Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF Januari 2016 :)

Min bebis har haft massa skumt för sig idag. Tror den ligger och trycker ner sig, på frukostrasten idag så började hela ungen skaka som en liten motor, fötterna bankade i sidan och neråt så dunkade det också. Gjorde inte ont men en väldigt lustig känsla. Sen följdes det av sammandragningar med mage som fotboll och ilande i ljumskarna av och till så nu verkar det hända lite grejer. Läskigt men allt som inte gör ont kan jag stå ut med typ.

• amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-12-07 21:36:23 följande:

Tack till alla som orkat läsa mitt gnäll och peppa! Jag har tidigare läst 12 universitetsterminer men är verkligen helt förstummad över hur mycket det är att göra på den här kursen. Jag läser nu på en mindre högskola och jag undrar om de kanske har lite mindervärdeskomplex eller så vill de inte ha några studenter på B-kursen... De flesta brukar ju ändå starta lite halvmjukt på A-kursen för att inte skrämma bort studenter. Eller så har jag glömt hur mycket det var att göra för det är ju några år sedan jag tog examen.

Anledningen till att jag vill bli klar är att jag har sökt till B-kursen på en annan högskola som förhoppningsvis är rimligare, och den är upplagd på halvfart med en delkurs i taget (två per termin). Jag KAN påbörja den till hösten istället men jag tänkte att OM jag får en bebis som bara sover så vore det ju bra att kunna börja på B-kursen redan nu i januari, för då kanske jag skulle hinna läsa C-kursen nästa vår så att jag blir behörig i det ämnet tills jag kommer tillbaka till Sverige. Annars måste jag ändå läsa resten under tiden jag jobbar. Känns väl lite som pest eller kolera kanske.

Nej det låter onekligen mycket. Tycker du tänker rätt ang vårtermin, hade hellre testat än inte, som du säger så vet man inte vilken bebis man får.
  • amalie79

Tror att det mesta jag kände igår var relaterat till, tja, tarmfunktion :) för när jag kom hem så var det direkt på toa och så glad jag är att jag var ensam hemma för det var vrål av smärta och megaskiten Allan som skulle ut, kändes mer som en förlossningsövning än en tarmtömning ( ursäkta)

Tycker jag är duktig på att äta bra och så, så tror inte det finns mer att göra där än att gilla läget och tänka på de stunder då jag ogravid svär över mina tre gånger om dagen istället..... :D

I natt sov jag från 23-05:30. Jag brukar iof tack och lov sova gott men brukar vanligtvis vakna en gång runt 3 för att mata katten och göra ett toabesök. Något som är grymt irriterande just nu är att sista veckan så kan jag bara inte vänta med toa- inte för att jag gör på mig, utan för att minsta kiss i blåsan ger sammandragningar .

• amalie79
    WiMe06 skrev 2015-12-08 09:02:26 följande:

Haha, skönt att göra det besöket hemma iallafall. Skönt man inte är ensam om tarmbesvär, toabesök i all ära men hur många ggr om dagen kan man gå egentligen?!

Det är som när bm frågade igår om jag kunde kissa för att ta ett sånt där äggprov, eh, det kan man väl alltid svarade jag, haha, ja ni brukar inte vara så nödbädda när man ber er säger hon tillbaka.

Ja precis...

Jag kan alltid kissa, även annars, men jag kan ha svårt att kissa på kommando. Jag har faktiskt inte lämnat urinprov sedan inskrivningen kom jag på, hur ofta får ni andra med normala graviditeter göra det? Sista gångerna har det bara varit blodtryck socker och hjärtljud. Får väl se om det är mer i nästa vecka, 35. Nu är det varannan vecka fr.o.m. nästa vecka men det gör Ju inget för tänkte sluta jobba nästa fredag om jag hinner klart
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-12-08 09:32:13 följande:

Jag har nästan lämnat urinprov varje gång, eller alltså jag går på toa kissar i en mugg, stoppar ner en sticka i urinen, som jag sedan visar BM som läser av om jag har socker i urinet (om jag inte helt missuppfattat det) Hur har de kollat socker på dig? 

Ja förlåt jag menar alltså blodsocker, det sticker de i fingret. Hon har inte kollat hb sen v 25 heller men vi har hu gjort en kompromiss, hon ville jag skulle äta Niferex pga depåerna men hb var fortfarande 125 då, så fick lov att fortsätta äta hemofer så länge jag kände att jag funkade med det och inte var orkeslös.

( med tanke på mitt inlägg om Allan innan så förstår ni kanske varför jag tiggde mig till att få slippa Niferex, jag har redan en sargad bakdel)
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-12-08 09:58:39 följande:

Jag älskar att du är så ocensurerad! Sluta aldrig med det, ok? :)

Låter inte alls skönt att vara så hård i magen. Misstänker att det är ont om plats för dina tarmar helt enkelt. Skönt att megaskiten är ute nu iaf :)Låter jobbigt det där med att få sammandragningar så fort det blir lite kiss i blåsan... 

Tack! Ibland uppskattar folk det, ibland inte alls..... :)
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-12-08 10:08:44 följande:

Hur är det med att har ont i ljumskarna? Vill typ hålla upp magen för att de gör så ont.. Är det normalt att ha ont i dem? 

Det har jag med men är inte dummare än att jag fattar att jag skulle känna av det mindre om jag inte jobbade. Brukar värma vetekudde i sängen på kvällen så släpper det, har inte vansinnigt ont utan mer ilande. Särskilt sista veckorna, sedan magen sjönk
  • amalie79

Men å andra sidan så mår resten av mig, framför allt skallen, bra av att hålla igång så länge jah orkar. Fast tanken är att gå hem 18/12. Eller, kanske jobbar 21, men då bara med att rensa gamla papper och städa skåpet, tror inte det måste tömmas, men vi byter arbetskläder nu så ska ändå beställa nytt tills hösten

• amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-12-08 10:47:26 följande:

Om jag ändå kunde skylla detta på att jag rör mig för mkt... Kommer smärtan av att bebis trycker sig neråt och att fogarna tar stryk eller vad beror den på? någon som vet? Ska försöka hitta vetekudden och testa om värme hjälper...

Jag tror iaf det beror på det hos mig. Jag vet att min ligger med huvudet ner sedan flera veckor. Och trötta ljumskar, jag åker moped eller traktor om dagarna, dunsar omkring. Är jag ledig är det bättre
  • amalie79
    fruthomas skrev 2015-12-08 14:18:02 följande:

Är det någon som har packat bb-väskan än? Jag har ju redan genomgått detta två gånger, men kommer ändå inte ihåg vad jag ska packa.. 

Har inte ens tänkt tanken,eller vilken väska jag ska använda, inte köpt hälften och inte tvättat. Håller tummarna för att jag hinner det när jag slutar jobba 18/12
Svar på tråden BF Januari 2016 :)