• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mirakelspektakel
    CarolinaH skrev 2015-12-06 20:43:49 följande:
    Så kul med någon mer från Sthlm och till och med ön!

Kanske kan ta en fika någon gång när vi känner att man orkar med. När har du bf?

Har listat mig på BB Sophia. Har varit in dit på kontroll och ska dit på infoträff på onsdag. Urmysig personal som jag träffat när jag varit där.

Har ni bestämt BB?
    Missade att svara på detta bland alla inlägg.

Absolut, tar gärna en fika! Hur är det med orken nuförtiden?
    Jag är också listad på BB Sophia, har tvekat om jag ska byta till BB sthlm Danderyd efter att jag såg kalla fakta, men efter en del ångest så har jag bestämt att hålla kvar vi BB sophia. Vad är det för infoträff på onsdag?
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-12-07 11:06:09 följande:
    Precis!! Men får jag göra saker i min takt så klarar jag jävligt mycket nu med. Sa till sambon i morse, när han var stressad och jag inte klar att gå utan mig, eller stressa ner, för jag fick en sammandragning när han stod klar med skorna på och stampade. Klarar ingen stress men får jag göra saker i min fart så går det hur bra som helst.

Antingen så tror folk att jag inte klarar något, som min manlige kollega, eller så tror de att eftersom jag är så frisk så är allt precis som innan, som när mina andra kolleger tyckte det var en bra idé att springa till bussen i förra veckan:)
    jag tål inte stress alls. Jag är helt oförstående över min kropps egna reaktion. Men jag klarar typ inte av att ha en tid att passa. Det slutar med att jag ligger på toaletten och kräks eller håller på att svimma av, eller får tunnelseende. När jag ska till BM så börjar jag flera timmar innan och så att jag kan vara där typ en timme innan, brukar sätta mig på ett café eller gå i lite affärer innan för att slå ihjäl tiden.
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2015-12-07 11:14:16 följande:

jag tål inte stress alls. Jag är helt oförstående över min kropps egna reaktion. Men jag klarar typ inte av att ha en tid att passa. Det slutar med att jag ligger på toaletten och kräks eller håller på att svimma av, eller får tunnelseende. När jag ska till BM så börjar jag flera timmar innan och så att jag kan vara där typ en timme innan, brukar sätta mig på ett café eller gå i lite affärer innan för att slå ihjäl tiden.

Usch och fy för att ha det sådär, tur det inte är långt kvar av eländet nu då. Men vad tuff du är som ändå hittar sätt att hantera det
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-12-07 11:25:10 följande:
    Usch och fy för att ha det sådär, tur det inte är långt kvar av eländet nu då. Men vad tuff du är som ändå hittar sätt att hantera det
    Tack, har ju liksom inget val känns det som. Jag får mkt kraft av att tänka på att jag är sjukskriven för att vi ska få ett litet barn och att detta är bara är ett par månader med ett slutdatum. Jag är gravid och har inte cancer liksom. Är så sjukt tacksam över det och att vi bor i ett land där man kan vara sjukskirven.
  • Cta
    Seven Costanza skrev 2015-12-05 00:33:57 följande:
    Ja det är kul med bilderna men ansiktet ser ju superkonstigt ut... Helt gropigt och näsan ser enorm ut haha, hoppas han har liiite mer förfinade drag i verkligheten .

Så roligt med flickkläder! Jag är glad över vår son men just kläderna är ju inte så himla gulliga för pojkar. Hittade lite som var bebisgulligt i andra pastellfärger än rosa men annars har det mest blivit kläder som är färgglada och "roliga" dvs tecknade djurtryck och sådant. När han blir större (alltså typ 1,5 och äldre) tänkte jag att det är gulligt att växla och ibland ha "gubbkläder" så han matchar sin pappa, så skjorta, fluga och sådant, och ibland lite tuffare kläder, en liten skinnjacka kanske. Tills han är gammal nog att ha egna önskemål .
    Så tänker jag också, om det blir en pojke så blir det först mysplagg, sedan gubbkläder och lite hipster, tills han själv får bestämma. Till flicka blir det mycket A-linje klänningar och söta rosetter i håret :D 

Idag fick vi reda på att bebisen är fixerad och det är 31 dagar kvar! Har svårt att förstå att tiden går så fort :D 
  • MeEmmA
    amalie79 skrev 2015-12-07 08:37:23 följande:
    Majken är på min lista också, men inte på sambons :)

Lustigt att du säger Viola för det heter min mamma i andranamn- det hette nämligen min mormor som gick bort i höstas. Grejen är att mormor var en mycket speciell människa som inte alltid behandlade sina barn väl, hon var väldigt egoistisk och tja, en komplex person som aldrig riktigt fick frid i själen medan hon levde.

