• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Förstaförsökaren26
    WiMe06 skrev 2015-12-22 13:31:27 följande:
    Min första kom i v 37+0 med igångsättning pga havandeskapsförgiftning, nr 2 kom i v 35+1 efter att vattnet gått sådär filmiskt, haha. Så jag är inställd på allt där emellan ungefär den här ggn, allt över v 37+1 känns ju länge, haha. Men jag hoppas verkligen att bebis vill stanna till v 38+0 iallafall.
    Oj ja då kan du ju få när som helst med andra ord! Va spännande! Men ja håller tummarna för oss alla att bebisarna vill hålla sig inne under julen iallafall!! Min dotter är född på nyårsafton å jag vill gärna att hon får ha den dagen själv! :) har du några känningar nu?
  • Förstaförsökaren26
    Mallis87 skrev 2015-12-22 13:33:02 följande:
    Min dotter kom kl 9.28 i vecka 36+3... Och det är jag i idag! Så än så länge har jag varit gravid i 4 timmar längre än sist :) Jag har bf den 15 jan, och hoppas verkligen lillen stannar tills efter nyår! Men är ändå beredd på att det KAN hända när som typ! Sist hade jag haft någon morgon med lite smärtsamma sammandragningar som började några veckor innan dottern föddes, och dagen innan hon föddes gick slemproppen på morgonen, under dagen hade jag mensvärk till och från. Sen slutade allt på eftermiddagen, och pang så gick vattnet 21.30 på kvällen!

Denna gången har jag inte haft några känningar alls än. Lite sammandragningar när jag går för fort/går i trappor/bär på dottern men inga som är smärtsamma. Så jag hoppas det är tecken på att det är minst en vecka och lite till kvar :)
    Hehe ja vi håller tummarna att alla våra små kan hålla sig till 2/1 iallafall tycker jag :) Det som är både häftigt å läskigt kan jag tycka att det kan hända så snabbt. Från inget till pågående förlossning.
  • Förstaförsökaren26
    Hame skrev 2015-12-22 14:30:15 följande:
    Min son kom bf+9. Jag tror (och hoppas lite...) att jag går över denna gången så att det blir 2016. Nu är mitt bf 29/12 och jag hade gärna klarat mig över tolvslaget och helst några dagar till Tungan ute

Nu kan ju bebisen bestämma sig för att komma innan iaf, men jag tror inte riktigt på mitt bf. Tog ägglossningstest och om det bf:et jag har nu skulle stämma så skulle jag redan varit gravid då. Svårt att få ägglossning när man är gravid haha Flört
    Ja, tänk om kunde räkna ut exakt när bebisen skulle komma :) hehe enligt mitt BF så blev jag oxå gravid innan ägglossningen ens skulle ske så vi får se hur väl datumen stämmer :)
  • qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-22 14:59:04 följande:

Åh tänk om du får på BF igen! Vore bra häftigt! :)

Ja jag ska göra vad jag kan för att lyckas med det, hahaha!
  • Eleonor01

Förra gången va min son född på 40+1 men enligt sjukvården 39+2. Denna gången har vi samma uträkning så det blir nog tunt det utsatta datumet

Var å handlade idag... Slog mig att det finns INGA bindor hemma what so Ever så det blev ett stort paket!! Börjat ju närma sig å det är inte helt ovanligt att man behöver dem innan man åket in. Måste åka till Apoteket också å fixa det sista för helt plötsligt är det dax :))

Sista tentan gjorde idag så bara nån inlämningsuppgift kvar = ledig :)))) sonen e supet lycklig för imorgon kan vi sova a.k.a vakna ännu tidigare än vanligt å mysa i pyjamas... Ha ha ha ha

All matförberedelse börjat imorgon så då får min pojke lära sig att rulla köttbullar å marinera revben :))

