• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin
    Eleonor01 skrev 2015-12-13 07:37:48 följande:

Vem var det sv er två i Örebro som skulle kolls adapterfästet??? Hur har det gått? Ska Jah skicka??!

Det var nog jag ja! Vad jag hittat så går det inte med vår Emmaljunga, men tack för erbjudandet!
  • mitthemligajag
    himw skrev 2015-12-12 23:45:49 följande:

Ikväll har vi haft minijul men jag har suttit ner hela tiden och inte gjort något ansträngande men ändå haft rejäla sammandragningar/förvärkar från kl 18 till nu när jag ligger i ett varmt bad. Känner de fortfarande men inte lika "hårda". Men en del ikväll var så jag var tvungen att sluta prata och andas- har ju 2 1/2 vecka kvar till BF- är det något på gång eller är det bara mer rejäla förberedelser? Vad säger ni? Är såååå nyfiken!

Åh vad spännande :) hoppas de är på gång snart
  • minahjärtan0609

Hej på er. Hoppas ni har en mysig luciamorgon. Här ösregnar det och jag tycker det är svårt några som helst julkänslor.

Nu börjar det närma sig för oss alla, så spännande! Funderar på om Caisas trådstartaren fortfarande finns med här i tråden? Det hade varit roligt om bf-listan kunde ligga i trådstarten så man har lite koll på när alla ska ha.

• fruthomas

Jag var också en lurad förstagångsförälder. Sen sålde vi nästan allt på Tradera. Det ångrar jag inte. Till nr 1 hade vi en skiphop skötväska, alldeles för liten och med öppna fickor utanpå. Helt opraktiskt när det regnar. Till nr 2 köpte vi en ryggsäck på stadium för 150kr mycket bättre. Sen var nr 1 "liten" och nr 2 "stor" så från nr 2s ettårsdag ungefär så har de haft samma stl.

Har nu varit på 4 årskontroll och 5-6årskontroll med en veckas mellanrum nu och Dexter som är 5år & 7 mån vägde 19.5kg och var 112,5cm lång Walter som är 4år & 4 mån vägde 21 kg och var 111cm.

De senaste dagarna har jag ibland haft typ sammandragningar som är mer smärtsamma i nedre delen av magen. Jag vet inte om det ska kallas förvärkar eller om det bara är bebisen som tar sig neråt för det känns inte som mina tidigare sammandragningar då hela magen blir hård.

I natt har jag vaknat upprepade gånger av att ha denna smärtan. Jag har inte haft några förvärkar med de andra barnen. De är födda 7 & 13 dagar över bf. Idag har jag 20 dagar kvar till bf (2/1) och går in i v 38. Tror jag får leta fram en vetekudde jag med..

Min man åker till Tyskland och VW tis-tors så jag hoppas inte det sätter igång då.

• fruthomas
    himw skrev 2015-12-12 23:45:49 följande:

Ikväll har vi haft minijul men jag har suttit ner hela tiden och inte gjort något ansträngande men ändå haft rejäla sammandragningar/förvärkar från kl 18 till nu när jag ligger i ett varmt bad. Känner de fortfarande men inte lika "hårda". Men en del ikväll var så jag var tvungen att sluta prata och andas- har ju 2 1/2 vecka kvar till BF- är det något på gång eller är det bara mer rejäla förberedelser? Vad säger ni? Är såååå nyfiken!

Mina börjar också höra så ont att jag måste sluta upp med vad jag gör. I natt väckte jag till och med min man som annars inte är lättväckt när jag stönade gör att det gör ont..
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-13 00:33:52 följande:

Så var det min tur att göra en tur till förlossningen- tyckte det varit väl lugnt där inne idag. Jobbade på dagen så inte konstigt men även när jag la mig i soffan på kvällen.

Så ringde in, inte superorolig för hade ju känt den, bara mindre.

Första kurvan de tog fick aldrig den där lilla gröna bocken trots 60 min så då fick vi vänta på läkaren. I väntrummet satt en utländsk trevlig familj- 7 personer :O

Visade sig dock att de varit inblandade i en trafikolycka och dottern i familjen var höggravid, när vi började prata med den trevlige pappan.

Sedan blev det ultraljud med viktskattning och flödesmätning. Sedan en ny kurva, blev grön på en kvart.

Allting ser jättebra ut och bebis ligger med huvudet väldigt långt ner och på +24%

Nedrans ungar till att redan börja bråka med oss, skönt att allting såg bra ut och hoppas den lille börjar komma igång igen.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-13 00:37:24 följande:
    Jag är vagt bekant med en kille som jobbar i på en stor barntillbehörsafför. De tjänar sjuka pengar på förstagångsföräldrar som läst alla listor på sådant man "måste" ha....

Jag har en väska för 99:- från stadium, syrran hade en sådan och det funkade utmärkt. Sen är jag ju en ryggsäcksmänniska så tänkte använda min haglöfs då med
    Jag kan tänka mig det, vi fick ju en väska på köper nu när vi köpte vagnen, hittade prislappen på en plastpåse som låg i väskan, över 800 spänn och skötväskan verkar inte ens bra. Jag tror aldrig den kommer rymma det jag tidigare haft med till dem stora grabbarna. Men kikade runt lite igår efter en vanlig väska att ha istället. Har hört mkt om den där väskan från stadium, många som haft den. Men jag hittar inga bilder på den nånstans.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-12-13 01:18:50 följande:
    Jag tror absolut att det är så. Vi har vart på lekmers outlet idag, väldigt mkt trevligare priser, 50% på alla leksaker, 70 % på alla ytterkläder, 100 kr för skor, köpte en mini fårskinsåkpåse för 300 kr. Såg inga skötväskor idag men när jag var där förra gången var de på 50%. Det ger lite bild över hur mkt marginal de egentligen har på sakerna. Jag har fortfarande inte köpt någon skötväska, jag tycker typ inga är tillräckligt snygga, prisvärda och praktiska.
    Ja men verkligen det märks ju då att dem har stora marginaler på sina saker, och då ligger dem ändå billigare med en del saker nätet än vanliga butiker så man kan ju tänka sig vad butikerna tjänar. Herregud!! Haha
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-12-13 03:44:29 följande:
    Jag har aldrig handlat en pryl på ordinarie pros å kommer aldrig att göra! Gäller att planera sina inköp å inte köps onödigt krimskrams. Jag är en sån som kan sitta å jämföra priser å leta rabattkuponger. Det sparar man massor på :) sen som Skötväska. Varför köps en väska endast för ett ändamål?!?! :)
    Nej, jag håller med dig helt å hållet, denna graviditeten har jag mest köpt begagnat, eller på nedsatt pris, tror inte jag gett fullt pris för en enda grej möjligtvis nåt plagg men det är allt. Bebisarna ser ju inget värde i saker, och det är så mkt dem ska ha genom livet sen ändå. Roligare att lägga på viktigare saker till dem än en skötväska, för den är ju bara för ens egna behov. Rotade i garderoben igår och hittade en gammal axelväska från puma med många fack och grejer i, som funkar helt utmärkt
Svar på tråden BF Januari 2016 :)