• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-12-13 17:06:17 följande:

Usch, nu blir jag lite nojjig! Det verkar som min man kommer bli ivägskickad på jobb nästan 3 timmar bort efter jul vilket innebär att han inte kommer vara hemma i veckorna, vilket ytterligare innebär att sätter förlossningen igång när han är borta så finns risken att han inte hinner hem, woho!! Jätteroligt!!!

Men fy så jobbigt. Tur att det inte är första barnet och att dina inte är pyttesmå- de är väl iaf så pass självgående att de klär sig själva, går på toa, kan göra en macka och går att resonera med typ... men ändå.
    Kunde inte hans arbetsgivare löst det på något sätt, är väl dumt att skicka iväg någon på jobb när personen ändå inte kan lova att han kommer kunna vara där och utföra uppdraget, det förlorar ju firman på också, finns ju alltid en deadline på sådana projekt och den brukar ju inte direkt vara väl tilltagen.
  • mitthemligajag

Blir så blir chockad varje morgon när jag går in här och läser, att inte en enda bebis har kommit till världen än! Hur många aktiva kan vi vara här i tråden? :)

• qatteriin
    amalie79 skrev 2015-12-14 07:44:16 följande:

Men fy det låter ju skitjobbigt, men måste säga att du verkar ju kunna se en ljuspunkt i allt, hade jag haft dina graviditetskrämpor och blivit förkyld nu hade jag nog grävt ner mig i ett hål någonstans.

Det är min generella inställning till livet som räddar mig, "det kan alltid bli värre!". Jag är i grunden nån sorts optimistisk pessimist. Livet hittills har lärt mig att just när jag tror att det inte kan bli värre, eller när jag faktiskt tror att det skulle kunna börja gå åt rätt håll, så händer det nåt mer skit. Men överlever gör jag ju uppenbarligen ändå. Hehe.

Nu är jag iaf på jobbet, fullproppad med mediciner så det täcker allt jag INTE tagit hittills i graviditeten. Alvedom, Nasonex, Symbicort (jag hade hemma, wohoo!), Otrivin och Bafucin. Och ja just, Bisolvon. Jag är det vandrande apoteket. Ljuspunkten är att i eftermiddag ska maken till tandläkaren - ok det är ingen ljuspunkt, han har bitit sönder en gammal lagning så det blir dyrt - det innebär att han måste sluta jobbet tidigare så han får hämta sonen på förskolan, så jag kan vila HELA eftermiddagen! Och granen åkte upp igår, dock oklädd förutom ljusen än så länge, men då kanske vi kan klä den ikväll, till slut!
  • amalie79
    qatteriin skrev 2015-12-14 08:08:31 följande:

Det är min generella inställning till livet som räddar mig, "det kan alltid bli värre!". Jag är i grunden nån sorts optimistisk pessimist. Livet hittills har lärt mig att just när jag tror att det inte kan bli värre, eller när jag faktiskt tror att det skulle kunna börja gå åt rätt håll, så händer det nåt mer skit. Men överlever gör jag ju uppenbarligen ändå. Hehe.

Nu är jag iaf på jobbet, fullproppad med mediciner så det täcker allt jag INTE tagit hittills i graviditeten. Alvedom, Nasonex, Symbicort (jag hade hemma, wohoo!), Otrivin och Bafucin. Och ja just, Bisolvon. Jag är det vandrande apoteket. Ljuspunkten är att i eftermiddag ska maken till tandläkaren - ok det är ingen ljuspunkt, han har bitit sönder en gammal lagning så det blir dyrt - det innebär att han måste sluta jobbet tidigare så han får hämta sonen på förskolan, så jag kan vila HELA eftermiddagen! Och granen åkte upp igår, dock oklädd förutom ljusen än så länge, men då kanske vi kan klä den ikväll, till slut!

Ja det där med förkylning på astma kan bli så läskigt. Sambon blir skitdålig när han blir förkyld. Obehagligt att ligga jämte honom i sängen på nätterna när det piper och visslar som en perkulator från honom. Men nu har han fått bättre mediciner, han hamnade på vc med kortison på mask en lördag i slutet av förra vintern och kom hem med mediciner för nästan 1000:- den dagen. Men de visade sig vara bättre än hans gamla klassiska bricanyl och pulmicort, som han ändå inte gärna tog för han gillade inte att bli så där skakis i kroppen som bricanylen gjorde honom.
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2015-12-14 08:21:30 följande:

Ja det där med förkylning på astma kan bli så läskigt. Sambon blir skitdålig när han blir förkyld. Obehagligt att ligga jämte honom i sängen på nätterna när det piper och visslar som en perkulator från honom. Men nu har han fått bättre mediciner, han hamnade på vc med kortison på mask en lördag i slutet av förra vintern och kom hem med mediciner för nästan 1000:- den dagen. Men de visade sig vara bättre än hans gamla klassiska bricanyl och pulmicort, som han ändå inte gärna tog för han gillade inte att bli så där skakis i kroppen som bricanylen gjorde honom.

Ja det är ju vansinnigt dyrt till råga på allt!! Jag har egentligen bara astma under pollensäsongen men har fått skäll från läkare för att jag inte använt astmamedicinen när jag varit förkyld och tät o luftvägarna så nu vågar jag inte låta bli, haha. Men jag var väldigt ovan för jag blev riktigt skakis när jag tog den! Inte smart att göra precis innan det är dags att dra på mascaran kan jag säga!

