• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin
    Eleonor01 skrev 2015-12-12 11:07:48 följande:

Högst saffranskonto i stan har nog jag.... Värsta bullmsmma. Min son sa när han fick en men det är ju sommarbullar :))

Nä inga kanelbullar utan saffransbullar m vaniljsmör å mandelmassefyllning.

Snart ska vi åka till min mormor å putsa hennes fönster igen.... Jävla storm.... Men solen skiner iaf :))

Gud vad gott med saffransbullar, mycket godare än lussekatter tycker jag! Önskar jag orkade baka, jag älskar saffran, men jag tror jag ska försöka göra lite saffransskorpor med vit choklad och tranbär som jag tycker så mycket om. Enklare än bullar.
  • mirakelspektakel
    Eleonor01 skrev 2015-12-12 11:07:48 följande:

Högst saffranskonto i stan har nog jag.... Värsta bullmsmma. Min son sa när han fick en men det är ju sommarbullar :))
    Nä inga kanelbullar utan saffransbullar m vaniljsmör å mandelmassefyllning.

Snart ska vi åka till min mormor å putsa hennes fönster igen.... Jävla storm.... Men solen skiner iaf :))

Stans supermamma kan du även börja kalla dig! Vart får du all energi från människa? :D
  • mirakelspektakel
    Blgebo skrev 2015-12-12 04:30:56 följande:

Haft och har två hemska veckor. Förra v hemsk hosta m tjockt, grönt slem, och var utslagen av det.

Barnen fick vara hemma från dagis för jag orkade inte dit med dem. I söndags bröt femåringen stortån, så hon har varit hemma den här v. I tisdags orkade jag åka till dagis m tvååringen. Kände mig riktigt bra och på banan igen.

Tisdag kväll ser jag mail om magsjuka på dagis...så dottern är hemma på onsdagen. Tror vi klarat oss...men nej, strax före midnatt kaskadkräks hon..totalt insmetad, och hela dubbelsängen med...duschar henne och upptäcker...LÖSS! En som satt i luggen. Har nu kammat igenom familjen, och hittar inga fler. Måste ha varit en bra tisdag på dagis...

Nåja, nu mår hon bra. Men... I morse drog min man igång m magsjuka, har servat honom hela dagen. Sonen kommer hem från skolan, kaskadkräks och skiter ner sig - jag får sanera, min man är ju däckad... Sedan femåringen...blev sjuk på kvällen igår, kräkts ner sängen två ggr....jag bäddar, tvättar o tömmer hinkar. Och nyss....happ, min tur. Tack, tack... Blir en trevlig helg...

Känner dessutom mindre rörelser sedan ett dygn, fast jag är ju så fokuserad på alla andra så kanske har missat att känna. Magsjuka på jobbet är inte populärt, så vill inte åka in heller. Känner honom, han sparkar o rör sig, men mindre än vanligt.

Blä. Tyck synd om mig...

Era stackare! Hoppas att din man har kvicknat till så att han kan ta hand om dig! Krya på er! 
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-12-12 11:45:00 följande:
    Gud vad gott med saffransbullar, mycket godare än lussekatter tycker jag! Önskar jag orkade baka, jag älskar saffran, men jag tror jag ska försöka göra lite saffransskorpor med vit choklad och tranbär som jag tycker så mycket om. Enklare än bullar.
    JAG KOMMER över på fika!!! 
    du kanske inte är den mest sociala typen, men det är jag... mohaha :D
  • Eleonor01
    mirakelspektakel skrev 2015-12-12 11:46:40 följande:
    Stans supermamma kan du även börja kalla dig! Vart får du all energi från människa? :D
    Har alltid tusen järn i elden men tycker ändå inte att jsg gör så mycket. Ligger dock sällan på soffan eller sitter å glor :) hittar alltid på nåt. Blir bara rastlös av att inte ha en sysselsättning. Kan väl kalla det falsk adhd ha ha ha ha
  • Eleonor01
    qatteriin skrev 2015-12-12 11:45:00 följande:
    Å super gott till kaffet!! Min burk m saffransskorpor e snart slut så Jag köpte ett paket saffran till det också. Bakar det imorgon. Tranbär lät spännande! Jag har egna tranbär i kylen som jag skördade från mina buskar för nån vecka sedan. Fortfarande inte funnit nåt bra recept till dem så tror att de kommer gå i torken istället
  • mirakelspektakel
    Eleonor01 skrev 2015-12-12 11:53:56 följande:
    Har alltid tusen järn i elden men tycker ändå inte att jsg gör så mycket. Ligger dock sällan på soffan eller sitter å glor :) hittar alltid på nåt. Blir bara rastlös av att inte ha en sysselsättning. Kan väl kalla det falsk adhd ha ha ha ha
    Låter helt underbart. jag har ett svagt minne av att även jag var så innan jag blev gravid... Det känns fruktansvärt avlägset nu, hoppas att jag kommer tillbaks på banan så småningom igen efter förlossningen. 
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-12-12 11:50:19 följande:

JAG KOMMER över på fika!!! 

du kanske inte är den mest sociala typen, men det är jag... mohaha :D

Haha! Ja du är välkommen i vårt kaos! De är fantastiskt goda och det är så bra att de håller länge utan att ta plats i frysen.
  • qatteriin
    Eleonor01 skrev 2015-12-12 11:57:32 följande:

Å super gott till kaffet!! Min burk m saffransskorpor e snart slut så Jag köpte ett paket saffran till det också. Bakar det imorgon. Tranbär lät spännande! Jag har egna tranbär i kylen som jag skördade från mina buskar för nån vecka sedan. Fortfarande inte funnit nåt bra recept till dem så tror att de kommer gå i torken istället

Coolt med egna tranbär! Ja det är jättesmarrigt, tror det är ett recept från ica, går att hitta om man googlar på "saffransskorpor med tranbär och vit choklad".
  • mirakelspektakel

Gravidhormonerna är verkligen roliga:

Tittat på denna 2 gånger och börjat storgråta varje gång.

alltså... jag vet inte om det är för att vi väntar en tjej som det blir extra blött i ögonen... 

Svar på tråden BF Januari 2016 :)