• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-23 09:52:30 följande:
    Vad bra, hoppas du kam få ngt bättre än dem där trista orden.
    Jag fick "det är ingen infektion i alla fall så det behövs inget penicillin", haha! Han tyckte jag skulle fortsätta med de receptfria mediciner jag använt hittills. Att jag använt nässpray i 10 dagar var tydligen inga problem heller och så skulle jag tryckutjämna öronen, jamen tack, det har jag ju gjort hela tiden. Hehe. Men nu får jag härda ut bara, jag är ju van vid det.
  • CarolinaH

Var till BM i går. Tydligen är bebis redan fixerad. 37+3 idag. Tidigare 3 kom 7-6 dagar innan bf. Och det vore faktiskt lite okej. Så länge jag kommer förbi 1/1 så är jag nöjd.
    Fick åka och hämta maken i natt från sista julfirandet med jobbet. Kom hem vid 03:30. Sen dess har jag kämpat med att sova. Men det finkar inte riktigt på nätterna. Ont överallt. Ena sekunden är kudden för hög, nästa för låg. Täcket för tjockt, för varmt i rummet. Ja jag somnar väl till i ca 20minuters intervaller.
    Idag packas väska och bilstol in i bilen för några dagars firande hos släktingar. Åker dock hem över natten. Men alltid skönt att veta att väskan finns där om vi skulle behöva åka in.

• WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-23 11:17:45 följande:
    Jag fick "det är ingen infektion i alla fall så det behövs inget penicillin", haha! Han tyckte jag skulle fortsätta med de receptfria mediciner jag använt hittills. Att jag använt nässpray i 10 dagar var tydligen inga problem heller och så skulle jag tryckutjämna öronen, jamen tack, det har jag ju gjort hela tiden. Hehe. Men nu får jag härda ut bara, jag är ju van vid det.
    Åh, precis det man vill höra. Hoppas det går över fort nu så du slipper skiten. Inget roligt att ha det så.
  • Förstaförsökaren26

Fy fan för å vara ute på stan i detta tillstånd. Hade en del klappar kvar( skyller på gravid hjärna som gjort att jag glömt en del folk) så jag drog med mig dottern upp i hopp om att det skulle funka. Slutar med att hon tok skriker i varje affär å slänger sig på golvet. Varav jag får bära henne å alla påsar å som grädden på moset springa in på toaletten på åhlens å kaskad kräkas. Har haft illamående/kräkningar hela graviditeten men hade hoppats på att det skulle ha försvunnit nu men icke! Puuuuhh slutade med att sambon fick köra hem oss å han å jag får ge oss iväg senare å fixa de jag inte hann nu!

• Seven Costanza

Igår lämnade jag in min sista inlämning före jul, så nu blir det lite välförtjänt ledighet! Vi började dagen med scones, kändes sådär semesterlyxigt och skönt. I eftermiddag hämtar vi min kompis på flygplatsen och det ska bli så härligt!

God jul allihop, hoppas alla bebisar håller sig inne över julen och helst nyår också och att ni får må bra!

• WiMe06
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-23 12:13:25 följande:

Fy fan för å vara ute på stan i detta tillstånd. Hade en del klappar kvar( skyller på gravid hjärna som gjort att jag glömt en del folk) så jag drog med mig dottern upp i hopp om att det skulle funka. Slutar med att hon tok skriker i varje affär å slänger sig på golvet. Varav jag får bära henne å alla påsar å som grädden på moset springa in på toaletten på åhlens å kaskad kräkas. Har haft illamående/kräkningar hela graviditeten men hade hoppats på att det skulle ha försvunnit nu men icke! Puuuuhh slutade med att sambon fick köra hem oss å han å jag får ge oss iväg senare å fixa de jag inte hann nu!

Usch, inte den mest optimala situationen. Fy vad jobbigt med kräkningarna. Hoppas ni fick tag i sista klapparna trots allt runt omkring.

Kom just hem från Systembolaget, köpte lite alkoholfritt alternativ till mig i form av vin, så passade jag på att in på Maxi också och fixa sista klapparna, jag som va färdig. Det blev varsin eltandborste till kidsen. Så nu blir det uppesittarkväll med Bingolotto och imorgon gör jag maten jag ska ha med. Sen blir det bara lugn och skön jul. Nu hoppas vi att alla bebisar kan njuta av julen i magen. Har fortfarande dessa grönaktiga sega flytningar. Hoppas det inte är ngt.

God jul på er nu allihopa och hoppas ni alla får en jättemysig och fin helg.
  • fruthomas

Lite dåligt med aktivitet här idag.. Men jag antar att alla förbereder julen eller kanske till och med firar lite

Jag har nästan haft en för lugn dag. Ungefär som när man var barn och den 23e segade dig fram i väntan på den 24e.

Jag somnade om på soffan imorse och vaknade 9.40. Barnen var lugna och lekte bra. Men jag fick dåligt samvete för att det blev sen frukost. Inget barnen verkade bry sig om heller.

Vi tog en tur till Biltema för att reka lite inför kommande garagebygge. Skönt att bara åka runt lite och fördriva tiden. Nu väntar jag bara på att tvätten ska torka så att jag kan packa klart till imorgon.

Jag ligger på soffan och tar det lugnt för jag är helt otroligt trött (trots extra sömn) och har lite sammandragningar/förvärkar liksom jag har haft de senaste kvällarna. Maken blir lite orolig när jag ligger här och stönar.

Jag har märkt att jag nog undermedvetet spänner mig rätt mycket, fick lite massage igår och var så öm i nacken(har även spänningshuvudvärk) och jag har ont i tänderna/käken eftersom jag förmodligen gnisslar tänder på nätterna.

Hoppas alla får en riktigt god och lugn Jul med många fina nya minnen!

Jag hoppas även alla bebisar stannar kvar i magarna, även om de så klart är välkomna lite tidigare

• Defeateris
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-23 12:13:25 följande:

Håller med dig.. Jaf hade alla mina julklappar kvar att köpa så der var bara att bita ihop ovh ge sig ut i kaoset.. Lämnade sonen på dagis - eftersom jag har graviditetsledigt har jag dagistid 09-14 för honom varje dag. Utnyttjar inte det alltid men idag lämpade det sig väl..

Fick köpt alla klapparna till slut. Klart slitigast var julklappen till min minsta lillebror - ett hantelset på 18 kilo samt 15 kilo till i lösa viktskivor... Jag kommer INTE att bära in skiten från bilen, slår in ett av viktskivepaketen och sen får han hämta resten själv.. :)

Men jäklar vad trött jag är nu och fogarna är helt slut! TENSen - here i come!
  • minahjärtan0609

Här har det också förberetts det sista inför julafton, som vi firar hemma hos oss. Bingolotto har vi spelat och jag är fullproppad med godis. Nu har barnen kommit i säng och jag tänkte göra det samma.

God jul till er alla och vi får hoppas att ingen bebis vill titta ut just i morgon.

• amalie79

Hade en julklapp kvar och den fixade vi idag, skönt! Nu är problemet att granen är för stor för slingan så det ser jättefattigt ut :) så imorgon blir det en tur till rusta för att köpa en slinga till!

Den såg ju inte så stor ut när vi köpte den....sa sambon.

Fast jo. Det gjorde den nog. Se på bilden. Det är alltså undertecknad som står och håller i den. Jag är en kvinna av svensk normallängd, 167 cm.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)