fruthomas skrev 2015-12-15 07:07:17 följande:
Nu vill jag ju inte skrämmas men på vår föräldrautbildning fick vi veta att det är farligare för barnet att bli för varm för då kan det sluta andas. Jag gör som många andra och bäddar med ett fårskinn i vagnen, kommer låta bebisen ha en vindfleece och ev en filt eller täcke om det är väldigt kallt. Med nr 1 köpte jag massa bäddset till vagnen, som vi aldrig använde och till nr 2 köpte jag åkpåse. De blev välanvända och och jag har dem kvar.
Vad gäller kläder till bebisen är jag lite återhållsam. Vet ju inte om det är en flicka eller pojke. Min syster fick en pojke i oktober så där finns det massor att hämta. Och blir Derek flicka kommer jag nog bli knäpp och köpa alla klänningar jag hittar.
Min mamma har även börjat att sy kläder till de små så hon kommer leverera massor unika kläder, även hon kommer bli tokig om det blir en flicka. Hon har ju två döttrar, men sista barnet var en pojk och sen har hon 3 barnbarn som också är pojkar.
Jag är nog skälv lite mer inställd på en pojke.
Vad tror ni andra, som inte vet vad det ska bli, att det blir?
Nu "vet" jag ju enligt rul, men jag har varit övertygad sen senast v 10 om att det är en flicka där inne. Alla mina graviditeter har jag känt speciellt för ett visst kön. Men det är ju hittills bara med sonen som jag kunnat få det bekräftat att det stämt. :-P Vi är lite småsynska i släkten, om man nu tror på sånt, haha. Men det är ju lite roligt att inga såna där husmorsknep för att ta reda på kön stämmer - förutom mammans egna känsla för vilket kön det är, som lyckas signifikant bättre än 50/50!
Min mamma köpte en fin liten klänning när de var i Turkiet i höstas, alla tre barnbarn är pojkar så hon har nog längtat, tur att hon inte gått bananas iaf. Ungen får använda klänningen oavsett genitalier (sonen blev fett avis när han fick se den och jag fick banna mamma lite för att hon inte köpt en likadan till honom, haha, han älskar klänningar), men visst kommer det bli mer klänningar till ungen om det faktiskt är en hon än vad sonen hade. Annars köper jag bara kläder som passar alla kön, vill jag påstå.