BF Januari 2016 :)
Jag o sambon är helt novisar o pratade om ett par saker igår kväll som ni gärna får hjälpa till med.
Hur vet man vilka blöjor man ska ha? Storlek? Märke? Hur många paket behöver man ha hemma?
Vi har fått ärva en del kläder men behöver nog köpa några pyjamasar. Hur vet man vad som är en pyjamas i affären? Kanske jättekonstig fråga, haha! Ska man köpa 56 o hoppas på att det passar o att man kan vika upp ärmarna? Surt att köpa 50 som man hört att vissa barn inte ens kan ha!
Men vi bor i en storstad, blöjor finns att få tag på dygnet runt, vi tänker inte köpa hem en massa, det går väl att fixa snabbt när man vet vad som är bäst tänker jag.
Jag som är förlossningsnojig är inte ett dugg nojig över att inte ha väskan klar osv. Där är jag mer " ja men allt går väl att fixa". Är väl för att jag hoppas vara lika kaxig som min syster som kom hem på morgonen efter ett dygn och gick på barnvagnspromenad på eftermiddagen :)
Nej men skämt åsido, klart vi ska försöka ha saker klara, men det viktigaste är ju att babyskyddet hinner Komma så jag slipper ta vagnen hem med bebis :)