• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • himw

Jag får 10% av min lön varje månad från min arbetsgivare det första året, är statligt anställd och min man jobbar på ett kommunalt bolag och får likadant men i 10 månader. Superbra!

• Eleonor01
    himw skrev 2015-10-12 12:35:59 följande:

Jag får 10% av min lön varje månad från min arbetsgivare det första året, är statligt anställd och min man jobbar på ett kommunalt bolag och får likadant men i 10 månader. Superbra!

Du får även detta
  • Eleonor01
    qatteriin skrev 2015-10-12 12:29:26 följande:
    Gäller inte om man är anställd inom kommun och landsting och lite annat, tyvärr. :) Eller ja tyvärr och tyvärr, vi har motsvarande avtal i anställningen, men får ersättningen automatiskt utan att behöva ansöka. Men väldigt viktigt att uppmärksamma ändå, alltför många känner inte till AFA!
    Kolla. Nya regler. Inte samma som när jag va fl 2011. Gäller barn födda 2012 å framåt
  • WiMe06

Det var så länge sen nu som jag behövde fundera på detta med f-penning och liknande. Men menar ni att man även får ersättning från sin arbetsgivare också? Eller är det ngt annat ställe man söker ersättning från?

• Eleonor01
    WiMe06 skrev 2015-10-12 15:47:11 följande:

Det var så länge sen nu som jag behövde fundera på detta med f-penning och liknande. Men menar ni att man även får ersättning från sin arbetsgivare också? Eller är det ngt annat ställe man söker ersättning från?

Jepp både och. AFA e en sak å din arbetsgivare en annan. Jag fick från min arbetsgivare förra gången men inte AFA. Andra regler då som ändrats tydligen. Gå in å läs :) antingen är jag fel informerad eller så får du pengar. Denna rundan ska Jah vara berättigad till AFA iaf :) ska Titta närmare på det när jag hinner
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-10-12 16:43:39 följande:
    Jepp både och. AFA e en sak å din arbetsgivare en annan. Jag fick från min arbetsgivare förra gången men inte AFA. Andra regler då som ändrats tydligen. Gå in å läs :) antingen är jag fel informerad eller så får du pengar. Denna rundan ska Jah vara berättigad till AFA iaf :) ska Titta närmare på det när jag hinner
    Var inne och kikade på afas hemsida men man verkar inte vara berättigad till det om man jobbar inom kommunen eller landstinget. Synd men jag ska kolla upp med facket hur det är med arbetsgivaren. Det bar faktiskt helt nytt för mig att man får ersättning från sin arb.givare. Läste ngt om pensionsförsäksäkring också, att man får pensionen betald en viss tid av ledigheten. Ska höra om det med. Det är ju bra om den kan fortsätta betalas in.
  • minahjärtan0609

Jag hänger inte heller med på detta med 10%. Jag tror att jag får det från arbetsgivaren (kommun)? Sen har jag hört att jag kan få 10% från mitt fackförbund. Frågan är om det är samma 10% eller om det blir dubbelt? Någon som vet?

• Seven Costanza
    minahjärtan0609 skrev 2015-10-12 17:22:51 följande:

Jag hänger inte heller med på detta med 10%. Jag tror att jag får det från arbetsgivaren (kommun)? Sen har jag hört att jag kan få 10% från mitt fackförbund. Frågan är om det är samma 10% eller om det blir dubbelt? Någon som vet?

Jag visste inte att det även gällde kommunen. Men vet någon hur det fungerar om man är kommunalt anställd då? Kommer de tio procenten in på ens vanliga konto så som lönen annars gör? Behöver man ansöka om det? Får man det även om man inte tar ut föräldrapenning eller måste man ta ut visst antal dagar för att få de där tio procenten?
  • qatteriin
    Eleonor01 skrev 2015-10-12 15:23:22 följande:

Kolla. Nya regler. Inte samma som när jag va fl 2011. Gäller barn födda 2012 å framåt

Jag var inne och kollade, annars hade jag inte vågat säga nåt. ;) Sonen är född 2012 men jag kollade faktiskt aldrig upp det då, men då hade jag iofs inte varit anställd i Sverige under en längre period.
  • Eleonor01
    qatteriin skrev 2015-10-12 17:53:42 följande:
    Jag var inne och kollade, annars hade jag inte vågat säga nåt. ;) Sonen är född 2012 men jag kollade faktiskt aldrig upp det då, men då hade jag iofs inte varit anställd i Sverige under en längre period.
    Va synd!!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)