Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF Januari 2016 :)

qatteriin skrev 2015-12-11 06:10:19 följande:

Se till isf att mäta anklarna och vaderna direkt när du vaknat innan du går upp, så du får rätt mått! Sen kan de hjälpa dig på apoteket att få rätt stl.

Bra det ska jag göra. Känns som en bra idé att fixa detta imorgon förmiddag, egentligen borde jag gjort det redan idag för jag ska jobba imorgon och stå och gå i sex timmar, vi har juljippo för hyresgästerna på det lokala torget, men nu är jag ju redan uppe och på benen idag.

Ang det kollade på en apotekshemsida och de verkar heta s-XL, men hur är det med storleken i foten då? Jag har ju liksom minst storlek 40, totalt oproportionerliga fötter till resten av mig. Men jag står stadigt på jorden iaf.
  • amalie79
    qatteriin skrev 2015-12-11 06:11:29 följande:

Åååh vad gosigt !!! Jag önskar vår kisse var sådär sällskaplig och go, men hon är bara kärleksfull mot husse och i perioder inte ens det... :-P

Jag har två, stora är mer min och denna husses egentligen. Hon är snarare översocial, hon ska vara med precis jämt men är samtidigt lite nervös, måste alltid ha en flyktväg, gömmer sig vid bråk, kan nafsa folk som kastar sig över henne osv. Men vi här hemma uppskattar hennes lilla neurotiska väsen , och hon får vara som hon är lilsom.

Gammelkatten är stencool, stor men låter hundar slicka honom pp magen, kan ligga på golvet mitt i ett kalas och låta alla barnen springa över honom liksom.
  • amalie79

Vi är nog inga husmänniskor, vill inte ha ännu mer saker att göra. Det finns alldeles för många böcker att läsa, sjalar att sticka, korsord att lösa, filmer att se för mig och sambon ska engagera sig i sonens idrott, döma handboll, spela golf och tennis och fiska...:)

Plus hinna vara med barnen och varandra. Ingen av oss har vuxit upp i hus heller, så vi känner lnte behovet även om jag bott på landet..

Däremot ett radhus kanske eller en bostadsrätt i ett "bättre" område, skolan här är inte aktuell sen , barnen åker till en annan skola redan idag.

• amalie79

Har kollat lite på nätet för att checka vilket apotek jag ska åka till för att köpa stödstrumpor imorgon bitti, men alla kedjorna verkar ju bara ha skitfula i svart och brun nylon. Sådana hade min gamla tjocka farmor på ålderdomshemmet liksom, och nylon funkar ju inte för mig, kommer slita hål på dem.

Var finns de där fina som man sett, som min mamma har tex, som ser ut som vanliga knästrumpor med ränder i glada färger, och rosa blommor?

• amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-12-11 08:16:20 följande:

Jaha, natuuurligtvis blev de ju upp och ner - jag trodde de skulle komma lodrätt efter varandra. Den bild som är närmst texten är alltså den med spända magmuskler och den under är med utsläppt mage. Om jag vetat att de skulle hamna sådär hade jag ju lagt dem i omvänd ordning men jaja ni ser nog ändå

Ja visst ser man skillnad. Du måste ha starka muskler Men det är inte bara magen du spänner eller utan även baken ser det ut som? Jag läste någonstans att man ska spänna och skjuta fram bäcken och spänna bak för att inte svanka så får man mindre ont i ryggen.
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-12-11 08:33:57 följande:

Jo det blir kanske automatiskt att man spänner rumpan också, det har jag inte tänkt på. Jag är ganska svankryggig men har inga problem alls med ryggen vanligen och inte nu under graviditeten heller så jag går bara med magen ute i vädret. Jag tycker personligen att det känns obehagligt efter en stund att spänna magen, knyter sig på något sätt så jag gör inte det. Ville bara visa hur det kunde se ut för jag tycker själv att det är lite häftigt .

Ja absolut :) jag har typ ingen svank men önskar nästan jag hade lite mer så jag fick en kurva på baken nu med för nu ser jag bara framtung ut och det är faktiskt inte alls så det känns, har än så länge inget behov av att typ "lyfta upp" magen som vissa av mina vänner sagt, trots att den sjunkit en del och alltid varit ganska låg.

Här är min " humletröja" som jag kallar den, är väl för stt den är randig i gult som man ser extra gravid ut i dem för jag tycker jah varit höggravid sen v 20 i den typ :)
  • amalie79
    himw skrev 2015-12-11 08:41:10 följande:

Jag har köpt vanliga svarta i bomull på både apoteken och Lindex då det är mer tryck i dem och jag tycker de var snyggare än de i nylon :)

Men på vardvaskan.se finns massa roliga- kanske hittar du några där?

Jag såg dessa! Får kolla mer sen:)
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-12-11 08:57:42 följande:

Jag har packat en förlossningsväska och en bb-väska. Men det viktigaste jag packat, det vet jag inte. Jag kan inte ens minnas vad jag hade med mig med dem andra barnen eller om jag saknade ngt då. Men kommer ni ta med musik eller tidningar å sådär. Tycker det verkar överflöd, iofs musik hade jag med första men jag kunde ju lika gärna varit utan den.

Jag kommer nog ta med mig någonting. Vet flera som hade svårt att sova efter förlossningen och så sov bebisen massa och så blev det tråkigt. Är man båda där så har man ju varann men dessa blev kvar utan pappan. Fast iof då har man ju iPhone:)
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-12-11 10:37:05 följande:

Fy vad jag är trött nu, har vart på äldsta bonusens luciatåg. Jättemysigt att få vara med och se luciatåget och träffa alla föräldrarna som är så gulliga och peppande. Hemskt att träffa bonusarnas mamma. Är verkligen extra känslig för henne efter att jag blev gravid, känner att björnmamman verkligen vaknat till liv och jag vet inte hur jag kommer reagera på om hon kommer i närheten av bebis när hon väl är ute. Spontant känns det som jag kommer slita henne i stycken om hon kommer i närheten av lillan.

Igår var jag hos BM, allt såg bra ut, har ett SFmått på 32 och är i v 32 +6. Hon ligger fortfarande med huvudet neråt men högt upp. När jag pratade om smärta i ljumskarna och ryggen så sa hon att det typ inte är något att göra åt... Inget snack om varken sjukgymnast, TENS eller bälte. Kanske för att det inte är så många veckor kvar? Eller för att jag fortfarande kan gå? Eller är det något man får söka själv för?

Det är bara bullshit. Visst ska man ha rätt till hjälp. Sök och tjata om du orkar, man ska inte stå ut bara för att man är gravid. Man har rätt till sjukgymnast och hjälp ändå! Här kan man söka sjukgymnast själv, kollade på det men mitt onda försvann ju. Nästan två månader är väl ganska många veckor tycker jag!

Träffar inte mina bonusars mamma längre, kan inte se henne utan att känna mig arg. Utan att gå in på detaljer så känns det som om hon stal ett halvår av vårt liv, hela första halvan av min graviditet gick åt till att lägga energi på vårdnadstvisten. Som jag ändå inte kunde påverka, trots att det handlade lika mycket om min framtid. Det är bestämt i rätten att all kontakt sker via veckovisa mail, det funkar jättebra för dem båda och därmed finns allt i skrift inför ev framtida konflikter.

Men vi bor rätt nära och ibland springer man på dem, och då låtsas man att det är en främmande person typ.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)