• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-13 11:51:36 följande:
    Ja det var skönt att det blev såpass snart iaf, men jag hoppas verkligen vi slipper de tiderna. Vi fixar ungarna i helgen va?!
    Ja, jag tycker att helgen vore perfekt! Har tänkt under graviditeten att med dottern mådde jag knappt illa, vi tog reda på kön å kroppen mådde överlag bra hela tiden å där gick jag ju över som sagt 16dgr. Att denna gång så har jag mått illa så gott som hela tiden å kräkts kanske de första 27 veckorna för att sedan kräkas sporadiskt å inte varje dag, vi har även valt att inte ta reda på kön å kroppen, ja, jag har ont i varje del av den så kan inte denna unge fortsätta att vara annorlunda mot syster å komma snart :)
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-13 11:56:46 följande:

Undrar hur det gick för Hame på bedömningen i morse förresten... om det är igångsättning nu eller hur det blev. Hoppas det går bra iaf!

Åh jag har tänkt på henne hela dagen! Hoppas att allt har gått bra å att bebisen är här snart!!
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-13 11:47:27 följande:
    Haha ja herregud vad sa de, vet inte var jag ska börja! Läkaren var en riktig slusk enligt maken (och han brukar inte reagera på sånt). Till slut gick han med på att maken skulle få ta prov för kikhosta och skulle skriva ut Cocchillana. När maken gick till lab på vc så hade de redan skickat dagens prover till sjukhuset och det han skulle göra skulle inte hålla till dagen därpå, så de rådde honom att åka till sjukhusets provtagning och ta där. När han kom dit så visar det sig att de inte har utrustning för det provet där utan det ska göras på vc... Så han fick åka tillbaka till lab på vc idag och ta provet. Och inte hade läkaren skrivit nåt recept så nån medicin har vi inte sett till...
    Herregud! Alltså förstår att du inte vet om du ska skratta eller gråta. Skriv upp namnet på läkaren och se till att aldrig gå till honom igen samt särskilt om det är en privat VC så lönar det sig ju faktiskt att ringa och klaga. skönt att han få ta provet nu iaf. Hoppas lillgrabben kryar på sig.

Min sambo ser just ut som 7 svåra år, skulle inte förvåna mig om han får sin manliga dödssjuka inom de närmaste dagarna. Han blir helt rödprickig (han ser ut som en prickig korv hela han) och ligger och yrar med feber ett par dagar och sen går det över av sig själv, han så ett par gånger per år. SÅ jäkla konstigt. 
  • qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-13 12:07:57 följande:

Ja, jag tycker att helgen vore perfekt! Har tänkt under graviditeten att med dottern mådde jag knappt illa, vi tog reda på kön å kroppen mådde överlag bra hela tiden å där gick jag ju över som sagt 16dgr. Att denna gång så har jag mått illa så gott som hela tiden å kräkts kanske de första 27 veckorna för att sedan kräkas sporadiskt å inte varje dag, vi har även valt att inte ta reda på kön å kroppen, ja, jag har ont i varje del av den så kan inte denna unge fortsätta att vara annorlunda mot syster å komma snart :)

Omg om jag ska tänka så så blir det nog JAG som går över 16 dagar! Nä den här graviditeten har väl iofs i en del varit lik den med sonen, men jag har inte mått alls lika illa. Och bebisen har inte misshandlat mig inifrån på samma sätt som sonen gjorde...
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-13 11:49:14 följande:
    Ja jag blev verkligen panikslagen när det där hände!! Det är ju inget man hade förväntat sig eller hört talas om!! Jag fick inga bristningar alls under förra graviditeten (tre små på undersidan av magen efter förlossningen bara) så det här sitter djupare. När jag läst om magmusklerna och linea alba som Ninin skrev om så stämmer det precis med hur jag upplevt magen under graviditeten och efteråt.
    kindofnothing skrev 2016-01-13 11:59:29 följande:
    Menade mer själva området med naveln... kändes som navelområdet ville ut genom musklerna. Själva naveln har gått utåt sen ganska tidigt. Går in i v 40 imorgon.
    Det låter som om det jag har är samma sak som ni. Verkar passa i tid med är i v 38 nu. Skönt att höra att detta inte är lika med bristningar även fast det verkligen känns som om detta skulle kunna resultera i en av den värsta sortens, egentligen är det väl inte hela världen med bristningar, men jag har vart förskonad från att få fler än vad jag redan hade innan jag var gravid.

• qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-13 12:11:35 följande:

Herregud! Alltså förstår att du inte vet om du ska skratta eller gråta. Skriv upp namnet på läkaren och se till att aldrig gå till honom igen samt särskilt om det är en privat VC så lönar det sig ju faktiskt att ringa och klaga. skönt att han få ta provet nu iaf. Hoppas lillgrabben kryar på sig.

Min sambo ser just ut som 7 svåra år, skulle inte förvåna mig om han får sin manliga dödssjuka inom de närmaste dagarna. Han blir helt rödprickig (han ser ut som en prickig korv hela han) och ligger och yrar med feber ett par dagar och sen går det över av sig själv, han så ett par gånger per år. SÅ jäkla konstigt. 

Eller hur?! Det värsta är nästan att maken blev förvånad... Jag är så blasé så jag hade inte väntat mig bättre, men nu har han iaf bytt vc (och fått receptet skrev han nyss, jag sa åt honom att skriva till dem på Mina vårdkontakter). Den vårdcentralen har bara hyrläkare så man borde ringa och klaga, så han inte får fortsatt uppdrag där. Får se om maken har koll på vad han hette, ja det står väl på receptet förstås!

Oh no, hoppas sambon klarar sig eller iaf att det går över fort! Vilken märklig sjuka, vet han inte vad det beror på heller?
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-13 12:22:32 följande:

Det låter som om det jag har är samma sak som ni. Verkar passa i tid med är i v 38 nu. Skönt att höra att detta inte är lika med bristningar även fast det verkligen känns som om detta skulle kunna resultera i en av den värsta sortens, egentligen är det väl inte hela världen med bristningar, men jag har vart förskonad från att få fler än vad jag redan hade innan jag var gravid.

Såhär extremt är det nog inte för de flesta, men såhär ser min mage ut när jag spänner magmusklerna. Det stämmer överens med hur de beskrev i nån text (på mammamage.se kanske det var!) att det kan bli när linea alba är uttänjd.

Avslappnad ser magen helt normal ut:

Och som sagt, mellan graviditeterna har jag inte märkt av det alls, ingen "pyramid" och inget ont, så jag är inte orolig den här gången även om det är rätt creepy. Hoppas bilderna kommer på rätt ledd nu, man vet ju aldrig...
  • Blgebo
    Vattnet gick för 45 min sedan när jag låg och slappade på soffan. Fick en liten slemmig blödning i samband med det och sedan värkar. Tror gubben kom hem från jobbet på rekordtid Slipper iaf. igångsättning, det känns positivt.
  • Blgebo
    idaeglund skrev 2016-01-13 12:00:53 följande:

Fråga:

Hur såg er slempropp ut? Jag har alltid varit säker på att det ska vara små blodstrimmor i den, annars är det flytningar. Men jag har liksom gula geléliknande flytningar nu sen några dagar, kan det vara en mix av slempropp också? 

Klar och blodstrimmig, slemmig och rätt tunn i konsistensen. Som äl-flytning.
  • qatteriin
    Blgebo skrev 2016-01-13 12:31:57 följande:

Vattnet gick för 45 min sedan när jag låg och slappade på soffan. Fick en liten slemmig blödning i samband med det och sedan värkar. Tror gubben kom hem från jobbet på rekordtid Slipper iaf. igångsättning, det känns positivt.

Wohooooo härligt!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)