• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza
    Eleonor01 skrev 2015-12-16 20:12:51 följande:

Nu kommer jag ihåg varför jag sa till mig själv att inte jobba längre än v35 om vi fick fler barn.... Tur att jag pluggar å går på GP ;) e såååååå sjukt trött!!!!! Kan inte hålla ögonen öppna å är hungrig HELA tiden! Jösses! Jag som ska göra all julmaten på lillejul å ha hela släkten här på julafton.... Ja ja... Temporär trötthet då kanske ;) vet att tröttheten e kort för snart vaknar kroppen å vill bona. Då kommer energin deluxe igen :))

När slutar din termin? Har du mycket kvar att göra? Jag håller på med näst sista inlämningsuppgiften före jul (har fyra inlämningar efter nyår också) och dels är jag trött och dels har jag börjat få svårt att sitta upprätt vid datorn för det känns som att jag klämmer magen och då får jag ont. Så nu har jag en kudde bakom ryggen och fötterna upplagda på stolen framför och sitter liksom halvt tillbakalutad och skriver. Funkar okej men jag känner mig inte så effektiv...
  • Eleonor01
    Seven Costanza skrev 2015-12-16 20:24:09 följande:
    När slutar din termin? Har du mycket kvar att göra? Jag håller på med näst sista inlämningsuppgiften före jul (har fyra inlämningar efter nyår också) och dels är jag trött och dels har jag börjat få svårt att sitta upprätt vid datorn för det känns som att jag klämmer magen och då får jag ont. Så nu har jag en kudde bakom ryggen och fötterna upplagda på stolen framför och sitter liksom halvt tillbakalutad och skriver. Funkar okej men jag känner mig inte så effektiv...
    Jag har läst en ekonomiutbildning å kompletterar nu med lite gymnasieämnen. Läser det sista nu på distans å e klar 20 januari. Vet faktiskt inte varför Jah läste ekonomin men inbillar mig att det vs bra att läsa till jag kommer in på det jag vill. Super lätt utbildning så läste det snabbare för att hinns mer. Håller på att skola om mig. Har arbetat som trafiklärare i 7 år med fokus på människor m speciella behov men är på väg att bli socionom om allt slutat som jag vill. Har fått jobberbjudande till våren så får se vad som händer. Vilket bananskal som är halast helt enkelt ;)
  • Seven Costanza
    Eleonor01 skrev 2015-12-16 20:31:14 följande:

Jag har läst en ekonomiutbildning å kompletterar nu med lite gymnasieämnen. Läser det sista nu på distans å e klar 20 januari. Vet faktiskt inte varför Jah läste ekonomin men inbillar mig att det vs bra att läsa till jag kommer in på det jag vill. Super lätt utbildning så läste det snabbare för att hinns mer. Håller på att skola om mig. Har arbetat som trafiklärare i 7 år med fokus på människor m speciella behov men är på väg att bli socionom om allt slutat som jag vill. Har fått jobberbjudande till våren så får se vad som händer. Vilket bananskal som är halast helt enkelt ;)

Okej, låter intressant! Räknar du med att hinna med allt till 20/1 då, när har du BF? Jag har BF 8/1 och har två inlämningar som ska in efter det så dem vet jag inte om jag kommer kunna göra då eller om jag måste vänta med att göra dem till omtentaperioden i februari/mars. Hade inte räknat med att det skulle vara så mycket kvar att göra vid BF.
  • Eleonor01
    Seven Costanza skrev 2015-12-16 20:35:58 följande:
    Okej, låter intressant! Räknar du med att hinna med allt till 20/1 då, när har du BF? Jag har BF 8/1 och har två inlämningar som ska in efter det så dem vet jag inte om jag kommer kunna göra då eller om jag måste vänta med att göra dem till omtentaperioden i februari/mars. Hade inte räknat med att det skulle vara så mycket kvar att göra vid BF.
    Jepp inga problem! Är nästan färdig så Jag bara glider ;) väntar på att tiden ska ticks så Jah inte lämnar in för tidigt å sen ett prov innan jul. Klar 10 jan. Skrev fel. Bf 22 jsn
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2015-12-16 17:48:48 följande:
    Haha ja om vi har riktig tur!
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-16 17:37:36 följande:

Alltså tjejer denna trötthet!! Så fort sambon hämtat dottern till förskolan kl 9 så sov jag till 9:40 sen upp å iväg till BM för lite mäta magen å ta prover sen hem å sova igen fram till 13:30 å sedan hämta dottern kl 14. Av nån anledning var även hon trött så att när vi kom hem la va oss å sov fram till 17. Hade lätt kunnat sova för natten! Hur fasen ska man orka en förlossning undrar jag!!

