Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-12-05 10:23:58 följande:

Med första hade jag rätt mkt sammandragningar när jag rörde mig, med andra hade jag ingenting och där gick ju vattnet plötsligt en dag och sen 2 timmar från sammandragningar till sonen var ute. Den här ggn har jag jättesvårt att känna när jag får sammandragningar. Har känt av en del sammandragningar bara sedan igår, mkt mer än jag gjort innan.

Sist jag var hos bm och hon skulle mäta magen så fick jag en sammandragning, hon kände den men inte jag själv.

Mina verkar inte relaterade till rörelse- däremot till stress. Jag sprang till bussen häromdagen med tre av mina kolleger- de glömde nog av mig typ eftersom de alltid förvånas över hur rörlig jag fortfarande är. Ingen sammandragning där. Däremot som sagt om jag blir skrämd eller bonus skriker på mig, eller som igår eftermiddag på jobbet när jag insåg att ingen hjälpt till med mitt område medan jag var på kurs- DÅ kommer de.
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-12-05 15:05:03 följande:

Dem ggr jag känner denna ggn så har mina också väldigt mkt med stress att göra, jag fick ju en del sammandragningar när jag fortfarande jobbade och då var det alltid med stress. Nu försöker jag att aldrig stressa utan planera det jag ska göra, för dem ggr jag känner av stress får jag lätt ont i magen också.

Mm jag är inte bra på stress annars heller. Försöker också att inte stressa men iblsnd så går det sådär :)
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-12-05 15:08:13 följande:

Vad roligt vad lutar det åt för vagn då?

Härligt med massa tesorter, jag älskar te, kan stå i tebutiken här hemma läääänge och bara njuta av alla dofter knäckte lät ju väldigt gott.

Det luktade kanske lite för sött för mig men sambon valde det :)

Det blir nog som vi tänkt en brio smile. Jag kunde tänkt mig en begagnad, finns en del på blocket. Men affären vi varit i har bra pris. Nu är frågan om vi ska köpa paket med babyskydd också. Vi hade tänkt hyra men då får vi inte ett som passar med vagnen, inte ert måste men praktiskt. Är ju detta med om man vill punga ut med pengar för nästa stol i vår, blir dyrare hyra men fördel att man inte måste betala hela summan genast. Vi ska göra en lista i helgen med saker att bestämma o fixa. Köpte iaf en skötbädd på rea!
  • amalie79

Här är det sambon som är aptrött just nu, ont i ryggen har han också denna helgen, jag skojar och frågar om det är han som är gravid?? :D igår kväll somnade hsn i famnen på mig klockan sju. Sötnos!

Idag är jag lite paranoid. Har varit och gjort ifrån mig på toaletten 4 gånger, vilket inte är helt ovanligt för mig ogravid men är mer än vad gravida jag gör på en vecka. Kan inte låta bli att tänka på allt man läst om att det är vanligt att tarmen tömmer sig innan det sätter igång... :)

Tror egentligen inte det är något på gång, mår ju som vanligt, inga konstigheter annars. Men allt gör en lite nojig nu ju:)

• amalie79

[quote=76084501][quote-nick]mitthemligajag skrev 2015-12-05 21:22:35 följande:[/quote-nick]Känns som jag ska sprängas snart! Vecka 35 magen :) [/quote

Den bilden är ju som tagen ur en reklamkampanj, så vacker som du är!

• amalie79

Jag var trött i ryggen och ljumskarna i eftermiddags, har varit ett par dagar med mycket gå och stress, värmde vetekudden och la mig i sängen en stund. La kudden ner mot ljumsken efter att ha haft den på ryggen, resultatet blev en mycket ilsken sparkande bebis, trummade för fullt i sidan. Tror hen tyckte det blev för varmt om huvudet eller nåt :D

Apropå gos och mys så kröp vi ner i sängen för att kramas lite, o mer (iaf min tanke, ha ha) tog två minuter och nu sover han så gott, kramande en kudde. Japp, det var jag som var gravid ja. Typ. Eller inte??

• amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-12-06 00:12:16 följande:

haha. så kan det gå ibland... å nu ligger du ensam vaken, med sparkarna? känner igen det där...

