• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-23 02:41:08 följande:
    Haha ja jag såg när jag var på julbord att jag hade fått ett par bristningar på undersidan av magen! Var på toa som var pytteliten, när jag skulle dra upp strumpbyxorna vände jag mig mot den låga spegeln och minsann, där var dom! Fick ett par med sonen, jag vet att jag trott att de kom efter förlossningen men nu är jag inte lika säker för de kanske bara gömde sig, som de här. Haha!
    Såg också mina första bristningar härom dagen, när jag på egen hand försökte föreviga magen med systemkameran och självutlösaren, haha. Dem gömde sig så fint där under.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-23 02:37:01 följande:
    Jag hatar också nätterna, lika glad varje morgon när nästa är över. Igår gick jag frivilligt upp 5:20 när jag vaknade (maken var redan uppe för han skulle jobba), bara för att jag inte stod ut med mer natt... Inatt har jag så vansinnigt ont i halsen så jag vet inte vad jag ska ta mig för. Blir att ringa vc i morgon helt klart.
    Usch, nedrans förkylning, nu får den väl snart ta och släppa för dig. Du gör rätt i som ringer vc, inte roligt om det blir värre över juldagarna nu.
  • fruthomas
    WiMe06 skrev 2015-12-23 05:43:06 följande:

Såg också mina första bristningar härom dagen, när jag på egen hand försökte föreviga magen med systemkameran och självutlösaren, haha. Dem gömde sig så fint där under.

Det var samma med första för mig. En vecka innan bf skulle jag fota magen och hittade då mina fartränder Min teori är att de kommer om man växer för fort eller när man "tappar" magen när bebisen kryper ner i bäckenet (om det sker snabbt). Därför tror jag att de ofta kommer sent. Jag har inga nya för den här gången, än. I början var jag lite deprimerad över dem, men allt eftersom de bleknade, magen återtog en mer normal form och jag märkte att maken inte brydde sig det minsta så har jag också slutat göra det.

Idag är det tvätta och packa inför morgondagen som gäller. Så skönt att allt annat är klart! Och maken är bättre i foten (mha alvedon 665mg*2).
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-12-23 02:17:49 följande:

Jaha, GRATTIS, där kom väl den jävla magsjukan som en släng på posten också precis vid jul. Vaknade nyss av att äldsta sonen hulkade, fick springa in med honom på toa där han kräktes lite. Han mår inte illa säger han och har inte ont i magen. Hoppas hoppas hoppas det inte är ngt, det blir ju en underbar jävla jul isåfall. Så ska väl förlossningen dra igång isåfall på det med, haha!!! Näe, jag är inte bitter!!

Nej! Det är ju skräcken med magsjuka. Hoppas ni andra klarar er, framförallt att du klarar dig.
  • mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2015-12-23 02:13:36 följande:
    Undra jag om bebis kommer fortsätta ha samma dygnsvanor utanför magen sedan? En del säger ju att man kan märka av lite samma, isåfall blir det joobbiga kvällar och förnätter.
    Åhhh fyyyy då kommer jag gå under haha
  • mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2015-12-23 02:17:49 följande:

Jaha, GRATTIS, där kom väl den jävla magsjukan som en släng på posten också precis vid jul. Vaknade nyss av att äldsta sonen hulkade, fick springa in med honom på toa där han kräktes lite. Han mår inte illa säger han och har inte ont i magen. Hoppas hoppas hoppas det inte är ngt, det blir ju en underbar jävla jul isåfall. Så ska väl förlossningen dra igång isåfall på det med, haha!!! Näe, jag är inte bitter!!

Oh no :( hoppas han inte smittar ner er resterande!!
  • mitthemligajag

De här med bristningar, min barnmorska sa att mörka bristningar som liksom bara ligger uppepå huden och inte blivit som ärr bara är hormonrelaterade och försvinner med tiden och de verkar faktiskt ha stämt för de flesta bristningar jag fick från förra grav försvann under sommaren när dom blektes :)

• mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2015-12-22 19:14:43 följande:

Ursäkta infon, men har fått såna sjuka flytningar så det känns som man kissar på sig varje gång det kommer en. Känns så äckligt. Är det vanligt att man får rikligare flytningar såhär på slutet?

Jag har också fått helt annorlunda flytningar sista dagarna, vita rinniga bläää!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-23 05:48:10 följande:

Usch, nedrans förkylning, nu får den väl snart ta och släppa för dig. Du gör rätt i som ringer vc, inte roligt om det blir värre över juldagarna nu.

Ja puh jag fick en telefontid 8:25 så får vi se om jag får nåt utöver det eller om jag ska "vänta och se, säkert bara virus". Jag tycker ändå jag försökt härda ut ordentligt nu eftersom jag ändå varit dålig i 10 dagar...

Idag skulle jag ju ta sovmorgon. Sonen är hos mina föräldrar och det är så skönt att bara få slappa, maken är ledig också. Meeeen så hade han såklart glömt stänga av ett av sina larm så 06:15 ringde hans klocka, störigt när min stod på 7 för att ringa vc! Men men. Gött att kunna ta allt i egen takt och inte behöva rusa upp med fyraåring som vaknar i 110 km/h, haha.
  • qatteriin
    mitthemligajag skrev 2015-12-23 07:49:10 följande:

De här med bristningar, min barnmorska sa att mörka bristningar som liksom bara ligger uppepå huden och inte blivit som ärr bara är hormonrelaterade och försvinner med tiden och de verkar faktiskt ha stämt för de flesta bristningar jag fick från förra grav försvann under sommaren när dom blektes :)

Ja de där jag fick förra graviditeten har jag knappt sett alls faktiskt, till skillnad från några jag har på låren sen tidigare, så de känns betydligt mer ytliga!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)