• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Blgebo

Jag blir galen...är så trött så jag har myrkrypningar i armarna, men  nejdå, sova kan jag inte. Han är helvild och det känns som han ligger och snurrar runt i magen och trycker sönder mina revben. Han försöker komma ut utanpå revbenen.... Blev tvungen att dra igång datorn...får väl sitta och slösurfa tills han somnar...

Seven Costanza skrev 2015-12-31 00:12:48 följande:
    Nej jag har också ställt in mig på 2/1 som tidigaste datum (jag har BF 8/1) så hoppas verkligen på det, men enligt vad andra berättat nu så kan man ju inte vara säker bara för att det är lugnt för mig just nu.

Är det vanligt att bli illamående nära förlossningen? Hoppas du mår bättre imorgon och att det inte blir för jobbigt för hunden!
    Det är vanligt att bli både illamående och dålig i magen inför förlossningen.
  • Eleonor01
    Blgebo skrev 2015-12-31 02:51:39 följande:

Jag blir galen...är så trött så jag har myrkrypningar i armarna, men  nejdå, sova kan jag inte. Han är helvild och det känns som han ligger och snurrar runt i magen och trycker sönder mina revben. Han försöker komma ut utanpå revbenen.... Blev tvungen att dra igång datorn...får väl sitta och slösurfa tills han somnar...

Det är vanligt att bli både illamående och dålig i magen inför förlossningen.
    Å jag e såååå trött på att kissa hela jävla tiden!!!!! Vill sova å slippa gå på toa varannan timme hela jävla tiden ha ha ha

Borde inte klaga men vill ju bara sova!!! :))
  • Blgebo
    Eleonor01 skrev 2015-12-31 02:58:04 följande:
    Å jag e såååå trött på att kissa hela jävla tiden!!!!! Vill sova å slippa gå på toa varannan timme hela jävla tiden ha ha ha

Borde inte klaga men vill ju bara sova!!! :))
    JAg springer också på toa...så när jag äntligen känner att jag kan slappna av och nästan somna, då måste jag upp igen....
    Och så börjar han härja ännu värre när jag blir kissnödig. Det här är absolut sista barnet för min del
  • Förstaförsökaren26

Åh så mycket känslor, för exakt 2 år sen vid denna tid kom min sambo till uppvaket på sjukhuset å i sin famn bar han vår knappt 3 timmar gamla dotter! Kan inte förstå att hon redan fyller 2 år!! Å snart är det dags för lillebror/syster å födas. <3 jag hoppas att ni alla får en underbar nyårsafton å att alla bebisar nu håller sig i magen till iallafall 00:01 den 1/1-16 :) Gott Nytt år på er. Å ni som redan har fått, mys extra mkt med era juveler!

• mitthemligajag

Gott nytt år kvinnor! Nu jädrar håller vi ut några sista december timmar så kan våra små få kika ut sen hihi! Vad gör dom om man föder precis innan 00.00? Typ tio 23.57 kan dom vara snälla då eller är de 31/12 som gäller då?

• qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-31 06:34:35 följande:

Åh så mycket känslor, för exakt 2 år sen vid denna tid kom min sambo till uppvaket på sjukhuset å i sin famn bar han vår knappt 3 timmar gamla dotter! Kan inte förstå att hon redan fyller 2 år!! Å snart är det dags för lillebror/syster å födas. <3 jag hoppas att ni alla får en underbar nyårsafton å att alla bebisar nu håller sig i magen till iallafall 00:01 den 1/1-16 :) Gott Nytt år på er. Å ni som redan har fått, mys extra mkt med era juveler!

Grattis till storasyster! <3 Och grattis till er som varit föräldrar i två år!
  • Hame
    amalie79 skrev 2015-12-30 22:12:34 följande:
    Ja det är ju en av grejerna jag har svårast med, detta att de kan skicka hem en. Psykologen säger att om jag känner att jag verkligen inte klarar av det så ska jag och sambon vara supertydliga och envetna för då är hennes erfarenhet att de lyssnar om det står i journalen att man är förlossningsrädd.

Jag vill ju helst vara på sjukhus från första början, känner mig alls inte tryggast med att vara hemma som alla undersökningar tydligen visar. Så plan B är att få en panikattack så får väl någon avdelning på det förbaskade stället ta hand om mig. De kan ju inte skicka hem en människa i full panikångestattack
    Om det står i din journal ifrån aurorasamtal tror jag inte att de skickar hem dig! Skulle det vara så att det stannar av helt och hållet får ni ju diskutera det och då vill ju säkert du också åka hem till slut.

Våra journaler låter lika Glad I min står det också att jag ogärna blir hemskickad och att jag ska få komma in tidigt. Förra gången undersökte de inte mig eftersom vattnet gått och det då finns en infektionsrisk, utan sa att jag kunde åka hem. Det kändes inte bra och då sa de att vi kunde vila lite i vilrummet innan vi satte oss i bilen. Klarade inte av att sitta utan vankade omkring lite i receptionen och mötte då en bm som tittade lite underligt på mig. "Vi kanske ska undersöka dig ändå?" sa hon efter en stund. Då var jag 7 cm öppen och 3 timmar senare var allt färdigt, så det var tur att vi inte körde hem!
  • Mallis87

Igår natt började jag nog få lite förvärkar. Har inte alls haft ryggont eller onda sammandragningar, men naten mellan tis-Ons sov jag hemma hos min mamma. Sov jättedåligt, typ 20 min sen vaknade jag av att jag hade ont i svanken och behövde vända mig. Så fortsatte det hela natten. Sängen hos mamma är gammal, och hemma har vi en alldeles ny kontinentalsäng som jag sover såå bra i, så trodde det berodde på sängen.

Inatt när jag sov hemma var det likadant. Ond rygg plus onda sammandragningar med jämna mellanrum. Har varit nervös hela natten att det ska dra igång! Nu har jag inte ont och det känns lugnt igen, ska precis stiga upp och hoppas inte på någon slempropp, vattenavgång eller fler sammandragningar idag. Vi ska ha hit gäster på nyårsfrukost, fårrsöka få sambon till att duka o ta en vända med dammsugaren, jag vill helst inte röra mig ur fläcken!

• WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-12-31 07:03:09 följande:

Gott nytt år kvinnor! Nu jädrar håller vi ut några sista december timmar så kan våra små få kika ut sen hihi! Vad gör dom om man föder precis innan 00.00? Typ tio 23.57 kan dom vara snälla då eller är de 31/12 som gäller då?

Haha, vi ställde exakt samma fråga nu när tösen föddes för vi kom in på det med vår bm vi hade, men då är det den 31/12 som gäller
  • WiMe06

Hoppas alla blivande härliga mammor här inne får en fantastisk nyår och hoppas att ni alla klarar tolvslaget
    Men måste erkänna att det är sååå spännande att flera av er har små känningar. Spännande att se om det blir ngt.

Vi fick en jättefin nyårspresent såhär på fm. Vi får ta med oss vår lilla guldklimp hem idag med hemsjukvård. Dem anser att hon är så pass pigg och alert att hon klarar det och eftersom vi har erfarenhet av två små sedan innan med sondning så anser dem att vi är den perfekta kandidaten till detta.

Hemsjukvården innebär att vi istället får neo-tiden hemma, vi sköter allt själva med sondning och så får vi hemsök av personal varannan dag. På lördag ska vi tillbaka hit dock för första kontrollen. Känns jättenervöst att ta med henne hem, men det är ju såklart frivilligt.

Nu blickar vi mot ett nytt spännande år. Gott nytt år alla härliga gravida och mammor <3

Svar på tråden BF Januari 2016 :)