• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Glada Anna

Jag drömmer inte mer än vanligt men jag sover sämre har jag märkt :)

Jag har bf 23/1 som det ser ut! Hur tänker ni kring att berätta för syskon/familj? När berättar ni?

• Seven Costanza
    Glada Anna skrev 2015-05-17 20:01:51 följande:

Jag har bf 23/1 som det ser ut! Hur tänker ni kring att berätta för syskon/familj? När berättar ni?

Har berättat för mina föräldrar, kunde inte hålla mig och hade ändå berättat för dem om det blir missfall. Min man vill vänta med att berätta för sina föräldrar tills vi gjort ul, så vi ska ringa och försöka boka ett tidigt ul och hoppas kunna komma i v 8-10 (är i v 6+4). Vi vill göra KUB (får betala privat för både ul och KUB) så vi kommer inte berätta för vänner förrän efter det, bara min bästa vän vet. Hur tänker du själv?
  • Grus grus
    Glada Anna skrev 2015-05-17 20:01:51 följande:

Vi väntar tills magen syns om inte symtomen avslöjar oss tidigare. Vi vill ha det för oss själva så länge vi kan den här gången. Lite mysigt! Tycker inte att det gör så mycket, då det ändå är flera månader kvar när de får veta. Blir väl någon gång i augusti.
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Grus grus
    daoan skrev 2015-05-17 19:57:39 följande:

Hej hej,

Någon som fått blödning/blod?

Jag fann idag en skvätt blod i trosan och blev livrädd. Började böla och ringde en mottagning men de bad mig avvakta.

Det var färskt blod. Undrar om det är något sår jag har eller om det kom inifrån? Varit antydan till blod på pappret 2 ggr men inte mer... Inget om man 'Trycket upp' heller... Så jäkla nervös nu :(

Väldigt vanligt och oftast inget att oroa sig för. Om du får ihållande smärta och mer blod mängd skulle jag åka in om jag vore du.
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Vattenglaset

Inget direkt illamående idag. Dock har det bubblat som tusan i magen och den känns väldigt uppsvälld.. Är lite större så magen känns enorm redan.. Har märkt att när jag böjer mig framåt för mycket för lång tid så blir jag illamående..

Dessutom har tävlingarna med hunden inte gått jättebra.. Tror att han känner på sig att allt inte är som vanligt i mattes mage :)

• Söndag

Jag tror jag vågar mig på att hoppa in här

Plus med digital idag efter ivf idag

Bör förhoppningsvis bli barn omkring 24/1!

Väljer att inte hoppa med i Facebook gruppen än då de är lite för offentligt för mig! Insåg att man kan se vilka som är med i gruppen utan att själv vara medlem och hittade en rättså nära bekant i listan

Ngn mer ivfare?

• Glada Anna

Med vårt första barn väntade vi ganska länge med att berätta, typ v. 14. Är så ivrig den här gången känner jag :) och samtidigt så tänker jag ju också så att det kan vara bra att närmaste familjen vet om att jag är gravid både ifall det går som det ska eller inte.

Tänker också på vår dotter som fyller 4 i sept. Det kanske är bra att vänta med att berätta för henne tills det känns lite mer säkert? Är det någon som har erfarenheter att dela med sig av kring detta?

• Kixpix
    Söndag skrev 2015-05-17 20:24:08 följande:

Jag tror jag vågar mig på att hoppa in här smile1.gif

Plus med digital idag efter ivf idag smile2.gif

Bör förhoppningsvis bli barn omkring 24/1!

Väljer att inte hoppa med i Facebook gruppen än då de är lite för offentligt för mig! Insåg att man kan se vilka som är med i gruppen utan att själv vara medlem och hittade en rättså nära bekant i listan smile1.gif

Ngn mer ivfare?

Upptäckte också en person i gruppen, dock ingen jag känner med är en gemensam vän.. Så jag väntar också med gruppen ;)
  • Fundersamflicka21

Vad heter Facebook gruppen ?

Kixpix skrev 2015-05-17 20:58:40 följande:

Upptäckte också en person i gruppen, dock ingen jag känner med är en gemensam vän.. Så jag väntar också med gruppen ;)

• WiMe06

Detta händer bara inte... Fick blod på pappret nu när jag var på toa. Måste det bara vara nåt som gått sönder lite och att det inte beror på bebis. Faan också!! Jag som hade en så bra magkänsla den här gången!!! Hade lite värk i mage och rygg för en stund sedan men nu känner jag inget!! Jag orkar inte en gång till!

Svar på tråden BF Januari 2016 :)