Kom till jobbet och flera är hemma sjuka, och av dem som är här så hostas och snörvlas det... så jag behöver iaf inte ha dåligt samvete över att smitta folk för den biten verkar redan avklarad av nån annan!
  • Lisasmor
    mitthemligajag skrev 2015-12-14 07:57:50 följande:

Blir så blir chockad varje morgon när jag går in här och läser, att inte en enda bebis har kommit till världen än! Hur många aktiva kan vi vara här i tråden? :)

Jag har inte skrivit så mycket i tråden men läser och följer med spänning! Jag har BF 1/1, så kanske är den som är närmast? Är i v.38 nu och mår tack och lov fortfarande bra. Är föräldraledig sedan början av december, vilket är mysigt. Har en nybliven 2-åring hemma, så det känns bra att få lite tid i lugn och ro med henne innan lillebror kommer. Allt är klart här hemma (dubbelvagn införskaffad, sängen står klar bredvid min, BB-väskan packad...) så nu väntar vi bara. Pirrigt!

Håller med om att det är konstigt att ingen har fått sin bebis än, nu är det ju inte ens särkilt tidigt om de börjar ploppa ut!
  • amalie79

Jag har nog inte accepterat än att det faktiskt kommer hända snart. Blir fortfarande förvånad när det ilar i ljumskarna eller magen rör sig, trots att jag nu vet att huvudet ligger väldigt långt ner och att jag har en hel del sammandragningar. Jag menar, jag har sett dem på en kurva liksom. Antagligen för att smärtan skrämmer mig. Vill inte ens acceptera den lilla smärtan jag har nu, varje gång någon sorts ont kommer blir jag livrädd att det ska stanna kvar, men så försvinner den "alltid".

Jag är inte redo, jag har så mycket kvar jag vill göra, men orken räcker inte alltid så försöker prioritera de saker jag tror jag kommer sakna mest. Denna veckan träffa en vän som jag vet det aldrig kommer bli detsamma med- hon är medvetet barnfri och inte vidare intresserad av lära känna andras barn, all respekt för hennes öppenhet med det tycker jag.

Och bio, jag som älskar bio, men sambon har lovat att jag ska få gå så snart jag känner för det och det funkar för bebis och oss.

Denna veckan slutar jag jobba också- det känns som en enda vecka full av avsked. Som tur är behöver jag inte tömma mitt skåp, det hade bara varit för mycket just nu ihop med min ångest inför förlossningen, hade känts som när min chef plockade bort alla sina saker inför sin cancerbehandling i vintras.

Som tur är är sambon ledig över julhelgerna så vi är lediga tillsammans, känns som något att se fram emot iaf. För jag vägrar tro att bebisen kommer då:)

Nu märker man att folk verkligen räknar bort mig, även min familj: vi firar jul hos er- om du inte ligger på BB. Vi ses på annandagen - om du orkar.

Till sambon- ska du verkligen gå på julbord till helgen? Vågar du det?

Jag hatar det. Verkligen avskyr det. Att bli behandlad som en mindre vetande, överkörd.

Fick en blomma i lördags av en jag jobbat tillsammans med i ett projekt. Och en kram " tack för ett gott samarbete"

Jag ska inte sluta, inte dö, ville jag skrika. Jag kommer tillbaks, vi ska jobba tillsammans i höst igen, med samma projekt, jag ska tom komma på möte under våren.

Jag vill inte ha kramar och blommor och avsked.

Förlåt, idag är verkligen ingen bra dag.
  • fruthomas
    WiMe06 skrev 2015-12-13 23:42:51 följande:

Usch, jag håller tummarna att inte bebis bestämmer sig för att dyka upp just när han är iväg. Tyskland är ju lite omständigare att ta sig hem från än bilfärd 3 timmar hemifrån. Brukar han vara iväg ofta?

Ja tyvärr. Han gör en del resor. Han åker ungefär 2-3 gånger i månaden allt från två till fem dagar åt gången. Vanligast två eller tre dagar. Detta är sista innan jul och innan bf. Men det är en viktig resa så han måste åka. Han säger ändå att han kan vara hemma på 10 timmar om det krisar. Det ska det nog inte göra. Smärtorna eller sammandragningarna eller vad det var natten till igår har hållit sig borta så nu känner jag mig lite lugnare. Jag har sagt det hela tiden att det blir förmodligen den 15 dec eller den 15 jan :-/ inte den 2 jan iaf.
  • Anny123
    Lisasmor skrev 2015-12-14 08:32:36 följande:

Jag har inte skrivit så mycket i tråden men läser och följer med spänning! Jag har BF 1/1, så kanske är den som är närmast? Är i v.38 nu och mår tack och lov fortfarande bra. Är föräldraledig sedan början av december, vilket är mysigt. Har en nybliven 2-åring hemma, så det känns bra att få lite tid i lugn och ro med henne innan lillebror kommer. Allt är klart här hemma (dubbelvagn införskaffad, sängen står klar bredvid min, BB-väskan packad...) så nu väntar vi bara. Pirrigt!

Håller med om att det är konstigt att ingen har fått sin bebis än, nu är det ju inte ens särkilt tidigt om de börjar ploppa ut!

Åh jag har också bf 1/1, men har ett snitt inplanerat nästa måndag 21/12 så kanske blir jag först ut Hur mår du? Sammandragningar?.Hur rör sig din bebis nu när utrymmet i magen börjar sina?
  • WiMe06

Ja, jag håller med dig. Alla bebisarna verkar trivas där dem ligger

V 36 idag, känns helt obeskrivligt att vara så långt nu imorgon är vi på dagen i graviditeten när andra sonen föddes.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)