• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • FrökenBlå

Värsta minnet efter min förra förlossning var när jag skulle duscha efter. Man fick inte låsa dörren och sambon kunde ju inte stå utanför med bebisen hela tiden, trots att upptagetskylten satt på dörren öppnade en annan pappa dörren två (!!!) ggr för att se om det va ledigt! Där stod man skakig, kladdig, äcklig och helt naken inför en främmande människa, gud va arg jag va!! Denna gången duschar jag hellre på bb om det är samma rutin på förlossningen den här gången med!!! ;(

• Seven Costanza
    FrökenBlå skrev 2015-12-30 20:07:49 följande:

Värsta minnet efter min förra förlossning var när jag skulle duscha efter. Man fick inte låsa dörren och sambon kunde ju inte stå utanför med bebisen hela tiden, trots att upptagetskylten satt på dörren öppnade en annan pappa dörren två (!!!) ggr för att se om det va ledigt! Där stod man skakig, kladdig, äcklig och helt naken inför en främmande människa, gud va arg jag va!! Denna gången duschar jag hellre på bb om det är samma rutin på förlossningen den här gången med!!! ;(

Varför fick man inte låsa? Låter ju helt knäppt! Fan va arg jag hade blivit, usch. Jag hoppas att vi får ett eget rum men de har inte enkelrum här till alla efter förlossningen tyvärr.
  • Seven Costanza
    Blgebo skrev 2015-12-30 19:34:21 följande:

Låg sannolikhet, ja... Jag vågar nog inte ropa hej förrän efter 22....

Oftast tar det några timmar iaf så du borde kunna känna dig lugn om du inte känt ngt vid 19.

Okej ja man får ju se. Middagen börjar 19 så det var mest hur man ska tänka kring det, men väskan är packad och bilbarnstolen är monterad så allt är färdigt om det skulle bli något, och det är ju bara två hus bort som sagt .

Hur vanligt är det att man går från noll känningar ena dagen till förlossning dagen efter? För jag känner inga tecken alls idag i alla fall.
  • Seven Costanza
    qatteriin skrev 2015-12-30 18:58:21 följande:

Ja det är helt obeskrivligt, verkligen! Han tittade från början med stora blå ögon, men på bilden kisar han ju så jag kan tänka mig att det blev lite väl ljust för honom. Men kontakten blev omedelbar minns jag. Det är ju långtfrån självklart att man ska känna "ögonblicklig kärlek" till den där lilla varelsen, men en kontakt kände jag direkt när vi såg på varandra, det var så sjukt häftigt.

Så fint det låter! Jag längtar dit, så fort vi kommit andra sidan nyår .
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-12-30 11:02:20 följande:
    Dem försöker väl alltid övertala en att amma men det är absolut inget krav. Jag ville gärna försöka men jag har även skrivit i mina papper att jag inte tänker traggla med det till jag eller bebis mår dåligt om det inte fungerar. Men det verkar som tösen håller på att få igång det själv, pumpandet blir nästan bara stressigt. Man ser liksom att inget kommer och då blir det en press i sig.

I övrigt mår hon bra, hon börjar bli lite piggare och har röstresurser som heter duga
    Hon hade lite dålig färg vid födseln som sänkte dem där apgarpoängen en del men det gick över rätt snabbt. Läkaren ska undersöka henne senare idag. Viktmässigt har hon inte gått ner mer än 48gr så det är ju bra.

