• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Förstaförsökaren26
    amalie79 skrev 2015-12-31 19:21:16 följande:
    Det är tydligen jättelång väntetid på Aurorasamtal och enligt min Bm så var det försent för mig. Hade inte hunnit få komma dit. Därför blev Mvc s psykolog nödlösningen. Men det är bra för som ni säger så kan man ju prata om annat där också.
    Men va dåligt! Min BM ringde för aurorasamtal i slutet av nov å jag fick tid inom 1 vecka! Kan verkligen rek det! Har gått ett par ggr nu å även träffat läkare så jag känner mig mkt lugnare!!
  • qatteriin

Jag vågar nog ta för givet nu att det blir en 2016-bebis här! Alldeles lagom lugn kväll här med god mat med mina föräldrar, jag är mest imponerad att jag orkade få ihop en trerättersmiddag (med lite hjälp från maken), gott blev det också. Gott nytt år!

• minahjärtan0609

Ja nu vågar vi allt tro att det blir bebis 2016. Detta har varit det lugnaste nyåret hittills i mitt liv. Mysigt men lite udda att ligga med mjukisbyxor i soffan kl halv 11 och kämpa med att vara vaken :) gott nytt år på er!

• Nettiis
    mitthemligajag skrev 2015-12-31 20:04:38 följande:
    Men fy då! Hoppas de inte är allvarligare än magsjuka och att du inte blir smittad
    Domen blev kraftig magkatarr.. Fy fy fy!!
  • MeEmmA

Gott nytt år allihopa!
    Vi har passerat över till 2016 :) har känt mig lite orolig hela dagen då jag har haft väldigt ont i nedre delen av magen och gegga bara rinner ur mig hela tiden. Det är nära och nu är det fritt fram för honom när han vill!!
    Har varit med några andra familjer fram till tolvslaget och när det var klart var det väldigt skönt att gå hem med barnen som allihop har lyckats hålla sig vakna för första gången... Men snabbt somnade dom nu!

• Krocki1

Har det hänt något mera för dig?

Här kommer det ff slemmis. Men inte mkt mera blod. Som någon annan sa så var det säkert lite samband med första blödningen.

Hade lite kraftigare menssmärtor nu ikväll så tog alvedon. Blev lite lugnare. Får se om jag kan sova något i natt. Bebis är helt galen i magen. Ilar i hela underlivet.

mitthemligajag skrev 2015-12-31 16:00:00 följande:

Jag har så nu! Har blödigt hela eftermiddagen klart blod, sen började slemproppen gå typ i förrgår och den var de inge blod i, men nu har de kommit slempropp med klar rött blod i. Känner också bebis och hade likadant förra gången också så jag känner mig iaf inte orolig,

• mitthemligajag
    Krocki1 skrev 2016-01-01 01:23:45 följande:

Har det hänt något mera för dig?

Här kommer det ff slemmis. Men inte mkt mera blod. Som någon annan sa så var det säkert lite samband med första blödningen.

Hade lite kraftigare menssmärtor nu ikväll så tog alvedon. Blev lite lugnare. Får se om jag kan sova något i natt. Bebis är helt galen i magen. Ilar i hela underlivet.

Vet inte, sitter just nu på badrummet och skakar av illamående och en magknipssmärta i magen som för mig säger diarre men diarre är det inte.... Började precis så här förra gången också men än vet jag inte om de är någon slags matförgiftning på gång suck.... Vi får se om någon timme vad som händer
  • WiMe06

Gott nytt år på er allihopa och härligt att ni alla klarade strecket! Tänk nu får ni alla bebis iår

Sitter nu i soffan och ammar för fullt med tillmatning via sonden också. Resten av familjen sover.

My god. Vilken omställning att bli 3 barnsmamma. Då Wendela är så liten ännu och fortfarande omfattas av neovård får tyvärr inte killarna hålla henne så mkt, hon ska helst bara vara hos mamma och pappa nu under vårdtiden. Det är jättejobbigt för killarna för dem vill såå gärna hålla henne, klappa på henne, köra henne i vagnen, stoppa om och Gud vet allt. Jobbigt när dem inte får. Plus att dem inte direkt kan träffa kompisar heller pga infektionsrisken. Jobbig tid för dem vilket påverkar humöret en del hos dem.

• WiMe06
    mitthemligajag skrev 2016-01-01 02:38:16 följande:
    Vet inte, sitter just nu på badrummet och skakar av illamående och en magknipssmärta i magen som för mig säger diarre men diarre är det inte.... Började precis så här förra gången också men än vet jag inte om de är någon slags matförgiftning på gång suck.... Vi får se om någon timme vad som händer
    Usch, det där låter inget vidare alls, hoppas det går över för dig så du kan få nån sömn inatt. Hoppas du att det är lite tecken på bebis? Jag menar nu är det ju ändå 2016
  • WiMe06
    Nettiis skrev 2015-12-31 18:18:16 följande:

Sitter nu på akuten, dock inte för min skull utan för bästa vännen! Hon har spytt hela dagen och nu på kvällen kom det med blod.
    Vi skulle precis sätta oss och äta, som ända nyktra på plats så körde jag gärna..

Usch stackars din kompis, tur du kunde köra henne iallafall. Skönt att det inte var ngt smittsamt så du får det.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)