• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-12-08 20:53:07 följande:
    När man strukit på den klarar den 40 grader utan problem, funkar nog med 60 också om det kniper. Sonens senaste tröja har vi tvättat oräkneliga gånger (på 40) och den glittrar fortfarande precis lika mycket. Brukar tvätta utochin. Broderi är ju himla fint annars, det fixar inte jag!
    Vad står det att färgerna ska klara? på mina står det 30 grader nämligen...

Vi har ju redan kommit överens om att du ska bli vänsterhänt som vi övriga här inne :P då kommer du ju både kunna virka och brodera igen!

Jag håller på att virka den vita filtjäveln för fullt. Den kommer bli fyrkantig och är nu uppe i 47x47 cm. Ångrar att jag tog en fyrkantig och ångrar valet av mönster, men oj vad fin den kommer bli när jag svurit färdigt åt att den slukar garn (kommer gå åt minst det dubbla som står i beskrivningen) och att det tar galet långsamt att virka den. 
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-08 20:06:48 följande:
    Haha ja alltså svärmors rutor var ungefär 3 dm varje ruta, jag vet inte riktigt hur hon tänkte där! Vi har använt det ändå men inte till det som detvar avsett för. Men de köper inte självmant presenter eller julklappar till sonen heller så jag är inte så förvånad. Deras enda barnbarn också och min svåger lär aldrig få några ungar. Men det är som det är, sonen älskar dem ändå och de älskar ju honom på sitt sätt.
    Vad roligt att ni era mammor och svärmödrar engagerar sig med sina kunskaper. Min svärmor sa senast till mig häromdagen att hon känner sig lite tråkig som inte kan sy eller sticka eller så, men hon är bra på annat istället,
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-12-08 21:30:36 följande:
    Det har du så rätt i, jag har killarnas skötväska kvar så funkar inte denna eller jag inte hittar ngn annan får jag väl rota fram den, haha.
    Gillar också littlephant, men för dyr tycker jag. Har kikat mkt på jujubes väskor också, men tycker dem är dyra med. För snål helt enkelt, haha. Men vi hittar säkert ngt till slut en vanlig snygg väska funkar ju också alldeles utmärkt
    Har hittat Littlephants väskor på tradera och blocket för halva priset i jätte fint skick. Det var när jag trodde att jag tvunget skulle ha en sådan... Sen har jag klämt och känt på the messanger väskan och insett att den är galet stor. Jag gillar the day bag bättre, men jag fattar inte hur man fäster den på barnvagnen (newbie som man är)
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-12-08 21:31:12 följande:

Vi har ju redan kommit överens om att du ska bli vänsterhänt som vi övriga här inne :P då kommer du ju både kunna virka och brodera igen!

Jag håller på att virka den vita filtjäveln för fullt. Den kommer bli fyrkantig och är nu uppe i 47x47 cm. Ångrar att jag tog en fyrkantig och ångrar valet av mönster, men oj vad fin den kommer bli när jag svurit färdigt åt att den slukar garn (kommer gå åt minst det dubbla som står i beskrivningen) och att det tar galet långsamt att virka den. 

Det står 40 grader på dem! :)

Haha ja men högerhänt eller ej så har jag inte talang för broderi, ok korsstygn kan jag hantera, men inget mer. Hahaha! Grymt jobbat med filten, du har ju lite tid på dig ännu!
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-12-08 21:31:12 följande:

Åh, virka, min lilla virknål jag införskaffade mig ligger fortfarande orörd, haha. Har inte kommit till skott att köpa ngt fint virkgarn ännu. Får kanske kolla nätet. Du får jättegärna visa upp ditt fina verk sedan när du tålmodigt svurit färdigt
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-08 21:33:57 följande:

Vad roligt att ni era mammor och svärmödrar engagerar sig med sina kunskaper. Min svärmor sa senast till mig häromdagen att hon känner sig lite tråkig som inte kan sy eller sticka eller så, men hon är bra på annat istället,

Ah men alla behöver ju inte hålla på med sånt! Min svärmor virkar som sagt mycket men bebisgrejer har nog aldrig varit hennes grej. Tillochmed när hennes egna barn var små så var hon inte så "mammig" utan var den som jobbade medans mannen vabbade... inte helt vanligt på den tiden men det har fortsatt likadant, haha. Hon är väldigt manhaftig.
  • kindofnothing
    mirakelspektakel skrev 2015-12-08 20:43:13 följande:

Tack för info, gör mest ont på vänster på mig med. Klart som f-n att jag ska få foglossning också. Jag antar att jag får höra av mig till en sjukgymnast, kanske slipper skaffa en TENS utan kan få det via sjukgymnasten? 

Hade ingen aning om att foglossning kunde kännas såhär men tydligen. Synd att du ockdå drabbats :( Hör av dig till sjukgymnast, har fått mkt mer förståelse än jag kunde tro. Barnmorskans lösning var bara att jag skulle sluta jobba men det ville jag inte alls. Finns inte mycket att göra enlogt sjukgymnasten men har åtminstone fått låna både bälte o TENS gratis och fått ett häfte med information. Det har åtminstone inte blivit värre i bältet hjälper ganska bra. Tensen är jag mer tveksam till men fungerar smärtstillande.

Förlåt för långt o veligt svar, är lite trött
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-12-08 21:34:31 följande:
    Har hittat Littlephants väskor på tradera och blocket för halva priset i jätte fint skick. Det var när jag trodde att jag tvunget skulle ha en sådan... Sen har jag klämt och känt på the messanger väskan och insett att den är galet stor. Jag gillar the day bag bättre, men jag fattar inte hur man fäster den på barnvagnen (newbie som man är)
    Har faktiskt aldrig tittat närmare på littlephant väskorna utan egentligen bara sett dem på "håll", så vem vet jag kanske inte ens skulle gilla dem, haha. Haha, det är inte bättre för mig, vet inte heller hur man fäster dem på vagnen. Haha.
  • mirakelspektakel
    kindofnothing skrev 2015-12-08 21:46:42 följande:
    Hade ingen aning om att foglossning kunde kännas såhär men tydligen. Synd att du ockdå drabbats :( Hör av dig till sjukgymnast, har fått mkt mer förståelse än jag kunde tro. Barnmorskans lösning var bara att jag skulle sluta jobba men det ville jag inte alls. Finns inte mycket att göra enlogt sjukgymnasten men har åtminstone fått låna både bälte o TENS gratis och fått ett häfte med information. Det har åtminstone inte blivit värre i bältet hjälper ganska bra. Tensen är jag mer tveksam till men fungerar smärtstillande.

Förlåt för långt o veligt svar, är lite trött
    Du behöver inte be om ursäkt. Jag ä bara bitter, jag är ju redan sjukskriven och har vart det i evigheter (känns det som), jag har klarat den psykiska biten rätt bra hittills - har lyckas njuta de stunder jag inte kräkts eller haft yrsel. Men nu, fasen det gör ont så fort jag rör mig, bröt ihop totalt precis innan middagen, känner mig som en fånge i min egen kropp...
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-12-08 20:39:47 följande:
    Det ska jag absolut kolla upp, tack :)
    Jag har ett litet bekymmer med att inte hitta alla grejer när det blir för många fack bara...
    Den vi hade innan var ngn slags cykelväska från stadium som varit jätte poppis som skötväska! Super billig och helt okej men ganska trång och alldeles för lite fack enligt mig haha! Men de kanske är något för dig då ;) älskar att ha de organiserat och uppdelat
Svar på tråden BF Januari 2016 :)