• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-25 03:17:41 följande:
    Åh gud, då har du det värre än jag! Vi sover iaf i en sån där bäddsoffa som är en madrass på sitsen och en som man drar ut underifrån. Svinhårda och 70 cm breda men de ligger iaf still - och jag har bara EN unge kloss an mig här, hehe. Sonen vaknade och skrek hysteriskt av mardrömmar för en halvtimme sen. Precis efter att jag vaknat av mardrömmar... Det är lite creepy, det händer väldigt ofta att vi drömmer mardrömmar samtidigt. Men jag vaknar oftast nån minut före honom så det är ju skönt för då kan jag trösta honom fort...
    Åh, dem är ju verkligen stenhårda en sån bäddsoffa. Hoppas du fått sova nåt skönt iallafall. Usch å fy för mardrömmar, hoppas ni båda kunde somna om sen.
    Vaknade nyss men fy attan så dåligt jag sovit inatt, varje gång man rört sig så knarrar ju hela madrassen och ungarna har snarkat och snorat, hunden har kommit in sjuhundra ggr typ och pipit (tycker det är konstigt vi ligger här, haha).
    Skönt att åka hem idag och sova i sin egna säng inatt. Haha.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-25 09:03:44 följande:

Åh, dem är ju verkligen stenhårda en sån bäddsoffa. Hoppas du fått sova nåt skönt iallafall. Usch å fy för mardrömmar, hoppas ni båda kunde somna om sen.

Vaknade nyss men fy attan så dåligt jag sovit inatt, varje gång man rört sig så knarrar ju hela madrassen och ungarna har snarkat och snorat, hunden har kommit in sjuhundra ggr typ och pipit (tycker det är konstigt vi ligger här, haha).

Skönt att åka hem idag och sova i sin egna säng inatt. Haha.

Haha ja herregud vad jag längtar efter våran säng! Det blev ca 40 cm över till mig efter en stund eftersom maken rullade över på rygg och omöjligen gick att väcka, så jag har haft så innerligt ont nu på morgonen, var tvungen att ta alvedon. Ont i magen men jag tror bara det var ligamenten efter den dåliga sovställningen, hoppas det iaf. Haha djur störde oss här också, katten drog igång vid 6:20, men hon bråkade iaf inte under natten!
  • minahjärtan0609
    amalie79 skrev 2015-12-25 00:03:51 följande:

Usch! Hur gammal är sonen? Han kan inte helt enkelt ätit för mycket och skumt? Sambons son är sådan. Börjar han blanda in typ grädde eller för många olika saker så är det som att trycka på returknappen.

Vi har haft en skön jul och barnen åkte hem med farmor och farfar så tyst nu.

Men vi var många och soffan liten så jo vem hamnade skräddare på golvet hela kvällen jo den höggravida. Nu har jag varken ont av foglossning eller annat direkt men kan sägs att svansen är hyfsat öm nu...

Jag hoppas att det är som du säger. Han är 6 år och käkade godis dagen lång. Håller tummarna.

Hoppas att ni som övernattat på gamla knöliga soffor får komma hem och sova ett par dagar innan det är dags.

Ja nästa milstolpe är nyår, inte omöjligt att vi klarar oss!
  • Eleonor01

Det bästa m all julmaten e resterna :) bara att gå å nalla hela tiden! Till lunch blir det köttbullar korv å pasta.

Fick en slow cooker igår :)) i den ligger nu ett kilo kött m taco kryddning. Ska faktiskt bli väldigt gott m taco ikväll istället!

Va i affären å handlade ytterligare grejer till mig ä lillan. Saker till skötbordet å efter hemkomst. Jösses längtan e stor i familjen :)

• kindofnothing

God fortsättning på er!

Har fått en vätskefylld blåsa mitt på överläppen efter min tvåveckorsförkylning... inte känt något "pirr" men antar att det är herpesblåsa, har haft det förr (mitt immunförsvar o fogen är verkligen det värsta med graviditeten.) Det verkar inte som att några munsårssalvor/plåster är godkända vid graviditet. Har någon av er någon lösning eller hjälp?

• qatteriin
    kindofnothing skrev 2015-12-25 11:44:25 följande:

God fortsättning på er!

Har fått en vätskefylld blåsa mitt på överläppen efter min tvåveckorsförkylning... inte känt något "pirr" men antar att det är herpesblåsa, har haft det förr (mitt immunförsvar o fogen är verkligen det värsta med graviditeten.) Det verkar inte som att några munsårssalvor/plåster är godkända vid graviditet. Har någon av er någon lösning eller hjälp?

Vilken osis! Men både Anti och Vectavir går utmärkt att använda under graviditet enligt janusinfo.se som är den enda källan jag använder för info om läkemedel och fosterpåverkan, eftersom det är info från uppdaterad forskning. Håller med om att det är hemskt med immunförsvaret under graviditeten! Är så trött på denna monsterförkylningen jag haft nu i två veckor...
  • WiMe06

Äckelvarning!!!

Jag är rätt övertygad om att slemproppen lossnade i morse. Det såg ut som värsta snorslemmet, jättetjock, segt och det var större än en 5 krona i storlek, kunde liksom
    torka torka torka.

Så nu blir det att försöka ta det så lugnt det bara går för att inte riskera att dra igång ngt i förväg. Åh, vill verkligen klara nyårsstrecket.

• WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-25 10:11:19 följande:
    Haha ja herregud vad jag längtar efter våran säng! Det blev ca 40 cm över till mig efter en stund eftersom maken rullade över på rygg och omöjligen gick att väcka, så jag har haft så innerligt ont nu på morgonen, var tvungen att ta alvedon. Ont i magen men jag tror bara det var ligamenten efter den dåliga sovställningen, hoppas det iaf. Haha djur störde oss här också, katten drog igång vid 6:20, men hon bråkade iaf inte under natten!
    Charmen med att sova borta, haha. Och glädjen att få komma hem till sin egna säng har precis bäddat rent vår så det blir härligt att gå och lägga sig ikväll.

Usch, ja hopps värken beror på den dåliga sovställningen och att det släpper snart.
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-12-25 11:29:48 följande:

Det bästa m all julmaten e resterna :) bara att gå å nalla hela tiden! Till lunch blir det köttbullar korv å pasta.

Fick en slow cooker igår :)) i den ligger nu ett kilo kött m taco kryddning. Ska faktiskt bli väldigt gott m taco ikväll istället!

Va i affären å handlade ytterligare grejer till mig ä lillan. Saker till skötbordet å efter hemkomst. Jösses längtan e stor i familjen :)

Haha, visst är det. Här blir det faktiskt grillat ikväll. Lunchen blev rester från gårdagen.

Åh, hade gärna kikat in rean, men hoppar över det, känns som att utmana ödet i onödan.

Förresten, hade besök av mannens kusin i förrgår, dem har en troll Bedside crib som vi gärna får låna. Det enda kruxet är att dem bor i Sthlm, haha. Men mannen ska troligtvis upp dit i slutet av januari så förhoppningsvis kan han ta med den hem isåfall.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)