Fint namn, komplicerad kvinna
    Haha så kul, har också en gammal släkting som hette Viola och hon var inte heller alltid så snäll :)
    Som blomnamn på min dotter har Jag Malva, passar henne jättebra.
  • Blgebo

Den lille killen i magen verkar inte ha förstått att det ska bli trångt, han rör sig värre än någonsin. Jag har inte fått sova något på hela natten, helgalen är han. Slänger sig från sida till sida, och sedan rakt ut. Känner kroppsdelarna jättetydligt genom magen. 34+6 idag. Jag som inte varit direkt mer kissnödig än i vanliga fall, har nu fått börja springa på toa för att han studsar på blåsan. 
    Namn är supersvårt... Träffar ju så många barn på BB, och de namn som är väldigt vanliga går bort. Hade förslag på flicknamn, men nu är det ju en pojke, så det blir svårare. Hans syster, som blir tre i januari (och heter Hedvig, en dam med mycket egen vilja), hävdar bestämt att bebisen heter Gunvald. Hon blir så arg när vi försöker säga att han nog inte ska heta det... Jag har funderat på Vidar, Alve, Arvid, Edward...men de är alla oerhört vanliga så det känns inte jättekul och inte helt rätt. Men det är ju ett tag kvar att fundera som tur är Har funderat på släktnamn, de andra har något av sina namn hämtade från släkten, men i stort sett alla förnamn är upptagna redan. Samma förnamn som min pappa, eller som min kusins barn blir för nära. 

• amalie79
    Blgebo skrev 2015-12-07 13:26:04 följande:

Den lille killen i magen verkar inte ha förstått att det ska bli trångt, han rör sig värre än någonsin. Jag har inte fått sova något på hela natten, helgalen är han. Slänger sig från sida till sida, och sedan rakt ut. Känner kroppsdelarna jättetydligt genom magen. 34+6 idag. Jag som inte varit direkt mer kissnödig än i vanliga fall, har nu fått börja springa på toa för att han studsar på blåsan. 

Namn är supersvårt... Träffar ju så många barn på BB, och de namn som är väldigt vanliga går bort. Hade förslag på flicknamn, men nu är det ju en pojke, så det blir svårare. Hans syster, som blir tre i januari (och heter Hedvig, en dam med mycket egen vilja), hävdar bestämt att bebisen heter Gunvald. Hon blir så arg när vi försöker säga att han nog inte ska heta det... Jag har funderat på Vidar, Alve, Arvid, Edward...men de är alla oerhört vanliga så det känns inte jättekul och inte helt rätt. Men det är ju ett tag kvar att fundera som tur är Har funderat på släktnamn, de andra har något av sina namn hämtade från släkten, men i stort sett alla förnamn är upptagna redan. Samma förnamn som min pappa, eller som min kusins barn blir för nära. 

Men Gunvald är väl originellt! :D
  • Blgebo
    amalie79 skrev 2015-12-07 13:33:19 följande:
    Men Gunvald är väl originellt! :D
    Men inte så fint... Det blir ju "Gunvald Larsson" direkt, det är den enda Gunvald jag hört talas om... 
    Har alltid fått pikar för de namn som mina barn fått, så oavsett vad det blir, kommer det störa någon den här gången också.  
  • Eleonor01

Vi som är kvar i tråden... Kan vi inte göra en ny uppdaterad bf lista för nu börjar det verkligen närma sig? Bara att fylla på efterhand tänker jag

Eleonor01: bf 22 jan, andra barnet, flicka

Svar på tråden BF Januari 2016 :)