Typ:) men somnade ganska fort efter honom. Är vaken nu för att någon dåre stod ute på gården och skrek diverse tillmälen bl.a. "Polisen kan suga min kuk! här är annars knäpptyst på nätterna så :D
  • amalie79
    CarolinaH skrev 2015-12-06 02:04:06 följande:

Inte den mest fantastiska bild. Men magen V.35+0.

Jättefin mage ju
  • amalie79
    qatteriin skrev 2015-12-06 09:26:18 följande:

Men kära nån vilken märklig människa! Bra med rutin med tul iofs men jag är så trött på att rutinmässigt bli bedömd som en hälsofara enbart pga min vikt, det är därför jag reagerar. Jag ska gå ner sen efter bebis eftersom jag vill kunna göra saker med min kropp som jag inte får till nu, men det handlar ju om funktion och inte mående, min kropp funkar utomordentligt annars. Min bm har inga problem att mäta mig trots all min stoppning och jag har enbart fått göra glukosbelastningen utöver standardprogrammet, eftersom det är rutin här när man har bmi över 30. Jag förstår att du inte ids byta nu men den människan borde ju inte jobba med överviktiga.

Är det ett sånt koncept där hela vårdkedjan hänger ihop från mödravård till förlossning och bb, eller är det bara södra bb som har det? Jag tycker det låter så bra med sammanhållen vård, jag är glad att min mvc-bm är den som tar kontakt efter att bebis är född och sen rapporterar över till bvc, bara det är mer än vi hade i Göteborg.

Nä men det där känner jag igen, eller inte jag och inte i den utsträckningen men min sambo är lite överviktig. Alla förutsätter att han ska ha dåliga värden osv men hsn är både smidig och frisk och stark. Sedan är det klart att han vill gå ner i vikt, eller, klart är det väl inte men han ska iaf göra i vår. Jag har ju inte gått upp jättemycket under graviditeten hittills men tänker mig att goda vanor tillsammans kommer göra gott för oss båda oavsett vad jag slutar på.

Usch idag ska jag och mamma åka och hälsa på en gammal bekant där jag bodde innan. Sambon ska spela tennis. Känner mig fånig men gillar inte att vara långt borta från honom just nu. Vet att inget farligt kommer hända men just nu skulle jag kunna strunta i alla andra och bara ligga nära honom hela tiden. Irriterande känsla för en självständig kvinna :(
  • amalie79
    qatteriin skrev 2015-12-06 10:20:19 följande:

Ja det är ruskigt frustrerande. Hela tiden bemöts jag med fetma som huvudproblem när jag söker vård, särskilt nu som gravid även om min kropp inte har t.ex. värkproblem när jag inte är gravid. Jag har bra lungfunktion och helt ok kondis som ogravid; ändå bortförklaras eventuella andningsproblem ofta med fetman istället för att man kollar upp ordentligt, bara som ett exempel... Eller som när läkaren nu när jag blev sjukskriven tyckte att det var relevant att under funktionsnedsättning punkta ner min vikt som första problem. Fast foglossning inte är relaterat till vikt. Blä.

Men usch, det låter inte som upplagt för en rolig dag. :( Tur du har din mamma med dig iaf. Är det väldigt långt? 

Nej men det spelar ingen roll. Är inte rädd att det ska sätta igång eller så, och jag har varit nära Varberg hela dagen så sett:) men vill vara där han är så då är det liksom alltid för långt borta!

Det blev en rolig dag men när jag kom hem så fick jag ett spel. Sambon hade trott jag skulle köpa lussebullar till fika men jag hade ingen tanke på det. Så jag fick ett bryt och började storgråta och kände mig som världens sämsta sambo. Och mitt i allt ihop så kom sakerna som vår bekant hävde ur dig idag: att det är otroligt att så många förlossningar går bra med tanke på allt som kan hända och hade jag hört talas om att bebisar kan fastna så att man får bryta deras nyckelben för att få ut dem? Så jag snyftar och hackar ur mig att jag vill inte att de ska bryta sönder våran bebis så att vi får ut en trasig bebis. Sambon undrade vad i helvete det kom ifrån.

Det enda bra med det var att jag insåg att det var första gången jag kände mig som en lejonmamma: det är fan ingen som ska knäcka sönder något på min bebis!

Nu ska vi äta pepparkakor istället för lussebullar...
Svar på tråden BF Januari 2016 :)