• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    Mattenörd skrev 2015-12-31 11:06:38 följande:

Hej hörni!

Det var vattnet som hade gått i förrgår kväll. Vattnet gick runt 18. Runt halv 9 var svärmor på plats för att passa storebror. Vi skrevs in på förlossningen 21.15 och 21.24 kom vår lilla Astrid ut. Vi hängde knappt med i vad som hände men alla mår bra. Vi hade nog kunnat åka hem redan igår men ville stanna en natt till för att vila och landa lite. Nu är vi på väg hen för att fira nyår med våra två älskade barn.

Men Gud, vilken snabb entré till världen hon ville fira nyår redan iår. JÄTTEstort grattis till lilla Astrid och hoppas ni mår bra <3
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-12-31 10:44:47 följande:
    Sambon sa att man får "ta med sig den stora plånboken" och i värsta fall inte släppa ut barnmorskan från rummet förrns hon skrivit in 1/1 haha. Nä något sådant drama hoppas jag vi slipper, hur mår du och lilla fröken ? :)
    Haha, ja, det är kanske en lösning hoppas ni slipper det, kan kanske bli dyrt annars

Vi mår fint, ska bli så skönt att få vara hemma. Känns helt otroligt. Familjen är på väg nu och ska hämta oss.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-31 11:13:19 följande:
    Åh vad härligt, grattis och gott nytt år! Så himla bra att det finns hemsjukvård från neo även om jag förstår att det är lite läskigt. Underbart att få fira nyår hemma!

Själv har jag inga känningar alls så vem vet, jag kanske fixar vårt bf-datum ändå... :-P
    Ja, nu får du minsann hålla bf iallafall
    Skönt iofs att kunna få göra det

Ja, det känns kanon att dem erbjuder det. Få vara hemma tror jag gynnar både amningen och lilla tösen att komma igång snabbare.
    Bara att ringa när som helst på dygnet om jag skulle vara orolig för ngt.
    Helt underbar personal är det här med.

Fick en chock igår när en mamma till en utav äldsta pojkens klasskamrater kom in till oss och sa att hon hade hand om oss. Visste inte att hon jobbade här hon fick en chock hon också, haha, hade inte sett att jag var gravid.
  • mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2015-12-31 11:39:24 följande:
    Haha, ja, det är kanske en lösning hoppas ni slipper det, kan kanske bli dyrt annars

Vi mår fint, ska bli så skönt att få vara hemma. Känns helt otroligt. Familjen är på väg nu och ska hämta oss.
    Åh va mysigt att få komma hem!!!! Hoppas allt kommer gå fint där hemma
  • mitthemligajag

Hej hörni!

Det var vattnet som hade gått i förrgår kväll. Vattnet gick runt 18. Runt halv 9 var svärmor på plats för att passa storebror. Vi skrevs in på förlossningen 21.15 och 21.24 kom vår lilla Astrid ut. Vi hängde knappt med i vad som hände men alla mår bra. Vi hade nog kunnat åka hem redan igår men ville stanna en natt till för att vila och landa lite. Nu är vi på väg hen för att fira nyår med våra två älskade barn.

Stort grattis!! :)
  • mitthemligajag
    verrron skrev 2015-12-31 10:38:55 följande:
    Min dotter var beräknad till den 31/12 (men hon föddes den 21/12) iaf så sa bm o Aurora BM då att föder man den 31/12 oavsett tid så hade man möjlighet att de kunde skriva 1/1 ändå om man gärna ville ???? nu är det visserligen 10 år sedan så jag vet inte hur det är nu..
    Ja skulle lilleman kika ut idag så hoppas jag verkligen på att dom kan ha lite överseende med det för hans egen skull ;)

Undra hur många de är som är födda just den sista december, om man som förälder har ett val så lär de ju inte vara någon som fyller år då haha
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-31 11:45:28 följande:

Ja, nu får du minsann hålla bf iallafall

Skönt iofs att kunna få göra det

Ja, det känns kanon att dem erbjuder det. Få vara hemma tror jag gynnar både amningen och lilla tösen att komma igång snabbare.

Bara att ringa när som helst på dygnet om jag skulle vara orolig för ngt.

Helt underbar personal är det här med.

Fick en chock igår när en mamma till en utav äldsta pojkens klasskamrater kom in till oss och sa att hon hade hand om oss. Visste inte att hon jobbade här hon fick en chock hon också, haha, hade inte sett att jag var gravid.

Haha häftigt att ha en bekant där och att hon inte sett att du var gravid! Som en arbetskamrat till mig som för en månad sen blev chockad när jag sa att jag skulle ha barn i januari... eeeeeh det har inte direkt varit en hemlighet på jobbet och vi ses varje dag i princip, haha! Men den damen är rätt självupptagen haha så det förklarar väl den saken.

Ja jag tror du har rätt, att det gynnar alla delar att få vara hemma i ens egen trygga atmosfär, även om det är fantastisk personal. När man har den backupen och ändå kan vara hemma i "lugn och ro" (hehe) så lär det ju komma igång med mer oxytocin i kroppen!
  • qatteriin

Guuuuuud vad trött jag är, och då har jag ändå sovit ok inatt!! Maken somnade när han var inne och nattade om sonen igår kväll precis när han skulle lägga sig, och vaknade inte förrän sonen kom igång vid kvart över sju... haha! Så jag har för en gångs skull sovit helt ostört förutom alla kisspauser. Men ändå är jag helt slut. Tog järnvärdet igår hos bm så vi får se om det kke är det som spökar, eller så är kroppen bara slutkörd.

Men det mesta inför kvällens nyårsmiddag är iaf förberett så långt det går så det är bara själva att laga maten kvar, och att duka. Sonen är helt galen dock och springer omkring naken, nyss hojtade han spontant "JAG ÄR BÄST I HELA JOOORDEN!!!" från sitt rum, så det här kan bli en spännande dag... med mycket små chanser för att vila i lugn och ro... Haha! Man har aldrig tråkigt med den ungen iaf.

• Hame

Hej hörni!

Stort grattis, skönt att det gick bra trots att det var snabbt!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)