• WiMe06
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-22 15:00:56 följande:
    Oj ja då kan du ju få när som helst med andra ord! Va spännande! Men ja håller tummarna för oss alla att bebisarna vill hålla sig inne under julen iallafall!! Min dotter är född på nyårsafton å jag vill gärna att hon får ha den dagen själv! :) har du några känningar nu?
    Haha. Ja om det följer dem andra två så kan det verkligen det, har rätt mkt sammandragningar emellanåt och har känt av en del förvärkar, men inte så det känns som det skulle va ngt på g, så vi håller tummarna här hemma. Mannen är livrädd att det ska sätta igång nu i dagarna, haha, igår skällde jag lite på äldsta sonen och då sa mannen till mig "herregud, du föder ju snart om du ska skälla så, ta det lugnt nu". Så inget stress eller jäkt för det var troligtvis det som gjorde att vattnet gick sist, haha.
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-12-22 16:55:58 följande:

Förra gången va min son född på 40+1 men enligt sjukvården 39+2. Denna gången har vi samma uträkning så det blir nog tunt det utsatta datumet

Var å handlade idag... Slog mig att det finns INGA bindor hemma what so Ever så det blev ett stort paket!! Börjat ju närma sig å det är inte helt ovanligt att man behöver dem innan man åket in. Måste åka till Apoteket också å fixa det sista för helt plötsligt är det dax :))

Sista tentan gjorde idag så bara nån inlämningsuppgift kvar = ledig :)))) sonen e supet lycklig för imorgon kan vi sova a.k.a vakna ännu tidigare än vanligt å mysa i pyjamas... Ha ha ha ha

All matförberedelse börjat imorgon så då får min pojke lära sig att rulla köttbullar å marinera revben :))

Åh vad skönt att ha sista tentan gjord, njut av din ledighet nu.

Fick också smått panik över bindor för nån vecka sedan så nu har jag laddat upp med många paket, både normala, long och Night (eller allt vad dem heter) och nån megabinda från Apoteket så nu ska jag förhoppningsvis klara ett tag.

Här har jag och äldsta sonen härjat med det sista idag, trodde jag var klar med alla klappar men så ringde mannens kusin och dem är hemma hos hennes mamma från Sthlm, så dem kommer imorgon, så då fick vi fixa klapp till deras dotter på 1 1/5, sen hade jag helt glömt klappar till julklappslotteriet. Sen har vi varit på maxi och båda barnen hos tandläkaren. Nu bakar vi sista omgången lussekatter här hemma.
  • Seven Costanza
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-22 10:56:01 följande:

Har nu varit hos bm och allt såg bra ut. Hon bekräftade det jag själv läst mig till att förvärkarna säger inget om att förlossningen är nära utan det kan vara så i ett par veckor. Bara att stå ut helt enkelt.

Va jobbigt, men hoppas att det inte blir värre än såhär för dig innan det sätter igång på riktigt.
  • Seven Costanza
    qatteriin skrev 2015-12-22 08:12:40 följande:

Åh hoppas verkligen ni får det lugnt och trevligt när din bästis kommer och att bebis håller sig inne! Gud vad mysigt, jag saknar min bästa vän så vansinnigt mycket och hon bor bara 30 mil bort... Men heltidsjobb och barn och nu foglossning för mig har satt käppar i hjulet för oss hela hösten, suck.

Jag har börjat inse att jag nog får komma ihåg att bebis är färdig v 37+0 och att jag inte ska bli förvånad om hon kommer tidigare än jag "tänkt", men jag vill verkligen inte... :-P Just nu känner jag mest att jag får vara tacksam om hon väntar till efter jul. Vet inte varför, det är ju inte som att jag har en massa onda förvärkar eller att slemproppen gått eller nåt, men det är väl nojan för att få henne som julklapp som talar...

Ja jag ser fram emot det, vi ska bara städa och handla först och sedan är jag redo för en veckas lugn och ro.

Jag är också tacksam för varje dag som går utan att han kommer ut, men jag har inga tecken på att det skulle vara på gång så jag förutsätter att det är en artig bebis som gör som mamma vill (för pappa kvittar det). Till nästa barn kanske man har lite bättre marginal till årsskiftet eller så struntar man fullständigt i vilket, men åtminstone julafton kan vi väl alla enas om att det är fullt normalt att vilja undvika
  • fruthomas
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-22 13:21:11 följande:

Alla ni som fått barn innan hur nära BF fick ni? Alltså innan å efter BF! Är så intressant kan jag tycka för min dotter föddes på BF+16 så jag räknar helt med att det blir samma nu. Men hur tänker ni andra?

Nr 1 BF+7

Nr 2 BF+13
Svar på tråden BF Januari 2016 :)