BF Januari 2016 :)
Har tittat på den också, men bagaget blir för litet när vi måste använda ett säte där bak och man ska få in vagn och packning/matkassar. Vill inte bygga för mycket på höjden heller när någon av barnen ska sitta där bak.
Har tittat på den också, men bagaget blir för litet när vi måste använda ett säte där bak och man ska få in vagn och packning/matkassar. Vill inte bygga för mycket på höjden heller när någon av barnen ska sitta där bak.
Den där rädslan låter jävligt jobbig, om jag ska vara ärlig. Har inga bra tips på hur du ska hantera den, dock. Smärtan GÅR över. Det är nåt som är bra med förlossningssmärtan, den GÅR över. För de allra flesta går ju värken i värken över när värken är över, om du förstår hur jag menar, alltså att man faktiskt får vila mellan värkarna - och för varje värk är man lite närmre att alltihop är över. Jag hade jättesvårt att hantera värkarna, inte för att jag på något vis är ovan vid smärta utan för att det påminde mig så mycket om smärtan vid missfallen jag haft innan. Ändå tog jag mig igenom det på nåt vis, med mycket fokus på min man som coachade mig enormt bra. Jag tycker vi är ett helt ok team annars med men det här var nåt alldeles särskilt, jag hoppas du kan känna detsamma i din sambo.
Tufft med så mycket avsked och sånt - förstår att det blir för mycket av det där och att det spär på din oro. Jag tänker fortfarande att du kanske skulle tjäna på att prata med aurora-bm eller så men det kke är för lite tid kvar för det nu. Hoppas dagen blir bättre vad det lider!
Jag tänker lite som så med kläder att väldigt mycket av det som finns i affärerna nu kommer ju att reas ut i mellandagarna och sen kommer nya kollektioner in.
Antar också att vi kommer att få en hel del kläder igen. Dessutom känns det nästan lite roligare att ge mer till min 1-åring nu när den lilla kan ärva från honom så att det blir mer använt. Men något eget ska bebis också ha såklart.
Nu har jag varit frisk i över två dygn...bara ett av barnen som fortfarande är lite hängigt.
Och i morgon är det dags för julbord med jobbet. Hade sett fram emot att träffa ngn av de andra gravida kollegorna som skulle ha i januari, men de har passat på att föda lite tidigare båda två, så det är bara jag kvar som är höggravid. 36+0 idag
Jag har fått en känsla av att jag egentligen inte vill lämna hemmet.
Och jag vill inte vara från min man. I vanliga fall är jag absolut inte sån, men nu känner jag mig nedstämd när han är borta. Känns knasigt. Och så knäppa drömmar som jag har nu har jag aldrig haft tidigare.
Men han har lovat hämta mig från julbordet om jag vill därifrån - känns skönt att han säger så.
På lucias sista timme så kom vår dotter till världen så mitt senaste inlägg om det kunde vara värkar- japp- det var det :)
Det blev en lång och jobbig förlossning för någon som var lite för tidigt född även om hon var stor så vi är inlagda på Neo menar bättre och bättre.
Ni har en häftig upplevelse framför er, njut av graviditeten och stort lycka till <3
Var på mitt v 35- besök nu. Trodde det skulle göras mer saker men var bara blodtryck, SF mått och hjärtljud. Sedan kom hon som ska bli vår BVC- sköterska och presenterade sig. Hon verkade bra!
Min bm lyssnade lite bättre idag, hon hade inte alls uppfattat detta förra gången enligt henne.
Nu har jag fått en tid hos läkaren nästa vecka och ska kontakta Mvc psykologen idag. För stt prata om både den medicinska och den mentala aspekten.
Får se om det blir bättre sen- som det känns just nu så är det typ att jag måste acceptera att jag måste göra detta fast jag egentligen inte vill. Typ.
Frågade ang läkaren som ändrade sig ang tul.
Hon sa att en skattning är just en skattning och SF måttet är normalt, 35. Däremot har jag tydligen en väldigt välfylld livmoder, så hon var inte förvånad att det var lite plus i %. Kände mig lite som ett påskägg när hon sa så eller nåt:)
Rumpan under mina revben, benen i höger sida och huvudet långt ner i bäckenet fast fortfarande ruckbart. Creepy känsla när man känner att hon flyttar på bebisens huvud fram och tillbaks typ :)