• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-12-13 10:46:20 följande:

Vid min förra graviditet blev katt galet mammig! Rasen är iofs väldigt mammig. Han låg på min mage å skulle inte lämna mig. Han är precis likadan denna gången. Jag ljuger inte om jag säger att han befinner sig Max två meter ifrån mig hela tiden. Sover på mig i säng å soffa. Sitter vid min stol i köket.... Djur har något sjätte sinne! Förra gången låg min pojke m ryggen på höger sida i magen så katten fick massa sparkar när hab låg på mig i soffan. Denna gången ligger lillan på vänster så han slipper iaf hennes fotsparkar. Såg för roligt ut när han hoppade en halv meter första gången sonen fick i. En klockren spark :))

Haha vad roligt att se reaktionen när den fick sig en spark. Mysigt med katt. Våra pojkar önskar sig inget hellre än en katt, speciellt den äldsta. Men vi har nog blivit lite bekväma med tiden sedan både vår katt och vår hund blev kvar hos svärföräldrarna på landet när vi flyttade. Saknar att ha katt så otroligt mkt ibland, men så börjar man tänka efter, det ska håras ner överallt, det ska stinka från en kattlåda om man nu får en katt som vägrar göra behoven ute, nån som ska kloa sönder skinnsoffan och framför allt ngn som ska ta hand om katten när man åker bort. Men ack så mysigt det är med ngn som kommer och vill mysa på magen
  • WiMe06
    Mattenörd skrev 2015-12-13 09:27:23 följande:

Åååh! Ligger här och tycker lite synd om mig själv. Sonen fick en lindrig variant av magsjuka i fredags. Mannen tog hand om allt eftersom han typ aldrig blir smittad. Men det hjälpte inte. Vaknade inatt illamående och med ont i magen och har nu kräkts ca 3 ggr i timmen. Hade glömt att det var så jobbigt att kräkas och att det är så mycket mer intensivt när man är sjuk än gravid. Hinner vila ungefär 10 minuter efter varje kräkning och sen gör det ont fram till nästa.

Finns det några risker med att vara magsjuk när man är höggravid? (Vecka 35)

Usch inget roligt med magsjuka. Vet inte alls hur det är med risker när man är gravid och får magsjuka.
  • mirakelspektakel
    Eleonor01 skrev 2015-12-13 08:02:45 följande:
    Jah behöver inget tack ändå :)
    citerade ju fel inlägg var ju tänkt till Wime :)
  • mirakelspektakel
    Eleonor01 skrev 2015-12-13 10:46:20 följande:

Vid min förra graviditet blev katt galet mammig! Rasen är iofs väldigt mammig. Han låg på min mage å skulle inte lämna mig. Han är precis likadan denna gången. Jag ljuger inte om jag säger att han befinner sig Max två meter ifrån mig hela tiden. Sover på mig i säng å soffa. Sitter vid min stol i köket.... Djur har något sjätte sinne! Förra gången låg min pojke m ryggen på höger sida i magen så katten fick massa sparkar när hab låg på mig i soffan. Denna gången ligger lillan på vänster så han slipper iaf hennes fotsparkar. Såg för roligt ut när han hoppade en halv meter första gången sonen fick i. En klockren spark :))

Men vilken fin kisse. Jag kan verkligen sakna djur ibland. Äldsta bonusen är dock allergisk mot både hund, katt och häst. Men redan innan han blev det så var vi för bekväma för att skaffa hund vilket är det djur jag skulle kunna tänka mig att ha. Sambon hade en katt när jag träffade honom som vi gjorde oss av med för hon gillade inte barnen och för att vi var borta så mkt på de helgerna han var barnfri och det fanns ingen som tog hand om henne då... 
  • Eleonor01
    mirakelspektakel skrev 2015-12-13 12:17:19 följande:
    Men vilken fin kisse. Jag kan verkligen sakna djur ibland. Äldsta bonusen är dock allergisk mot både hund, katt och häst. Men redan innan han blev det så var vi för bekväma för att skaffa hund vilket är det djur jag skulle kunna tänka mig att ha. Sambon hade en katt när jag träffade honom som vi gjorde oss av med för hon gillade inte barnen och för att vi var borta så mkt på de helgerna han var barnfri och det fanns ingen som tog hand om henne då... 
    Vi bor lite utanför hrlsingborg på landet så de har kattlucka så de lunkar runt här i godan ro. Det hör liksom till när man bor på landet! Djur är en god kombination m barn tycker jag :)
  • mirakelspektakel
    Eleonor01 skrev 2015-12-13 12:32:35 följande:
    Vi bor lite utanför hrlsingborg på landet så de har kattlucka så de lunkar runt här i godan ro. Det hör liksom till när man bor på landet! Djur är en god kombination m barn tycker jag :)
    Det tycker jag med, om bara djuret tycker om barn. Just denna lilla katt sprang typ och gömde sig så fort barnen kom hem. Jag älskar djur, har en djurskötarutbildning i ryggen och jobbat en hel del med apor. Men jag tror att just pga det så ställer jag höga krav på att man inte skaffar djur som man inte tar hand om på ett bra sätt. 
  • amalie79

Apropå katter så har jag två. Min sambo är egentligen kattallergiker men han valde mig, han känner egentligen inte av dem annat än under pollensäsong.

Jag gjorde klart för honom att det var han som fick gå om det var så stt det inte funkade- jag hade haft min katt i tio år då, medan sambon var ny:)

• amalie79

[quote=76111384][quote-nick]mirakelspektakel skrev 2015-12-13 07:22:52 följande:[/quote-nick]Kanske var en bra sak att du fick komma in och faktiskt ställa om lite mentalt ang ev när bebis kan komma. Hur har det gått med babyskyddet?

Det är så spännande att några av oss närmar sig BF med stormsteg! Jag gick ju precis in i v 34 igår, så det känns fortfarande avlägset.[/quot

Du har nog rätt!

Vi ska hyra ett brio primo som det ser ut just nu!

• Eleonor01
    mirakelspektakel skrev 2015-12-13 13:00:35 följande:
    Det tycker jag med, om bara djuret tycker om barn. Just denna lilla katt sprang typ och gömde sig så fort barnen kom hem. Jag älskar djur, har en djurskötarutbildning i ryggen och jobbat en hel del med apor. Men jag tror att just pga det så ställer jag höga krav på att man inte skaffar djur som man inte tar hand om på ett bra sätt. 
    Helt sant!! Hållet absolut med dig
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-12-13 13:24:21 följande:

Apropå katter så har jag två. Min sambo är egentligen kattallergiker men han valde mig, han känner egentligen inte av dem annat än under pollensäsong.

Jag gjorde klart för honom att det var han som fick gå om det var så stt det inte funkade- jag hade haft min katt i tio år då, medan sambon var ny:)

haha. inga visor på dig inte.Skrattande

Jag kan tipsa om att testa att vaccinera sig mot pollen och katt. Min kompis gjorde det och har blivit av med kattallergin (trots att hon bor med en katt)och nästan pollenallergin helt. Katt
Svar på tråden BF Januari 2016 :)