BF Januari 2016 :)
Vi går på varsin tillställning i skolan, och de tar vartannat utvecklingssamtal osv
Vi går på varsin tillställning i skolan, och de tar vartannat utvecklingssamtal osv
Det är ju bygglovsfritt, men får vara upp till 25 kvadratmeter. Det är som en minilägenhet med toalett och ofta ett pentry med, de smartaste lösningarna kommer sovloft och ett rymligt allrum. SÅ slipper man skrika på tonåringarna att de ska sänka musiken, eller att de spenderar för mkt tid framför spegeln på toaletten. Och när de väl flyttat ut, beroende på vart man bor så kan man ju hyra ut huset :)
Den kom inte med, la upp den i ett nytt inlägg!
Så fin! Jag tycker du ser helt normalstor ut, förstår inte varför alla tjatat om att du varit så stor.
Till oss har de sagt att man ska ringa in när vattnet gått (och hålla koll på färgen på det), om man får en blödning eller när man hade 3 värkar på 10 min- eller när man känner sig osäker :)
Vet inte om det är samma direktiv överallt men i vårt landsting verkar de trycka hårt på att man ringer in till förlossningen och får råd- känns väldigt tryggt.
Men vad skönt att bli igångsatt så pass snabbt- har två kompisar som gått över tiden med 16 och 17 dagar och de sa att det var hemskt!
Hos oss heter det etablerat värkarbete å minst 3 cm öppen för att bli inskriven. Man får dock komma på hur många undersökningar msn vill om man e orolig men man prioriteras inte när man inte är inskriven. Känns helt logiskt faktiskt! De som är mer öppna å längre fram i sitt värkarbete behöver den personalen mer. Man kan alltid gå runt i korridorerna på sjukhuset om man inte är tillräckligt öppen så slipper man åka hem igen :)
Hos oss heter det etablerat värkarbete å minst 3 cm öppen för att bli inskriven. Man får dock komma på hur många undersökningar msn vill om man e orolig men man prioriteras inte när man inte är inskriven. Känns helt logiskt faktiskt! De som är mer öppna å längre fram i sitt värkarbete behöver den personalen mer. Man kan alltid gå runt i korridorerna på sjukhuset om man inte är tillräckligt öppen så slipper man åka hem igen :)
På Mölndal har de iaf ett par rum där man kan få stanna utan att vara inskriven, på en annan våning men hör till förlossningen. Det var där vi fick stanna när jag fick morfin för att få vila/sova. Sen fick jag inte vila iofs utan morfinet fick en jäkla fart på allt, men det finns iaf såna rum ifall man är lika desperat som jag var då. :)
WiMe: hur går det? Hoppas allt är som det ska!
Nu har jag varit på Apoteket och skaffat svarta stödstrumpor, fick bli det för snålheten vann, de hade en otrolig rabatt som gjorde att ett par kostade 159:- och två par 199:-. Tom kassörskan kommenterade det med wow vilken bra rabatt du fick där.
Jag som har jordens fotsvett kan behöva många par egentligen men det får helt klart räcka med två...
Så nu ska jag nog klara att stå och grilla korv på julfirandet imorgon. Det är det eller fiskedamm- och ni kommer väl ihåg att jag egentligen inte är någon vidare barnkär person! :D
Eller, klara det hade jag gjort ändå, har inte ont i fötterna eller så, men ska bli kul se om det gör någon skillnad.
Nu ska jag gå och lägga mig tror jag:)