• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-12-31 19:21:16 följande:
    Det är tydligen jättelång väntetid på Aurorasamtal och enligt min Bm så var det försent för mig. Hade inte hunnit få komma dit. Därför blev Mvc s psykolog nödlösningen. Men det är bra för som ni säger så kan man ju prata om annat där också.
    Jag blev erbjuden aurorasamtal nu efter min förlossning för precis efter förlossningen hade jag sagt att det var det värsta jag varit med om, det blev liksom en chock när det gick från noll till hundra på knappt 1 minut liksom. Men igår kändes det bättre så jag avböjde samtal. Vet dock inte hur lång väntetid det var här. Men det kändes jätteskönt att dem lyssnade och tog till sig och ändå erbjöd mig samtal.
  • Krocki1

Det låter inge kul. :(

Själv är jag helt öm i underlivet. Har börjat få förvärkar/värkar. Vad är vad liksom?

Men de är inte regelbundna. Laddade precis ner en värk app och har bara hunnit registrera två värkar. Det var 9 minuters mellanrum mellan dom två.

Hoppas inte det stannar av. :)

mitthemligajag skrev 2016-01-01 02:38:16 följande:

Vet inte, sitter just nu på badrummet och skakar av illamående och en magknipssmärta i magen som för mig säger diarre men diarre är det inte.... Började precis så här förra gången också men än vet jag inte om de är någon slags matförgiftning på gång suck.... Vi får se om någon timme vad som händer

• mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2016-01-01 03:36:18 följande:

Gott nytt år på er allihopa och härligt att ni alla klarade strecket! Tänk nu får ni alla bebis iår

Sitter nu i soffan och ammar för fullt med tillmatning via sonden också. Resten av familjen sover.

My god. Vilken omställning att bli 3 barnsmamma. Då Wendela är så liten ännu och fortfarande omfattas av neovård får tyvärr inte killarna hålla henne så mkt, hon ska helst bara vara hos mamma och pappa nu under vårdtiden. Det är jättejobbigt för killarna för dem vill såå gärna hålla henne, klappa på henne, köra henne i vagnen, stoppa om och Gud vet allt. Jobbigt när dem inte får. Plus att dem inte direkt kan träffa kompisar heller pga infektionsrisken. Jobbig tid för dem vilket påverkar humöret en del hos dem.

Tack detsamma, hoppas ni fick en fin gårdag/kväll på hemmaplan! stackars store brorsorna, är dom så pass stora att ni kan förklara och dom förstår?
  • mitthemligajag
    Krocki1 skrev 2016-01-01 05:43:12 följande:

Själv är jag helt öm i underlivet. Har börjat få förvärkar/värkar. Vad är vad liksom?

Men de är inte regelbundna. Laddade precis ner en värk app och har bara hunnit registrera två värkar. Det var 9 minuters mellanrum mellan dom två.

Hoppsan då är de nog igång för dig!!! :D när har du bf? Här är de fortfarande ett otroligt illamående som härjar men ingenting som kommer upp... Helvetets natt med kallsvettningar och sammandragningar men inga smärtsamma. Tråkigt nog... Men de känns som att de är något som spökar ändå, de kommer fortfarande blodiga "snorslemmiga" flytningar (ursäkta) ;) och blodet blev färskt igen nu på morgonen från att ha varit lite brunt i natt så ngt händer
  • Hame

Känner mig så.mycket mer harmonisk nu när det är 2016 haha! Innan tänkte jag hela tiden " börjar det nu? Hoppas det, eller inte" :) Nu får han komma när han vill!

Vi hade en lugn nyår hemma med mina föräldrar som sällskap. Lyckades också med gemensamma krafter skrapa fram en trerätters!

• Eleonor01
    mitthemligajag skrev 2016-01-01 06:30:04 följande:
    Hoppsan då är de nog igång för dig!!! :D när har du bf? Här är de fortfarande ett otroligt illamående som härjar men ingenting som kommer upp... Helvetets natt med kallsvettningar och sammandragningar men inga smärtsamma. Tråkigt nog... Men de känns som att de är något som spökar ändå, de kommer fortfarande blodiga "snorslemmiga" flytningar (ursäkta) ;) och blodet blev färskt igen nu på morgonen från att ha varit lite brunt i natt så ngt händer
    Hur mår du nu??? Har du pratat m förlossningen?
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-01 03:36:18 följande:

Gott nytt år på er allihopa och härligt att ni alla klarade strecket! Tänk nu får ni alla bebis iår

Sitter nu i soffan och ammar för fullt med tillmatning via sonden också. Resten av familjen sover.

My god. Vilken omställning att bli 3 barnsmamma. Då Wendela är så liten ännu och fortfarande omfattas av neovård får tyvärr inte killarna hålla henne så mkt, hon ska helst bara vara hos mamma och pappa nu under vårdtiden. Det är jättejobbigt för killarna för dem vill såå gärna hålla henne, klappa på henne, köra henne i vagnen, stoppa om och Gud vet allt. Jobbigt när dem inte får. Plus att dem inte direkt kan träffa kompisar heller pga infektionsrisken. Jobbig tid för dem vilket påverkar humöret en del hos dem.

Åh vad tufft för de stora att de inte får engagera sig som de vill, jag förstår att det blir kämpigt! Hoppas ni blir utskrivna snart! Känns det som det funkar annars med amning och sond och grejer? Fy det där med infektionsrisken också... förstår att det är ännu värre med en så liten som Wendela men ibland funderar jag på hur vi tänkte som "skaffade" en midvinterbebis... Jättefint namn förresten, jag hade en kompis som hette Wendla när jag var liten, nu tycker jag det låter lite rumphugget utan det där e-et mitt i, hehe.
  • qatteriin
    Krocki1 skrev 2016-01-01 05:43:12 följande:

Håller tummarna för att det blir mer regelbundet! Ja vad är vad, gör det tillräckligt ont så är det väl värkar tänker jag, hehe. Ingen aning.
  • qatteriin
    mitthemligajag skrev 2016-01-01 02:38:16 följande:

Vet inte, sitter just nu på badrummet och skakar av illamående och en magknipssmärta i magen som för mig säger diarre men diarre är det inte.... Började precis så här förra gången också men än vet jag inte om de är någon slags matförgiftning på gång suck.... Vi får se om någon timme vad som händer

Åh fy vad plågsamt det låter!!
  • Elma

Gott nytt år önskar jag er alla oavsett om bebis är utanför eller kvar i magen! Hoppas vi alla får en härlig start på nya året och att 2016 blir ett år fyllt av av glädje med våra bebisar och familjer.

Här avslutades 2015 med en trevlig kväll som jag för några år sen hade blivit tokig på. Fyra vuxna och tre barn i åldern 3, 2 och 1 år. Lite lagom kaosartat vid matbordet och bus i köket under kvällens gång. Inte varje nyår det letas spöken under matbordet precis (vi hittade inga spöken, bara en massa smulor). Alla vuxna höll sig vakna till tolvslaget då alla barn faktiskt sov, vet inte vilket som är mest imponerande där ;)

Svar på tråden BF Januari 2016 :)