• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2015-12-13 17:22:16 följande:

Vi är medvetna om att det dem gör nu tar uppehåll från slutet av december eller tidigare om det kommer snö så att han skulle bli skickad på annat jobb vet vi, så vi har vetat om att troligtvis blir det detta stället men sen har det inte blivit riktigt klart förrän denna veckan nu. Så förvarnade har vi ju varit ett tag, så tyvärr är det ju inte mkt vi kan göra. Och min mans arbetsgivare har bara min man som utför dem grävningarna. Nackdelen med grävmaskinsyrke. Troligtvis kommer dem jobba månd-tors.

Aha, det var ju tråkigt. Tur på ett sätt kanske att det är tredje barnet då och inte första - jag tycker ju förvisso att det låter asjobbigt att du ska behöva ta hand om alla tre barnen själv så många dagar i veckan men tänk om det vore första barnet... Jag som inte kan något om barn hade fått PANIK om min man skulle lämna mig med bebisen i veckorna. Du verkar hantera det liiite bättre om man säger så .
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-13 17:14:39 följande:

Ja, det kan man fråga sig. Jag har varit nervös för att han är 1 timme bort nu. Han kör asfaltsjustering och dem lägger ner det nu i december för det går inte att köra om det blir för kallt, så då måste min mans arbetsgivare skicka honom på annat jobb och då ska dem tydligen gräva kabel nånstans istället. Såå surt! Men vad gör man. Hoppas bebis behagar dyka upp innan han åker iväg eller åtminstone på helgen när han är hemma och gärna innan skolorna börjar igen. Haha. Om den lilla tösen där inne kunde lyssna på det

Ah ja det är ju den stora nackdelen med jobb som är så temperaturberoende... Jag kanske ska vara tacksam att min man inte hittat nåt grävmaskinsjobb trots att han har en sån utbildning. Hoppas bebis tajmar det bra med helgdag eller så!
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-12-13 17:06:17 följande:

Usch, nu blir jag lite nojjig! Det verkar som min man kommer bli ivägskickad på jobb nästan 3 timmar bort efter jul vilket innebär att han inte kommer vara hemma i veckorna, vilket ytterligare innebär att sätter förlossningen igång när han är borta så finns risken att han inte hinner hem, woho!! Jätteroligt!!!

Du är helt fantastisk som bara blir lite nojig. Massa kraft till dig! Det är ju inte direkt en drömsituation, även fast jag förstår att ni inte har något annat val. Har du någon som du skulle kunna tänka dig ha med dig på förlossningen tills din man kommer dit? 

Hur lång period ska han jobba borta, håller med Seven att det låter otroligt tufft att vara hemma med 3 barn själv hela veckorna. Kan svärföräldrarna hjälpa till? 
  • mirakelspektakel
    Seven Costanza skrev 2015-12-13 17:16:40 följande:
    Nej Gud så intressant! Kan du fråga vad det vaccinet heter? Jag har alltid haft katt och tycker det är så ledsamt att min man är allergisk! Berättade om detta och han sa att han kunde tänka sig att prova vaccinera sig
    Detta hittade jag när jag googlade:

www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Behandlingar/Allergivaccination/

jag kan fråga min kompis vad det var hon fick, men jag har för mig att det var mot pollen, jag minns att läkaren var helt galen på henne för att hon mer eller mindre bodde med en kille som hade katt. Men som sagt, båda allergierna blev betydligt bättre efter behandlingen och nu bor hon tillsammans med katten på heltid.
  • Mattenörd
    WiMe06 skrev 2015-12-13 10:55:58 följande:

Usch inget roligt med magsjuka. Vet inte alls hur det är med risker när man är gravid och får magsjuka.

Nä, det har varit en tuff dag i sängen. Tur att min man var hemma och kunde ta vår son. Framåt eftermiddagen var det väldigt lugnt i magen under flera timmar. Till slut ringde jag förlossningen. De sa till mig att dricka isvatten och lägga mig och vila, kanske buffa lite på bebisen. Då kände jag lite lätta buffar tillbaka. När de ringde tillbaka från fl sa hon att om det kändes som bebisen ändrat mönster så kunde jag komma in på CTG (men vi har 45 min till fl och det känns långt när man är magsjuk). Annars kunde jag avvakta och se hur det känns imorgon och om hon fortfarande känns slö åka in då... Så jag står lite i valet och kvalet nu...
  • MeEmmA

