• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-12-16 17:14:17 följande:
    Msn har rätt att gå till vem man vill sp om du trivas där, stanna kvar. Vi har kvar vårt Bvc vi hade på ett annat ställe. Har 2,5 mil dit men det gör mig inget eftersom vi vill ha samma Bvc. :))
    Jag gillade henne vi hade med pojkarna, men nu går ju båda hos skolhälsovården.
    Sa till min bm att jag gärna ville vara kvar där men dem ser helst att vi går till den vi tillhör för dem hade så fullt där mvc ligger. Sen är det ju praktiskt att kunna ha nära, man kan promenera dit och så. Men man borde väl kunna byta även efter man gjort nåt besök. Tänker att jag går till det bvc vi tillhör och trivs jag inte där så kan man väl byta då?
  • WiMe06
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-16 17:37:36 följande:

Alltså tjejer denna trötthet!! Så fort sambon hämtat dottern till förskolan kl 9 så sov jag till 9:40 sen upp å iväg till BM för lite mäta magen å ta prover sen hem å sova igen fram till 13:30 å sedan hämta dottern kl 14. Av nån anledning var även hon trött så att när vi kom hem la va oss å sov fram till 17. Hade lätt kunnat sova för natten! Hur fasen ska man orka en förlossning undrar jag!!

Haha, ja det är en bra fråga. Man får så mkt adrenalin som sprutar ut i kroppen och man har ju inget val än att orka, haha.
    Men jag håller med dig, den är verkligen bedövande.
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2015-12-16 18:10:35 följande:
    Jag gillade henne vi hade med pojkarna, men nu går ju båda hos skolhälsovården.
    Sa till min bm att jag gärna ville vara kvar där men dem ser helst att vi går till den vi tillhör för dem hade så fullt där mvc ligger. Sen är det ju praktiskt att kunna ha nära, man kan promenera dit och så. Men man borde väl kunna byta även efter man gjort nåt besök. Tänker att jag går till det bvc vi tillhör och trivs jag inte där så kan man väl byta då?
    Kan du säkert göra men hoppas du trivs på det nya :)
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-16 17:50:04 följande:

Den kom upp till slut! Med alla våra namnkulor, till nästa jul får jag göra en till.

Åh, så fin den blev
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-16 18:13:46 följande:

Åh, så fin den blev

Tack! Jag är väldigt nöjd, för att ha en plastgran.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-16 18:20:08 följande:
    Tack! Jag är väldigt nöjd, för att ha en plastgran.
    Haha, vi har också plastgran, gav upp med en riktig efter första julen i huset. Dem där nedrans barren fanns ju kvar i huset fram till sommaren kändes det som.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-16 18:22:18 följande:

Haha, vi har också plastgran, gav upp med en riktig efter första julen i huset. Dem där nedrans barren fanns ju kvar i huset fram till sommaren kändes det som.

Haha ja det brukar mamma också beklaga sig över! Lösningen för dem är att ha granen på den inglasade altanen, då klarar vi allergiker oss också!
  • Hame

Vi har också fått upp granen,mysigt med lite julstämning Glad

Skickade iväg 2,5-åriga sonen till mormor för att baka pepparkakor igår. Så fick han ha roligt och jag fick vila, win-win! Bad mamma att ta och skicka några kort och det gjorde hon, på färdiga pepparkakor! Barnet var alltså inte med på bild haha! Ibland tänker man olika.. 

• Eleonor01

Nu kommer jag ihåg varför jag sa till mig själv att inte jobba längre än v35 om vi fick fler barn.... Tur att jag pluggar å går på GP ;) e såååååå sjukt trött!!!!! Kan inte hålla ögonen öppna å är hungrig HELA tiden! Jösses! Jag som ska göra all julmaten på lillejul å ha hela släkten här på julafton.... Ja ja... Temporär trötthet då kanske ;) vet att tröttheten e kort för snart vaknar kroppen å vill bona. Då kommer energin deluxe igen :))

• Seven Costanza
    Hame skrev 2015-12-16 20:03:11 följande:

Vi har också fått upp granen,mysigt med lite julstämning 

Skickade iväg 2,5-åriga sonen till mormor för att baka pepparkakor igår. Så fick han ha roligt och jag fick vila, win-win! Bad mamma att ta och skicka några kort och det gjorde hon, på färdiga pepparkakor! Barnet var alltså inte med på bild haha! Ibland tänker man olika.. 

Haha, låter som något som skulle kunna hända här med min man och kommande son
Svar på tråden BF Januari 2016 :)