• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mitthemligajag

Är de någons ben som domnar bort när ni får sammandragningar? Alltså de blir sockerdricka i hela benen och de bara domnar tills SM har dragit sig tillbaka. Så jäkla obehagligt och de hindrar mig från så mycket, ushhhh!! Sååå trött på att vara preggo nu, tänk om jag kunde komma ihåg detta tills jag vill ha en tredje kid om några år och börjar tjata haha. Skulle jag komma ihåg hur denna sluttampen känns, då skulle de garanterat inte bli fler :D

• mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-12-16 17:50:04 följande:

Den kom upp till slut! Med alla våra namnkulor, till nästa jul får jag göra en till.

Vilken fantastiskt fin gran! Vi har skippat julgran sen vi flyttade in i vårt lilla hus, finns ingen riktig plats och jag har inte orkat med det.. men till nästa jul, då vill jag nog att vi ska ha en för lillfis skull... fattar ni att vi kanske har en liten parvel som kan ramla runt och dra ner hela julgranen nästa jul?!!!
  • Seven Costanza
    Eleonor01 skrev 2015-12-16 20:47:56 följande:

Håll tummarna för en bebis som sover hela dagarna så blir du klar fort sen:)

Ja jag hoppas det! Nu har jag precis skickat in den här veckans inlämning i alla fall så nu kan man känna sig duktig en liten stund, sedan nya tag imorgon .

Jag har i alla fall bestämt nu att jag under våren inte ska påbörja några nya studier utan "bara" vara föräldraledig, ska bli så skönt! Man vet ju aldrig vilken sorts bebis man får men bara det att inte ha några deadlines över sig kommer göra enorm skillnad. Sedan tänkte jag börja plugga igen i augusti/september, men den kursen går på halvfart under hösten -16 och våren -17, så det känns mer lagom och något jag förhoppningsvis kan klara av även om jag är hemma med bebisen .

Lycka till med resten av din termin!
  • Seven Costanza
    mirakelspektakel skrev 2015-12-16 22:12:49 följande:

Vilken fantastiskt fin gran! Vi har skippat julgran sen vi flyttade in i vårt lilla hus, finns ingen riktig plats och jag har inte orkat med det.. men till nästa jul, då vill jag nog att vi ska ha en för lillfis skull... fattar ni att vi kanske har en liten parvel som kan ramla runt och dra ner hela julgranen nästa jul?!!!

Haha min mamma kommenterade faktiskt det när jag skickade bild på vår gran, känns helt overkligt att tänka på känner jag!
  • WiMe06
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-16 20:41:46 följande:
    Ja, jag trodde inte att man kunde vara såhär trött men det går ju över! Är så tacksam över att sambon kan åka ifrån sitt jobb å köra dottern till förskolan så jag verkligen kan få vila från 9 tills när hon ska hämtas kl 14 :)
    Vad skönt att han kan avlasta dig med det här är det upp och ut i kylan som gäller, fasen om det ändå kunde vart vår, då hade jag satt dem på cyklarna till skolan, men idag var det -10 så jag hade inte hjärta till det. Men nu är det plötsligt + grader ute igen. Lustigt väder vi har. Sen tiden hemma är bara att vila vila vila för att ladda till barnen ska hämtas igen.
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-12-16 22:12:49 följande:

Tack! Haha ja tyvärr har jag redan tänkt på det, och fasar för den biten, haha! När vi bodde i Gbg hade vi ett bra hörn i vardagsrummet som man kunde spärra av med soffan och fåtöljen så att inga småttisar kom åt att välta granen, varken barn eller djur, det var väldigt bra. Nu står den ju helt öppen! Vi förankrar den alltid med fiskelina i en krok i taket, men det skyddar ju inte mina handmålade glasjulkulor från barnhänder, haha. Axel började gå ett par veckor före ettårsdagen och om den här följer samma mönster så... uuuh... de är ju inte direkt stabila då. Haha!
  • amalie79

Idag ska jag visa den som ska jobba för mitt runt på mitt jobb. Eller, hon jobbar egentligen på ett annat distrikt. Och hon kommer ha en massa frågor och jag vet inte hur jag ska klara av dem för nu sitter jag hemma i hallen och bölar har inte ens kommit iväg än för jag kom inte ut genom dörren utan att börja gråta idag.

Detta är alldeles för jobbigt för mig, vill inte vara med längre. Usch. Försöker se fram emot julen iaf nästa vecka men får gå och jobba på måndag med för att hinna med, den här introduktionen skulle inte varit nu egentligen utan det skulle kommit en annan tjej 4/1 som redan visste så jag skulle slippa detta. Var så glad för det.

• qatteriin
    amalie79 skrev 2015-12-17 06:43:36 följande:

Idag ska jag visa den som ska jobba för mitt runt på mitt jobb. Eller, hon jobbar egentligen på ett annat distrikt. Och hon kommer ha en massa frågor och jag vet inte hur jag ska klara av dem för nu sitter jag hemma i hallen och bölar har inte ens kommit iväg än för jag kom inte ut genom dörren utan att börja gråta idag.

Detta är alldeles för jobbigt för mig, vill inte vara med längre. Usch. Försöker se fram emot julen iaf nästa vecka men får gå och jobba på måndag med för att hinna med, den här introduktionen skulle inte varit nu egentligen utan det skulle kommit en annan tjej 4/1 som redan visste så jag skulle slippa detta. Var så glad för det.

Åh vilken otur att du var tvungen att ta tag i det nu också, när du redan har det så tufft med en massa avslutningar!! Hoppas det går bra idag ändå!
  • WiMe06

Skulle skriva matlista men hann slumra till på soffan. Vaknade nu och har ingen som helst lust att åka och handla mat. Men lika bra att passa på nu innan allt folk kommer i em.

Ska passa på att hämta ut den där gratis bodyn på Kappahl med innan kupongen går ut. Men helst av allt hade jag legat kvar på soffan, haha!

• Hame

Detta är sista veckan jag jobbar, men igår och idag är jag hemma och är sjuk. "Bara" förkyld men jag kan ju inte sova... Hade jag inte varit gravid hade jag absolut jobbat, men nu börjar jag känna att bf närmar sig och jag får inget för att jag sliter ut mig lagom till förlossningen. Hoppas jag kan vila upp mig tillräckligt för att kunna masa mig dit imorgon för att iaf färdigställa några saker och lämna över det jag inte hinner. Och säga hejdå! 

Svar på tråden BF Januari 2016 :)