• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Bubblor

Jösses vad det händer grejjer. Jag har fått havandeskapsförgiftning och de har velat lägga in mig två ggr nu men låtit mig åka hem på nåder. Ska tillbaka till förlossningen på söndag igen och då blir jag nog inlagd fram tills förlossning. Blir nog bebis inom en vecka då istället för runt 18/1 som var beräknat. Känns så galet konstigt haha. Känner mig såååå redo att träffa min bebis, men bebis är lite liten, vägde bara 2700 nu i vecka 37+1 så är lite liten, men ändå inte för liten. Det viktigaste är ju att han/hon mår bra. Min sambo däremot, han förstår ingenting och han kan inte fatta att han kommer bli en pappa inom en vecka antagligen. Blev lite mycket för honom på kort tid nu. <3

• Hame
    Bubblor skrev 2016-01-01 12:41:36 följande:

Jösses vad det händer grejjer. Jag har fått havandeskapsförgiftning och de har velat lägga in mig två ggr nu men låtit mig åka hem på nåder. Ska tillbaka till förlossningen på söndag igen och då blir jag nog inlagd fram tills förlossning. Blir nog bebis inom en vecka då istället för runt 18/1 som var beräknat. Känns så galet konstigt haha. Känner mig såååå redo att träffa min bebis, men bebis är lite liten, vägde bara 2700 nu i vecka 37+1 så är lite liten, men ändå inte för liten. Det viktigaste är ju att han/hon mår bra. Min sambo däremot, han förstår ingenting och han kan inte fatta att han kommer bli en pappa inom en vecka antagligen. Blev lite mycket för honom på kort tid nu. <3

Ojdå, hoppas du mår hyfsat ändå! Blir det igångsättning om liten inte kommit självmant inom en vecka?
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-01 10:43:01 följande:
    Jo men visst är det... Den store fattar och har gjort i flera år. Han duschar självmant och anvönder deo nu för hsn börjar lukta pubertet, stor, kraftig 11-åring.

Den lille byter helst inte kalsonger och duschar under vilda protester... :)
    Låter precis som våra, duschar under stora protester och byter helst inte kalsonger dem heller, glömmer att spola och har ibland alldeles för bråttom från toa. Haha!!
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-01 10:33:50 följande:
    Underbara namn allihopa! <3 Ingrid har vi haft på vår lista också men den här graviditeten fastnade det inte, hehe. Ja men det är ju tur att det är lite kvar tills skolan börjar då, så hon hinner växa på sig!

Vad skönt att det börjar komma igång med mjölken! Sjukt imponerad av dig med pumpandet, ja jag har funderat på det där om jag ska pumpa, om jag kommer fixa det inför sonen, haha. Varför det nu skulle vara konstigt egentligen, han åt ju själv på de där brösten i 1,5 år! Men det är så mycket mer utlämnande med att pumpa känner jag.
    Tack ja, det känns inte ett dugg naturligt att sätta sig att pumpa inför andra som det gör att amma. Imorgon ska vi in tillbaka och väga så då får vi se om det gett resultat. Men det rinner mjölk på kinden när hon ätit så det känns som det gett resultat.

Väntar med spänning på er andra nu, haha.
  • qatteriin

Ojoj! Skönt att det kommit så sent iaf men jag förstår att det blev lite pang på för sambon! Lycka till!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-01 13:28:01 följande:

Tack ja, det känns inte ett dugg naturligt att sätta sig att pumpa inför andra som det gör att amma. Imorgon ska vi in tillbaka och väga så då får vi se om det gett resultat. Men det rinner mjölk på kinden när hon ätit så det känns som det gett resultat.

Väntar med spänning på er andra nu, haha.

Håller tummarna för vikten! Åh ja det låter som resultat om det rinner så... TUSAN vad jag längtar nu, hur jäkla jobbigt det än kommer vara i början med bebis så får jag en massa minnen av hur det var med sonen nu, med amningen och den lilla lilla kroppen som låg som en liten groda och snosade en i halsvecket, aaah! Så kan vi ignorera ständig mjölkkräklukt, bajsplosioner och skrikiga kvällar, och ångest över viktuppgång... hehe. Men efter att jag blev så rädd förra veckan när jag inte fick fart på henne i magen på en halvtimme så vill jag bara ha ut henne nu. Känns som att man väntat så länge på det här nya året, så det känns ofattbart att man skulle kunna gå fyra veckor till som gravid!
  • minahjärtan0609
    amalie79 skrev 2016-01-01 12:14:32 följande:
    Jag tycker januaribarn är jättebra på alla andra sätt. De blir äldst i sin klass, fram i sommar är de stora nog att hänga med utan större problem, man får hela goa våren och sommaren hemma med promenader osv, sen får jag börja jobba under min favoritårstid hösten och är tillbaks innan snöjouren börjar.

Vi har också handsprit hemma vanligtvis också och tänker som sagt försöka ha en lagom nivå. Min kompis är på mig om att inte låta någon alls komma hem första tiden osv, men man får ju använda förståndet lite. Hon höll sina borta från människor länge och sjukare ungar än hennes får man leta efter...
    Håller med dig om allt du skrivet. Min son är född mitt i sommaren och det är den tråkigaste sommaren vi haft. Ser väldigt mycket fram emot vår och sommar i år!
  • minahjärtan0609

Oj hoppas allt går bra. Va härligt att ni ska få träffa er bebis snart iallafall.
  • Bubblor
    Hame skrev 2016-01-01 13:09:46 följande:
    Ojdå, hoppas du mår hyfsat ändå! Blir det igångsättning om liten inte kommit självmant inom en vecka?
    Det blir det nog. Idag pratade de ju om att lägga in mig inför förlossningen så jag tror inte jag får ligga inne länge innan det blir igångsättning. Som tur är mår jag jättebra, så jag har lite svårt att förstå att jag skulle vara sjuk på nåt vis, men är väl bara att lita på läkarna :) Jag är taggad! Längtar efter bebis <3
  • kindofnothing

Oj vad tokigt! Hur märkte du/bm av att du fått hf? Såg att du skrev att du mår bra...

Hoppas det går bra med allt iaf, skönt att få ut hen iaf.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)