• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Donner82

Är det bara jag som mår tokilla? Gaaaaah - undrar hur illa det är om ett par veckor.... hjälp!

• Lizzie09
    FruGru skrev 2015-05-16 11:48:05 följande:
    Har ett MA och ett sent missfall i vecka 19 sen juni förra året. Det har varit tungt och jobbigt. Oerhört tufft. Nu är det svårt att våga hoppas att det går vägen. Jag har en bra magkänsla. Men man vet aldrig. Jag vill att min man ska känna sig mer involverad så han inte stänger av helt. Han brukar låtsas som det regnar till efter rutinultraljud. Blir lätt att jag ventilerar med närmsta vännen och nu vill jag ventilera med min livskamrat ist.

Tycker det är mysigt att bara vi vet. Att vi har en underbar hemlighet. Orkar inte med att folk pratar o lägger sina egna värderingar i vår graviditet. Vill inte behöva bära deras oro eller höra kommentarer.

Tror det blir lättare såhär. Det känns iaf bra :) sen hur vi ska fixa med barnvakt när vi ska på ultraljud de får vi lösa då ;)
    Usch vad tufft, beklagar verkligen :/ Hoppas det går mycket bättre för er den här gången <3
  • Lizzie09
    Donner82 skrev 2015-05-16 12:12:42 följande:

Är det bara jag som mår tokilla? Gaaaaah - undrar hur illa det är om ett par veckor.... hjälp!

Jag har mått mycket illa fram tills för ett par dagar sedan, är i vecka 8 :) Vilken vecka är du i?
  • WiMe06

Ska hjärnan inse att jag faktiskt är gravid nu har liksom inte vågat tro på det riktigt men när det här resultatet kom efter mindre än 1 minut på icke morgonurin så är det svårt att missa det

• Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2015-05-16 13:19:43 följande:

Ska hjärnan inse att jag faktiskt är gravid nu har liksom inte vågat tro på det riktigt men när det här resultatet kom efter mindre än 1 minut på icke morgonurin så är det svårt att missa det

Hur långt gången är du nu? Jag är i v 7 (6+3) och glömmer av det lite då och då just eftersom jag har så lite symptom. Tvivlar väl inte direkt heller egentligen men vi har tänkt göra ul i v 8-10 någonting så kan man förhoppningvis andas ut lite om man får se ett hjärta som slår.
  • FruGru
    WiMe06 skrev 2015-05-16 13:19:43 följande:

Tog oxå ett test nyss bara för att. Positiv strecket är starkare än kontrollstecket ;)
  • FruGru
    Seven Costanza skrev 2015-05-16 11:54:16 följande:

Så hemskt, beklagar verkligen! Hoppas att det går hela vägen den här gången! Låter mysigt att ha det som er hemlighet.

Tack. Ja jag hoppas det är vår tur nu!
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-05-16 13:23:56 följande:
    Hur långt gången är du nu? Jag är i v 7 (6+3) och glömmer av det lite då och då just eftersom jag har så lite symptom. Tvivlar väl inte direkt heller egentligen men vi har tänkt göra ul i v 8-10 någonting så kan man förhoppningvis andas ut lite om man får se ett hjärta som slår.
    Jag är i v 5+2 idag så inte så långt ännu. Tänkte också boka ett vul kring v.8 och hoppas att man ska kunna känna sig ännu lugnare då. har också väldigt lite symptom, har haft väldigt ömmande bröst men nu är dem inte lika ömma längre.
  • WiMe06
    FruGru skrev 2015-05-16 13:28:12 följande:
    Tog oxå ett test nyss bara för att. Positiv strecket är starkare än kontrollstecket ;)
    Vet inte varför man gör det egentligen men jag har verkligen haft så svårt att tro på det, men det är ju verkligen starkt skönt att ditt med var så starkt
  • Sommarfeelings

Jag hoppar in här! Jag är gravid i vecka 6 (5+5) och är beräknad till 10 januari 2016! Jag har inte mycket symtom förutom lite ömma bröst, därför känns det så overkligt! Har tagit säkert 10 st tester som varit positiva och tror fortfarande inte att det är sant! Är för övrigt 17 år, och min pojkvän är 19 och vi har varit tillsammans i 1 år, graviditeten var oplanerad. Hoppas ingen dömmer oss eller vårt val

Svar på tråden BF Januari 2016 :)