• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79

Mina toksparkar har nästan försvunnit och det är mer rörelser som gör att magen gungar, fötter kommer ut i sidan och det krafsar nere under magen:) klart, med tanke på att bm kallade min livmoder för välfylld så finns det väl inte rum för vad som helst nu. Nu har ju bebis varit snäll och varsam med mig och brukar inte sparkas så det gör ont.

Hittade mina första bristningar på magen häromdagen, de är små och bryr mig inte jättemycket om det men var lite road över att enda chansen att se dem var att hålla en spegel under magen och knäppa kort med iPhone :D

Tröstar mig med att min sambo också har tigerränder på magen! :)

• WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-23 00:20:29 följande:
    Jag har sovit av och till ikväll och är klarvaken nu, det är väl det enda sköna med att inte jobba mer. Men det är ett mönster jag gärna tar till vid semester generellt, vända på dygnet lite :)

Men ska lägga mig snart tänkte jag
    Haha, ja, det är väl lite så, man vänder gärna lite på dygnet.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-12-23 00:39:24 följande:
    jag håller helt med dig. har ont över allt, är för varm, bli söndersparkad inifrån. AJ!!!
    Undra jag om bebis kommer fortsätta ha samma dygnsvanor utanför magen sedan? En del säger ju att man kan märka av lite samma, isåfall blir det joobbiga kvällar och förnätter.
  • WiMe06

Jaha, GRATTIS, där kom väl den jävla magsjukan som en släng på posten också precis vid jul. Vaknade nyss av att äldsta sonen hulkade, fick springa in med honom på toa där han kräktes lite. Han mår inte illa säger han och har inte ont i magen. Hoppas hoppas hoppas det inte är ngt, det blir ju en underbar jävla jul isåfall. Så ska väl förlossningen dra igång isåfall på det med, haha!!! Näe, jag är inte bitter!!

• qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-23 02:17:49 följande:

Jaha, GRATTIS, där kom väl den jävla magsjukan som en släng på posten också precis vid jul. Vaknade nyss av att äldsta sonen hulkade, fick springa in med honom på toa där han kräktes lite. Han mår inte illa säger han och har inte ont i magen. Hoppas hoppas hoppas det inte är ngt, det blir ju en underbar jävla jul isåfall. Så ska väl förlossningen dra igång isåfall på det med, haha!!! Näe, jag är inte bitter!!

Åh nej!!! Vilken mardröm, håller tummarna för att det inte är nån magsjuka!!!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-22 23:42:41 följande:

Vad jag hatar nätterna just nu!! Kan aldrig komma till ro, ligger aldrig bra, varmt som bara den, vrider och vänder på mig. Jäkla skit rent ut sagt...

Jag hatar också nätterna, lika glad varje morgon när nästa är över. Igår gick jag frivilligt upp 5:20 när jag vaknade (maken var redan uppe för han skulle jobba), bara för att jag inte stod ut med mer natt... Inatt har jag så vansinnigt ont i halsen så jag vet inte vad jag ska ta mig för. Blir att ringa vc i morgon helt klart.
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-12-23 00:37:45 följande:

Nu är alla julklappar inslagna, (ska bara köpa ett par till imorgon, haha) julgranen är klädd och all julmat är inhandlad. Jag är helt DÖD, men så fort jag lägger mig i sängen blir jag klarvaken, då lillan sätter igång och sparka som en galning.

Jag var även jag hos BM idag, hade med mig bonusarna så de fick lyssna på hjärtat och se vad jag gjorde där, bra förberedelse för dem tänker jag. Är i v 34+4 och sf måttet låg på 34 och allt annat var bra. Dock har jag haft ont i överdelen av magen de senaste dagarna, så jag ska lämna urinprov på måndag (nackdelar med röda dagar) för att utesluta urinvägsinfektion (jag fattade iaf de så, men när jag tänker efter så blir jag undrande varför man behöver morgonurin för att kolla det? någon som vet???)

Har aldrig behövt lämna morgonurin faktiskt, märkligt att du inte kan lämna i morgon när det ändå är vardag fortfarande! Ont i överdelen av magen låter för mig mer som symtom havandeskapsförgiftning, men då brukar väl högt blodtryck komma först.
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2015-12-23 01:00:09 följande:

Mina toksparkar har nästan försvunnit och det är mer rörelser som gör att magen gungar, fötter kommer ut i sidan och det krafsar nere under magen:) klart, med tanke på att bm kallade min livmoder för välfylld så finns det väl inte rum för vad som helst nu. Nu har ju bebis varit snäll och varsam med mig och brukar inte sparkas så det gör ont.

Hittade mina första bristningar på magen häromdagen, de är små och bryr mig inte jättemycket om det men var lite road över att enda chansen att se dem var att hålla en spegel under magen och knäppa kort med iPhone :D

Haha ja jag såg när jag var på julbord att jag hade fått ett par bristningar på undersidan av magen! Var på toa som var pytteliten, när jag skulle dra upp strumpbyxorna vände jag mig mot den låga spegeln och minsann, där var dom! Fick ett par med sonen, jag vet att jag trott att de kom efter förlossningen men nu är jag inte lika säker för de kanske bara gömde sig, som de här. Haha!
  • Eleonor01
    amalie79 skrev 2015-12-23 01:00:09 följande:

Det ät ju inga tigerränder. Det är kärlekens fartränder <3 :))
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-23 02:37:01 följande:
    Jag hatar också nätterna, lika glad varje morgon när nästa är över. Igår gick jag frivilligt upp 5:20 när jag vaknade (maken var redan uppe för han skulle jobba), bara för att jag inte stod ut med mer natt... Inatt har jag så vansinnigt ont i halsen så jag vet inte vad jag ska ta mig för. Blir att ringa vc i morgon helt klart.
    Kliver gärna upp innan maken åker, klev upp vid 5 och nu har maken precis åkt iväg och ska jobba. Nu ligger jag bara och slöbläddrar i en tidning med regnet som öser ner såhär dagen innan julafton.

Inga fler kräkningar ännu, peppar peppar, hoppas det fortsätter så.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)