Det är väl därför du sover nu...
    Haha ja, jag hoppas det. Vore nåt om man kunde sova sig igenom en förlossning!
  • Förstaförsökaren26
    WiMe06 skrev 2015-12-16 18:12:29 följande:
    Haha, ja det är en bra fråga. Man får så mkt adrenalin som sprutar ut i kroppen och man har ju inget val än att orka, haha.
    Men jag håller med dig, den är verkligen bedövande.
    Ja, jag trodde inte att man kunde vara såhär trött men det går ju över! Är så tacksam över att sambon kan åka ifrån sitt jobb å köra dottern till förskolan så jag verkligen kan få vila från 9 tills när hon ska hämtas kl 14 :)
  • fruthomas
    Eleonor01 skrev 2015-12-16 20:12:51 följande:

Nu kommer jag ihåg varför jag sa till mig själv att inte jobba längre än v35 om vi fick fler barn.... Tur att jag pluggar å går på GP ;) e såååååå sjukt trött!!!!! Kan inte hålla ögonen öppna å är hungrig HELA tiden! Jösses! Jag som ska göra all julmaten på lillejul å ha hela släkten här på julafton.... Ja ja... Temporär trötthet då kanske ;) vet att tröttheten e kort för snart vaknar kroppen å vill bona. Då kommer energin deluxe igen :))

Ibland är bara vetskapen om all man ska göra utmattande. Tur man har bra och dåliga dagar. Sen lagrar väl kroppen energi nu till fl kan jag tänka mig.

Jag hoppas kunna vila lite imorgon efter jag har hämtat barnen på dagis. Innan det blir det julklappsjakt (har några få klappar kvar att klara av imorgon) och frisören (ren njutning i 45min). Så ska jag passa på att köpa en gran innan maken kommer hem. För i år vill jag ha en riktig gran <3
  • Seven Costanza
    Eleonor01 skrev 2015-12-16 20:39:08 följande:

Jepp inga problem! Är nästan färdig så Jag bara glider ;) väntar på att tiden ska ticks så Jah inte lämnar in för tidigt å sen ett prov innan jul. Klar 10 jan. Skrev fel. Bf 22 jsn

Så skönt, vad avundsjuk jag blir. Jag har som sagt två inlämningar till nu före jul, en den här veckan och en nästa vecka, och fyra inlämningar som ska in efter nyår. Två av de fyra tänkte jag försöka göra före nyår men två av dem får man inte ens nstruktionerna till förrän 7/1 respektive 14/1 så det är inget jag kan göra något åt, känns så surt. Men vad gör det om hundra år
  • Eleonor01
    Seven Costanza skrev 2015-12-16 20:46:38 följande:
    Så skönt, vad avundsjuk jag blir. Jag har som sagt två inlämningar till nu före jul, en den här veckan och en nästa vecka, och fyra inlämningar som ska in efter nyår. Två av de fyra tänkte jag försöka göra före nyår men två av dem får man inte ens nstruktionerna till förrän 7/1 respektive 14/1 så det är inget jag kan göra något åt, känns så surt. Men vad gör det om hundra år
    Håll tummarna för en bebis som sover hela dagarna så blir du klar fort sen:)
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-12-16 12:05:51 följande:
    Den tanken har inte ens slagit mig, ska verkligen inte ha någon bebis på julafton! På sätt och vis har jag tänkt att det skulle vara ganska bra om bebis föddes på denna sidan av året så att dom hamnar årskullarna efter varandra. Men bebis själv skulle nog föredra att vara född i januari, iaf när han blir större. I vilket fall dom helst tycker jag att han ska stanna i magen till tidigast v 38 för att vara helt mogen.
    Ja verkligen! Vill inte ha någon oros tid på neo när man har en så liten hemma redan! Min lillebror är född på julafton och kan jag kan säga en sak, de är ingenting han är glad över haha. Alla har alltid firat julafton på hans dag och kommit med en liten extra present och sagt typ "ja du fyller ju faktiskt år idag också så ngt litet ska du ju ha" :( vi har alltid firat honom i förväg men de blir ju inte samma sak ändå. Och så var de lite små jobbigt när han skulle fylla 18 och alla fyllde innan han kommer jag ihåg
Svar på tråden BF Januari 2016 :)