• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin

Jag önskar jag hade kunnat resonera så kring listeria men det funkar inte för mig vare sig med den risken eller andra liknande. Jag följer rekommendationerna för jag hade aldrig kunnat förlåta mig själv om jag tillhörde det där fåtalet... Äter inte smörgåspålägg med kort datum heller och känner inte att det är en så stor uppoffring med tanke på alternativet. Jag vet hur jag (utan anledning) förebrått mig själv för missfallen så den erfarenheten spelar säkert in. Men tusan så gott det kommer bli med taleggion jag ska köpa när ungen är ute, det slår allt efter så lång abstinens kan jag säga!

• Förstaförsökaren26

Alla ni som fått barn innan hur nära BF fick ni? Alltså innan å efter BF! Är så intressant kan jag tycka för min dotter föddes på BF+16 så jag räknar helt med att det blir samma nu. Men hur tänker ni andra?

• qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-22 13:21:11 följande:

Alla ni som fått barn innan hur nära BF fick ni? Alltså innan å efter BF! Är så intressant kan jag tycka för min dotter föddes på BF+16 så jag räknar helt med att det blir samma nu. Men hur tänker ni andra?

Han kom på bf! Så jag har ju ställt in mig på det den här gången med, först nu sista tiden som jag kommit på att det kanske inte är så sannolikt att lyckas pricka det igen, haha!
  • WiMe06

Min första kom i v 37+0 med igångsättning pga havandeskapsförgiftning, nr 2 kom i v 35+1 efter att vattnet gått sådär filmiskt, haha. Så jag är inställd på allt där emellan ungefär den här ggn, allt över v 37+1 känns ju länge, haha. Men jag hoppas verkligen att bebis vill stanna till v 38+0 iallafall.
  • Mallis87

Min dotter kom kl 9.28 i vecka 36+3... Och det är jag i idag! Så än så länge har jag varit gravid i 4 timmar längre än sist :) Jag har bf den 15 jan, och hoppas verkligen lillen stannar tills efter nyår! Men är ändå beredd på att det KAN hända när som typ! Sist hade jag haft någon morgon med lite smärtsamma sammandragningar som började några veckor innan dottern föddes, och dagen innan hon föddes gick slemproppen på morgonen, under dagen hade jag mensvärk till och från. Sen slutade allt på eftermiddagen, och pang så gick vattnet 21.30 på kvällen!

Denna gången har jag inte haft några känningar alls än. Lite sammandragningar när jag går för fort/går i trappor/bär på dottern men inga som är smärtsamma. Så jag hoppas det är tecken på att det är minst en vecka och lite till kvar :)
  • mitthemligajag

Fyyyyy jag är sååå deppig just nu :( behöver få skriva av mig, hoppas jag inte deppar ner er andra.... En gammal klasskompis som väntar barn i typ maj, hennes pappa körde ihjäl sig på motorvägen i lördags, 51 år gammal.... Idag fick jag reda på att en av mina bästa vänners pappa suttit i en bil i lördags kväll och fått en hjärtinfarkt, han har legat utan syre så pass länge att han är totalt hjärnskadad och dör utan respirator så idag transporteras han hem till vårt läns lasarett och imorgon stängs maskinerna av. Livet är sååå jävla skört och så äckligt orättvist. Sitter här med min ettåring och en stökig en i magen och känner mig så otroligt rädd för livet... Att de bara plötsligt kan ta slut sådär och jag kan ingenting göra. Så slår en fruktansvärt jobbig tanke mig, att när en ny låga tänds så släcks en annan och på någon konstigt sätt så blir jag och klandra mig själv, helt sjukt. Sitter säkerligen mycket i att jag fick höra de många gånger när jag väntade dottern och min mormor dog precis innan från att ha vart fullt frisk .... Nä fyfan ush, Depp Depp Depp blev de här nu :(

• Hame

Min son kom bf+9. Jag tror (och hoppas lite...) att jag går över denna gången så att det blir 2016. Nu är mitt bf 29/12 och jag hade gärna klarat mig över tolvslaget och helst några dagar till Tungan ute

Nu kan ju bebisen bestämma sig för att komma innan iaf, men jag tror inte riktigt på mitt bf. Tog ägglossningstest och om det bf:et jag har nu skulle stämma så skulle jag redan varit gravid då. Svårt att få ägglossning när man är gravid haha Flört
  • Förstaförsökaren26
    mitthemligajag skrev 2015-12-22 13:36:27 följande:

Fyyyyy jag är sååå deppig just nu :( behöver få skriva av mig, hoppas jag inte deppar ner er andra.... En gammal klasskompis som väntar barn i typ maj, hennes pappa körde ihjäl sig på motorvägen i lördags, 51 år gammal.... Idag fick jag reda på att en av mina bästa vänners pappa suttit i en bil i lördags kväll och fått en hjärtinfarkt, han har legat utan syre så pass länge att han är totalt hjärnskadad och dör utan respirator så idag transporteras han hem till vårt läns lasarett och imorgon stängs maskinerna av. Livet är sååå jävla skört och så äckligt orättvist. Sitter här med min ettåring och en stökig en i magen och känner mig så otroligt rädd för livet... Att de bara plötsligt kan ta slut sådär och jag kan ingenting göra. Så slår en fruktansvärt jobbig tanke mig, att när en ny låga tänds så släcks en annan och på någon konstigt sätt så blir jag och klandra mig själv, helt sjukt. Sitter säkerligen mycket i att jag fick höra de många gånger när jag väntade dottern och min mormor dog precis innan från att ha vart fullt frisk .... Nä fyfan ush, Depp Depp Depp blev de här nu :(

Fy så hemskt :( kan inte ens föreställa mig den sorgen!
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2015-12-22 13:29:43 följande:
    Han kom på bf! Så jag har ju ställt in mig på det den här gången med, först nu sista tiden som jag kommit på att det kanske inte är så sannolikt att lyckas pricka det igen, haha!
    Åh tänk om du får på BF igen! Vore bra häftigt! :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)