Vi har nog bestämt oss för att det blir en Wendela.
    Haha, ja, bröderna är helt hispiga hemma, den stora grabben har ringt 3 ggr redan idag, haha. Han vill ta med vagnen upp å allting, haha. Det är roligt att dem är glada iallafall. Minsta grabben petade på henne som en tok igår, tror mest han var ute efter att få henne att låta :-P

Vad säger dina hemma, pratar dem mkt om att dem ska få ett syskon eller sådär?
    Wendela är ett jättefint namn! Skönt att hon mådde så bra och att det verkar gå framåt med amningen.
    Jo mina är stissiga med fast på olika sätt. Min son kör omkring med barnvagnen och testar barnprylarna så han ska ha koll på läget. Min dotter är mest orolig över att inte veta när det blir förlossning och var hon kommer att vara och vem som passar dem. Jag har lovar att vi väcker henne även om vi åker mitt i natten.
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-30 20:23:17 följande:

Okej ja man får ju se. Middagen börjar 19 så det var mest hur man ska tänka kring det, men väskan är packad och bilbarnstolen är monterad så allt är färdigt om det skulle bli något, och det är ju bara två hus bort som sagt .

Hur vanligt är det att man går från noll känningar ena dagen till förlossning dagen efter? För jag känner inga tecken alls idag i alla fall.

Vet inte hur vanligt det är, men för mig var det så. Kände inget konstigt på kvällen, gick och la mig vid 22, vaknade vid 01:30 och då gick vattnet... Sen dröjde det ju över ett dygn tills han var ute iofs men igång var det ju direkt även om det inte blev bebis direkt.
    Seven Costanza skrev 2015-12-30 20:25:20 följande:

Så fint det låter! Jag längtar dit, så fort vi kommit andra sidan nyår .

Haha ja precis!
  • qatteriin
    FrökenBlå skrev 2015-12-30 20:07:49 följande:

Åh fy farao!! Jag duschade inte förrän på bb faktiskt för att det kändes så utlämnande på förlossningen där duschen var ute i korridoren. På bb kunde vi låsa, vet inte hur det var på förlossningen. Men hur kan man öppna trots upptagetskylt?! Vansinne!
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-12-30 20:23:17 följande:

Ja som sagt, det hände min syster iaf, första gången. Vaknade med etablerade värkar 23:30, ringde förlossningen, nää du är förstföderska, stanna hemma...ringde igen och meddelade att nu kommer jag in helt enkelt, trots att de försökte övertala henne att bli kvar hemma... Öppen 7 cm vid ankomst och sen kom bebis 4:30 typ.
  • MeEmmA

Idag har vi köpt bil som ska hämtas nästa vecka, blev en Sharan som är rymlig och bra för vår blivande storfamilj :) nu är allt verkligen klart och den lilla kan få komma när han vill!
    Var hos bm idag, mätte bara magen som var 33 och bokade in tid för återbesök efter att bebisen är född!!
    Nästa besök är efter bf och hon sa att hon blir förvånad om jag kommer då, men jag antar att hon säger så för att inge ett litet hopp om att man inte ska behöva passera bf.... Mina tre andra är födda efter så denna bör väl också göra det.
    Men vad ont jag har i magen och ryggen idag, har fått stanna upp flera ggr för att det värker så och det bara rinner en massa äcklig sörja ur mig hela tiden. Börjar smålängta efter att få tillbaka min kropp nu!

• Seven Costanza
    qatteriin skrev 2015-12-30 20:32:34 följande:

Vet inte hur vanligt det är, men för mig var det så. Kände inget konstigt på kvällen, gick och la mig vid 22, vaknade vid 01:30 och då gick vattnet... Sen dröjde det ju över ett dygn tills han var ute iofs men igång var det ju direkt även om det inte blev bebis direkt.

Oj så det kan gå såpass fort från noll till förlossning, lite häftigt men skönt ändå att det brukar ta några timmar tills bebisen kommer ut.

En dum fråga kanske, men påverkar det fostret på något sätt nu när jag är förkyld? Ont i kroppen, halsen, snorig, susar i öronen. Vill inte ta några mediciner för det är inte SÅ farligt med mig, men jag hoppas att förlossningen väntar tills jag är frisk för jag är så himla trött nu. Enda slemproppen som är på väg ut för tillfället är allt jäkla snor genom näsan
Svar på tråden BF Januari 2016 :)