• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79

Min väninna, som är sjuksköterska, tog svininfluensavaccinet, strax där efter dog hennes foster i magen och kom ut några veckor senare. Hon sa själv: något kanske var fel, det kanske inte alls hade med sprutan att göra. Men hon är än idag inte övertygad.

• mitthemligajag
    Eleonor01 skrev 2015-10-11 19:31:36 följande:

Finns inte en chans i världen att jag tar någon spruta! Narkolepsi fick folk efter svininfluensa sprutan. Det är så få som blir mega sjuka att de inte klarar som graviditet om det ens existerar någon. Mitt barn hår på dagis så han lär dra hem allt annat ändå. Bättre att få ett immunförsvar än att gömma sig anser vi iaf. Vår son är sjuk en gång om året å är fyra så nåt rätt borde det ju vara att tänka så eftersom han är så frisk som han är. Alla gör vi olika

En vännina till min familj fick narkolepsi efter sprutan, en småbarns mamma med två egna och två fosterbarn fick hux flux rätt grov narkolepsi efter sprutan. Tror det är helt konstaterat att det faktiskt var efter sprutan, nu lever hon ett normalt lov igen men på mediciner... Ush för alla dom där vaccinerna
  • mitthemligajag

För den delen har jag varit med om något mystiskt på tal om vaccin! Min mamma har helt varit emot at vaccinera mig och min bror när vi var små av olika anledningar som jag till viss del kan förstå. Men så har hon alltid tjatat på mig att innan du blir gravid så måste du ta röda hund sprutan eftersom de är skadligt för fostret. Men så blev jag gravid med dottern och hade inte en tanke på vaccinet innan. När jag senare kom till bm och testade så var jag högt resistent på röda hund. Sjukt med tanke på att jag aldrig i mitt liv fått en spruta, eller varit sjuk mer än magsjuka Max 5 ggr i livet och förkylningar. Var likadant denna graviditet, högt resistent mot röda hund och de enda de lan komma ifrån är min mamma som ammat mig, men jag är ju inte 10 år så de borde ju inte sitta kvar.

• Eleonor01
    mitthemligajag skrev 2015-10-11 21:35:09 följande:

För den delen har jag varit med om något mystiskt på tal om vaccin! Min mamma har helt varit emot at vaccinera mig och min bror när vi var små av olika anledningar som jag till viss del kan förstå. Men så har hon alltid tjatat på mig att innan du blir gravid så måste du ta röda hund sprutan eftersom de är skadligt för fostret. Men så blev jag gravid med dottern och hade inte en tanke på vaccinet innan. När jag senare kom till bm och testade så var jag högt resistent på röda hund. Sjukt med tanke på att jag aldrig i mitt liv fått en spruta, eller varit sjuk mer än magsjuka Max 5 ggr i livet och förkylningar. Var likadant denna graviditet, högt resistent mot röda hund och de enda de lan komma ifrån är min mamma som ammat mig, men jag är ju inte 10 år så de borde ju inte sitta kvar.

Men kan du inte haft det i kombi som m typ förkylning? Behöver väl inte bli så sjuk?? Alla är väl olika även där?
  • mitthemligajag
    Eleonor01 skrev 2015-10-12 04:10:26 följande:
    Men kan du inte haft det i kombi som m typ förkylning? Behöver väl inte bli så sjuk?? Alla är väl olika även där?
    Jo så kan de ju vara, men de känns ju rätt osannolikt med tanke på att de (om de stämmer) i så fall varit ett endaste fall av röda hund i Sverige sen typ 1980talet. Men vem vet ;) är lycklig att jag är resistent och har ett friskt barn i alla fall!
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-10-12 10:54:54 följande:

Är det någon som har tips på knipövningar? Och är det någon mer än jag som få olyckor i trosorna när ni nyser?

Jag kan få, om jag nyser kissenödig men det har jag alltid haft... :) får alltid knipa ihop benen vid nysning. Men då nyser jag inte en eller två gånger utan i hela serier, 5-6 st i rad är inte ovanligt :)
  • MeEmmA
    mirakelspektakel skrev 2015-10-12 10:54:54 följande:

Är det någon som har tips på knipövningar? Och är det någon mer än jag som få olyckor i trosorna när ni nyser?

Be din bm om broschyren med knipövningar, har fått en i alla graviditeter. Men om jag ska vara ärlig så har jag varit fruktansvärt dålig på att göra dem, har blivit ett par ggr efter förlossning bara. Som tur är har jag haft en bra muskulatur ändå och inte fått några problem, vet inte om det beror på att jag gör något annat omedvetet.
  • Eleonor01

Alla som är eller har varit anställda på arbetsplatser m kollektivavtal i minst 24 månader inom 4 år har rätt till 10% extra vid fl via AFA. Så alla som tror sig uppfylla dessa kraven gå in på AFA å läs. Min är på kurs å fick precis infon :))

• qatteriin
    Eleonor01 skrev 2015-10-12 12:12:41 följande:

Alla som är eller har varit anställda på arbetsplatser m kollektivavtal i minst 24 månader inom 4 år har rätt till 10% extra vid fl via AFA. Så alla som tror sig uppfylla dessa kraven gå in på AFA å läs. Min är på kurs å fick precis infon :))

Gäller inte om man är anställd inom kommun och landsting och lite annat, tyvärr. :) Eller ja tyvärr och tyvärr, vi har motsvarande avtal i anställningen, men får ersättningen automatiskt utan att behöva ansöka. Men väldigt viktigt att uppmärksamma ändå, alltför många känner inte till AFA!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)