Äntligen hemma igen, är helt slut nu! Det gick bra att köra dit, lillpojken sov nästan hela vägen så därför körde jag på tre timmar utan paus. Men vad jobbigt det var att vara hemma hos någon som inte har ett småbarnsanpassat hem, min lilla ettåring sprang runt överallt och skulle stoppa allt i munnen så jag har fått springa efter honom. Och sömnen har inte varit något vidare! Känner mig helt mörbultat efter vägen hem nu, har suttit med en hand på knappen för att ändra läge på stolen hela vägen och hissat mig fram o tillbaka. Tog en paus på Ikea och åt julbord med barnen, vilket jag ångrade efteråt då det blev ännu värre att köra proppmätt! Nu ligger jag o gosar med min lilla kille i MIN säng och vetekudden där bak.
    Jag har börjat känna av en hel del onda förvärkar, men de kommer o går lite då o då och tror att de främst beror på att jag inte har tagit det något lugnt alls samt alldeles för mycket bärande på min lilla. Blir lite jobbigt nu när han har fått en så stark vilja, ska gå själv utan att hålla handen och stretar emot som bara den när jag vill att han ska göra nått som inte han vill. Dessutom är han så extremt mammig och klänger bara mer på mig om pappa försöker ta över. Blir intressant hur man löser det här med en liten bebis... :)

• MeEmmA

Usch, nu blir jag lite nojjig! Det verkar som min man kommer bli ivägskickad på jobb nästan 3 timmar bort efter jul vilket innebär att han inte kommer vara hemma i veckorna, vilket ytterligare innebär att sätter förlossningen igång när han är borta så finns risken att han inte hinner hem, woho!! Jätteroligt!!!

Fy vad tråkigt för er båda!
    Min sambo reser mycket, men i januari har han sagt att det inte blir nått längre resande.
    Kan tänka mig att det känns tungt för din man som riskerar att inte finnas där för dig o bebis, samtidigt som det blir tyngre för dig att vara hemma större delen av sista tiden ensam. Hoppas att det inte blir för jobbigt för dig och även som någon annan skrev att det sätter igång när han är hemma.
  • Eleonor01
    mirakelspektakel skrev 2015-12-13 19:21:35 följande:
    Detta hittade jag när jag googlade:

www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Behandlingar/Allergivaccination/

jag kan fråga min kompis vad det var hon fick, men jag har för mig att det var mot pollen, jag minns att läkaren var helt galen på henne för att hon mer eller mindre bodde med en kille som hade katt. Men som sagt, båda allergierna blev betydligt bättre efter behandlingen och nu bor hon tillsammans med katten på heltid.
    Grazax heter den MOt gräs. Min msn rar sin sista tablett i augusti nästa år efter tre års intag. Hade inga problem i somras iaf :)
  • fruthomas

Jag har det ungefär så jag med. Min man åker till Tyskland på tisdag och kommer hem på torsdag. I vanliga fall är han bara 45 min bort. Men sen är han ledig hela julveckan och i mellandagarna. Jag hoppas bara inte bebisen vill komma nu när han är borta.

Hoppas ni klarar er också!
  • FrökenBlå
    CarolinaH skrev 2015-12-13 15:37:47 följande:

Fick ett riktigt psykbryt i morse.
    Skjutsade iväg barnen till kyrkan så de kunde förbereda sig till dagens julspel. Åkte hem dör att göra mig klar och väcka maken innan det var dags att åka tillbaka till kyrkan för att kolla på barnen. Maken gick inte att få upp. Fick bara till svar att "jag är för trött"
    Det slutade med att jag smällde i garderobsdörrarna och ytterdörren. Satt arg dom ett bi med tårarna sprutande hela vägen in till stan. Avskyr att leta efter parkering inne i stan och att då försöka hitta en i Vasastan där det knappt finns platser en vanlig dag var helt omöjligt. Fick åka runt i nästan 30 min. Till slut tog ilskan över. Parkerade kanske lite för nära ett övergångsställe och hittade inte info om det var gratis eller inte. Det sket jag i. Jag tänkte inte missa barnens julspel bara för att maken inte orkade kliva upp.
    Jobbet han skulle göra blev inställt så han fick en extra natt hemma och hade livat tjejerna att komma.

Ilskan har tyvärr inte riktigt runnit av mig ännu. Men snart kanske. Om han någonsin kliver upp ur sängen och gör något!!!

Förstår att du blev förbannad!! Hade oxå blivit totalt vansinnig, hade nog oxå som någon annan skrev velat hälla en hink vatten över honom samtidigt som jag hade vrålat ÄR DU PIGG NU!?! Hoppas att han har fattat att han tabbat sig och att tjejerna inte blev allt för besvikna att han inte orkade vara med!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)