviditeter har jag känt speciellt för ett visst kön. Men det är ju hittills bara med sonen som jag kunnat få det bekräftat att det stämt. :-P Vi är lite småsynska i släkten, om man nu tror på sånt, haha. Men det är ju lite roligt att inga såna där husmorsknep för att ta reda på kön stämmer - förutom mammans egna känsla för vilket kön det är, som lyckas signifikant bättre än 50/50!

Min mamma köpte en fin liten klänning när de var i Turkiet i höstas, alla tre barnbarn är pojkar så hon har nog längtat, tur att hon inte gått bananas iaf. Ungen får använda klänningen oavsett genitalier (sonen blev fett avis när han fick se den och jag fick banna mamma lite för att hon inte köpt en likadan till honom, haha, han älskar klänningar), men visst kommer det bli mer klänningar till ungen om det faktiskt är en hon än vad sonen hade. Annars köper jag bara kläder som passar alla kön, vill jag påstå.
  • qatteriin
    himw skrev 2015-12-15 07:13:49 följande:

På lucias sista timme så kom vår dotter till världen så mitt senaste inlägg om det kunde vara värkar- japp- det var det :)

Det blev en lång och jobbig förlossning för någon som var lite för tidigt född även om hon var stor så vi är inlagda på Neo menar bättre och bättre.

Ni har en häftig upplevelse framför er, njut av graviditeten och stort lycka till <3

Nämen oj! Grattis!! Jobbigt med en utdragen förlossning men jag hoppas att ni snart hämtar er!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-15 09:29:29 följande:

Uscha, så du har det! Då tar jag nog hellre det andra slemmet hoppas det går över snabbt för dig nu så du kan njuta av julbordet och förhoppningsvis din sjukskrivning sen. Du är en kämpe du!!

Haha ja nu börjar jag tycka synd om mig själv lite faktiskt! Har vaknat en gång i timmen inatt. Men nu har jag ett enda patientbesök kvar och sen bara lite administration, chefen är förvarnad om läkarbesök och möjlig sjukskrivning, så nu känns det hanterbart. Och mycket, mycket märkligt. Jag har bara erfarenhet av att sluta på jobb, aldrig av att gå hem för att så småningom komma tillbaka!
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2015-12-15 09:44:19 följande:

Var på mitt v 35- besök nu. Trodde det skulle göras mer saker men var bara blodtryck, SF mått och hjärtljud. Sedan kom hon som ska bli vår BVC- sköterska och presenterade sig. Hon verkade bra!

Min bm lyssnade lite bättre idag, hon hade inte alls uppfattat detta förra gången enligt henne.

Nu har jag fått en tid hos läkaren nästa vecka och ska kontakta Mvc psykologen idag. För stt prata om både den medicinska och den mentala aspekten.

Får se om det blir bättre sen- som det känns just nu så är det typ att jag måste acceptera att jag måste göra detta fast jag egentligen inte vill. Typ.

Frågade ang läkaren som ändrade sig ang tul.

Hon sa att en skattning är just en skattning och SF måttet är normalt, 35. Däremot har jag tydligen en väldigt välfylld livmoder, så hon var inte förvånad att det var lite plus i %. Kände mig lite som ett påskägg när hon sa så eller nåt:)

Rumpan under mina revben, benen i höger sida och huvudet långt ner i bäckenet fast fortfarande ruckbart. Creepy känsla när man känner att hon flyttar på bebisens huvud fram och tillbaks typ :)

Bra att bm lyssnade bättre och att du ska få prata med folk!! Hoppas det är vettiga människor! Ja oj jag minns den där märkliga känslan när bm flyttade runt på ungen, haha, tänk att de kan känna precis vad som är vad också på bebisen...
  • qatteriin

Jag har känt en jäkla massa ilande nedåt i blygdbenet och mot snippan idag så jag hoppas mitt lilltroll har hittat rätt och försöker ta sig neråt, tycker även jag känner mig lite mer stabil i bäckenet. Men samtidigt har jag fortfarande mycket rörelser åt alla möjliga håll så jag vet inte... Får se om bm har nåt klokt att säga på torsdag, för nu vill jag verkligen veta hur ungen ligger, haha!

• qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-15 14:30:26 följande:

Vem sjutton hade inte tyckt synd om sig själv. Haha.

Det är ju bara positivt att sluta den ggn då, dels att du får bebis och sen att du har ngt att komma tillbaka till, toppen ju.

Vad skönt att se ett slut, nu håller vi tummarna att läkaren gör det han ska på torsdag och inte pratar om en massa annat

Ja rackarns vad han ska få sina fiskar varma om han inte håller sig till ämnet, haha!

Nu har jag slumrat en stund igen, men gud, jag hade kunnat sova resten av dan... Men nånting roligt, vi har fått hem några julklappar som vi beställde sådär på sluttampen fast vi egentligen var klara, så nu ska de bara slås in så är allt färdigt på riktigt sen! Måste skicka ner ett par med posten till gbg bara och hoppas de kommer fram i tid.
  • qatteriin
    kindofnothing skrev 2015-12-15 14:10:09 följande:

Idag har jag ägnat dagen åt att tro att jag ska dö. Suttit på toa med hink i näven o sprutat ur båda hållen (ursäkta sunket). Nu har jag fått i mig 3 msk vätskeersättning men de två första kom upp :(

Hur är det möjligt att klara en förlossning när magsjuka gör att jag tror att döden är nära? Förstår inte det.

Åh fy din stackare!! Men magsjuka är så vansinnigt mycket värre än en förlossning tycker jag, det är verkligen döden! Säger hon som svimmade mitt i kräkandet sist hon var drabbad. Hoppas det går fort över för dig!
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-12-15 15:32:26 följande:

Du är en sån fighter! Skönt att du nästan är i mål. Kom på en sak ang din jobbsaker, kan du inte packa ner dem någonstans och förvara dem på jobbet? Måste väl finnas något låsbart skåp någonstans?

Läkaren skulle bara våga göra något annat än att sjukskriva dig!! 

Nä, finns inga skåp eller förråd, men jag ska slänga in det som får plats i ett sånt där skåp med dörrar som man kan dra upp och ner och låsa, men vet inte om de är så pigga på att jag låser. ;) Men jag tror inte nån tar mina grejer, ska märka upp dem ändå förstås. Det värsta är väl isf alla mina krukväxter som jag inte har plats för hemma. Men jag får väl köpa nya när folk tagit ihjäl dem, haha!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)