• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2016-01-01 12:06:21 följande:
    Har ni handsprit hemma? Jag tycker det är väldigt smidigt med barn som är lite slarviga med handhygien. Låt killarna sprita sig innan de tar på lillasyster.
    Ja hur tänkte man med januaribarn? Kan till mitt försvar säga att vi inte tänkte alls på månad utan det fick bli när det blev. Man får vara glad att de inte går på dagis iallafall då smittorna är fler.
    Jodå, handspriten går varm här hemma har en flaska lite runt om i huset :-P

Nej, vi hade inte heller en tanke på månad men man är tacksam för att man fått chansen bara hoppas man slipper smittor. Ja, dagis är ju skönt att slippa, dem bacillerna brukar ju vara rätt elaka. Men jag hoppas lillasyster fått samma immunförsvar som sina bröder, dem har peppar peppar trots tidig födsel varit väldigt lite sjuka under alla år.
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-01 17:57:21 följande:

Gott nytt år! Vi passade på att laga en riktigt lyxig middag som vi avnjöt på tuman hand, bonusarna var hos sin mamma och vi insåg att helt barnfria kvällar går att räkna på handens fingrar för ett bra tag framöver! Sen körde jag in till stan så vi kunde se de maffiga fyrverkerierna riktigt nära (min sambo är barnsligt förtjust i fyrverkerier!)

Åh vilka härliga bilder, vilket fyrverkeri! Här stod vi i köksfönstret och "beundrade" allt glitter och hoppades att inget av de drygt fem olika sällskapen precis utanför skulle skjuta nåt på varandra eller in i våra fönster... :-/ Nackdelen med att bo i utkanten av ett hyresområde med lite shady människor med dåligt omdöme. Folk som håller i raketerna när de tänder dem och sådär. Men inga ambulanser i år så det gick nog bra, ujejuj!
  • WiMe06
    Krocki1 skrev 2016-01-01 11:12:35 följande:
    Det är fortfarande samma. En värk var tionde minut på ett ungefär. Som gör aj aj aj ont. Kan andas mig igenom men det gör ont ändå.
    Låter verkligen som det är på gång för dig för det verkar ju hålla i sig. Lycka till om det sätter igång, hoppas allt går bra
    Har du nån smärtlindring hemma, typ tens eller så? Ett varmt bad kanske kan va skönt.
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-01 18:24:48 följande:

Qatteriin: Vad fint babywrapet blev och vilka underbara bilder du la upp på ert nyårsfirande! Jag håller på att gå igenom och tvätta upp alla nyköpta kläder, för att så smått börja packa... insåg att jag kanske borde sy ett par byxor och ett par pyjamasar till... Den ena babyfilten är snart klar... :)

Tack, jag är jättenöjd, nu när kroppen slutat protestera mot arbetet haha! Blir tillochmed sugen att sy nåt mer faktiskt, får se om jag orkar med att göra mössor som jag hade tänkt. Pyjamas vågar jag mig inte på men funderar på att sy några byxor för det kan jag iaf. Vill gärna se bild på babyfilten sen!
  • qatteriin
    Eleonor01 skrev 2016-01-01 18:29:26 följande:

Tar ni inte kisseprov direkt själv m stickor när ni kommer dit? Det gör vi i Skåne. Precis innan besöket. Så borde ju alla göra

Gör man inte här i Örebro tyvärr men det hade ju varit klokt. De två senaste gångerna har jag lämnat urinprov men innan dess bara vid inskrivningen tror jag.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-01 18:09:00 följande:

Hjälp vad det har hänt grejor här! 

Mattenörd: STORT GRATTIS! Hjälp vilken raketförlossning ni hade! Skönt att allt gått bra.

WeME: Gud så skönt att ni har fått komma hem, det är ju ändå ett bra tecken på att allt är så bra som det kan vara för tillfället, annars hade de ju inte släppt iväg er. Skönt att det börjar lossa med amningen, hoppas att hon har lagt på sig massa imorgon på kontrollen. Förstår att det är kämpigt för brorsorna att inte får hålla så mkt i lilla syster som de vill.

Fast ärligt så tror jag att jag kommer vara sjukt nojig när det kommer till att lämna över bebis till bonusarna i början med, även om hon är fullgången och allt är så bra det bara kan vara. Kan tänka mig att det är en sån där skillnad man känner emotionellt om man är bio eller bonusmamma, eller hur känner ni inför tanken när det kommer till att äldre syskon i olika åldrar ska "fixa med bebis" i början? 

Haha, jag hade varit supernojjig även om hon varit större och att barnen är bio. Rätt vad det är får dem för sig att slå varandra eller nåt när dem sitter med henne i famnen. Just nu har vi henne i vagnen här hemma, smidigt att kunna flytta runt henne där man är, men dem vill ju gärna köra runt henne och det är jag väl faktiskt sådär förtjust i.

Det verkar som skruttan följer sin dygnsrytm hon hade i magen, med andra ord som mest aktiv sen kväll/tidig natt. Både positivt och negativt. Negativt för min sömn blir ju inte den bästa, positivt att i lugn och ro kunna sitta och snoza bebis
  • WiMe06

Bubblor - usch vad jobbigt med hf. Jag fick akut hf med första så dem satte igång det för mig med då dagen efter dem upptäckte det. Skönt att du mår bra än så länge och att dem har koll på dig.

• mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-01 18:44:42 följande:
    Gör man inte här i Örebro tyvärr men det hade ju varit klokt. De två senaste gångerna har jag lämnat urinprov men innan dess bara vid inskrivningen tror jag.
    jag har fått lämna sticka typ varje gågn hos BM, men vi gör det inte innan vi träffar BM utan innan hon ska klämma på magen. 
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-01 18:57:15 följande:

Bubblor - usch vad jobbigt med hf. Jag fick akut hf med första så dem satte igång det för mig med då dagen efter dem upptäckte det. Skönt att du mår bra än så länge och att dem har koll på dig.

Du har verkligen haft dramatiska förlossningar du. Vad skönt ändå att allt verkar har slutat bra till slut iaf. <3
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-01 18:54:13 följande:
    Haha, jag hade varit supernojjig även om hon varit större och att barnen är bio. Rätt vad det är får dem för sig att slå varandra eller nåt när dem sitter med henne i famnen. Just nu har vi henne i vagnen här hemma, smidigt att kunna flytta runt henne där man är, men dem vill ju gärna köra runt henne och det är jag väl faktiskt sådär förtjust i.

Det verkar som skruttan följer sin dygnsrytm hon hade i magen, med andra ord som mest aktiv sen kväll/tidig natt. Både positivt och negativt. Negativt för min sömn blir ju inte den bästa, positivt att i lugn och ro kunna sitta och snoza bebis
    Känns lite skönt att du också känner så, kände mig faktiskt lite hemsk när jag skrev det där, mina bonusar är inga elaka killar, men ibland så är inte impulskontrollen den bästa eller förståelsen för hur ömtåligt ett mindre barn är. Det syns tydligt när det leker med min 2 åriga brorson. Oftast är de fantastiska med honom, men rätt som det är så glömmer de bort hur liten han faktiskt är...
Svar på tråden BF Januari 2016 :)